eFlexFuel

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kirjoita vastaus
Avatar
keltsi
Viestit: 296
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja keltsi » 18.12.2019. 11:01

keltsi kirjoitti:
16.12.2019. 11:18
Kävin eilen heittämään pienen lenkin Audilla eFlex irrotettuna ja mitään nykimisiä yms. ongelmia ei esiintynyt. Pitää huomenna käydä sillä vielä Raisiossa työkeikalla, niin voi tehdä lopullisen johtopäätöksen tuon purkin toiminnasta.
Joopa joo, reissu heitetty ja mitään nikottelua ei ole esiintynyt, kun tuo eFlex on ollut pois käytöstä... Pitäisiköhän tiedustella valmistajalta toimintaohjeita ja katsoa saadaanko nuo tuupertumiset poistettua. On meinaan ikävä fiilis, kun rekka ohittaessa koneesta putoaa yksi pytty pois pelistä tai pahimmassa tapauksessa sammu koko moottori :evil:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

KJoel
Viestit: 16
Liittynyt: 06.12.2019. 19:09
Paikkakunta: Lemi

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja KJoel » 18.12.2019. 22:32

Voiko tuo boksi lisätä kulutusta ihan bensan kanssa?Meinaan vie jeeppi sen verran ainetta nykyää ja ainoa muutos on boksin asennus. Ja bensaa tankannu vielä.
2002 Jeep cherokee 3,7 V6 Aut.

Avatar
keltsi
Viestit: 296
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja keltsi » 19.12.2019. 15:34

Jaa-a, oman käsityksen mukaan tuo ei tekisi mitään alhaisilla etanolipitoisuuksilla ja auton oman moottorinohjauksen pitäisi kuitenkin korjata seosta lambdan avulla. Kannattanee palauttaa suuttimien johdotus takaisin alkuperäiseen (eli boksi pois käytöstä), ajaa hetki bensalla ja katsoa mitä kulutukselle tapahtuu.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
Machist
Viestit: 402
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Machist » 16.01.2020. 15:08

Onko tuohon boksiin yhdistämiseen tullut mitään korjausta?
Entä selisikö tuo kulutuksen syy?

Itse olen edelleen miettinyt tätä ja jos ensin laittaisin käyttöautoon (Volvo 850) ja sen jälkeen vasta Jeeppiin?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Pärrä
Viestit: 1
Liittynyt: 21.03.2020. 23:18
Paikkakunta: Raahe

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Pärrä » 21.03.2020. 23:33

Tuli ropattua konetta ja sen myötä käytettyä suuttimia jne irti. Takaisin laittaessa tuli sellainen kummajainen vastaan eFlexFuel liittimillä suuttimien päässä, että kolmen suuttimen eFlexFuelin liittimestä mitkä tulee siihen alkuperäiseen suuttimen liittimeen kiinni niin toinen pinni oli asennettu väärin päin liittimeen ja paikoilleen työntäessä pakeni sisäänpäin. No siitähän herjasi vikakoodia näiltä suuttimilta ja tämä sitten löytyi syyksi kun aloin tarkastamaan liittimiä.
Väärinpäin asennettu pinni lähti siis kevyesti vetämällä ulos ja puoli kierrosta pyöräyttämällä takaisin se lukkiutui paikoilleen.
Vikakoodit poistui ja kone alkoi käymään oikein.

En tiedä miten tällainen huolimattomuus tehtaan valmistuksessa oikein voi olla mahdollista ja onko muidenkin suuttimien johdoissa sama tilanne, mutta kun nyt toimii niin en alkanut purkamaan.

Onko muilla tullut vastaavaa eteen?
Jos on käyntihäiriöitä niin kannattaa tämä tarkastaa..

Ja auto oli WJ 4.7

Avatar
rane58
Viestit: 1091
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja rane58 » 23.03.2020. 5:08

Tuohan oli tärkeä huomio, toivottavasti olisi muillekin apuja..... :idea:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-93 ja-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98

Macke
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Macke » 23.03.2020. 8:58

Mä olen huomannut ruiskusuuttimien liittimien suhteen ylipäätänsä sellaisen homman, että ainakin noissa diesel puolen vehkeissä se naaraspuolinen liitin itsessään voi väsyä siihen malliin että pätkii ja aiheuttaa käyntiongelmia. Näissä bensaruutoissa on vähän krouvimmat liittimet niin en ole samaan tilanteeseen törmännyt, mutta kannattanee ehkä silti tsekkaa että se liitin oikeasti tekee tiukan kontaktin vaikka se siellä liitinrungossa oliskin paikallaan.

Noissa baijerilaisissa riisseleissä joutui ihan puristamaan uuden liittimen koska sitä oireilevaa ei saanut toimivaksi vaikka kuinka kokeili lytätä sitä metallista naarasliitintä tiukemmaksi.

MoparK
Viestit: 12
Liittynyt: 31.10.2019. 12:00
Paikkakunta: Karjala

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja MoparK » 24.03.2020. 11:20

Pärrä kirjoitti:
21.03.2020. 23:33
Tuli ropattua konetta ja sen myötä käytettyä suuttimia jne irti. Takaisin laittaessa tuli sellainen kummajainen vastaan eFlexFuel liittimillä suuttimien päässä, että kolmen suuttimen eFlexFuelin liittimestä mitkä tulee siihen alkuperäiseen suuttimen liittimeen kiinni niin toinen pinni oli asennettu väärin päin liittimeen ja paikoilleen työntäessä pakeni sisäänpäin. No siitähän herjasi vikakoodia näiltä suuttimilta ja tämä sitten löytyi syyksi kun aloin tarkastamaan liittimiä.
Väärinpäin asennettu pinni lähti siis kevyesti vetämällä ulos ja puoli kierrosta pyöräyttämällä takaisin se lukkiutui paikoilleen.
Vikakoodit poistui ja kone alkoi käymään oikein.

En tiedä miten tällainen huolimattomuus tehtaan valmistuksessa oikein voi olla mahdollista ja onko muidenkin suuttimien johdoissa sama tilanne, mutta kun nyt toimii niin en alkanut purkamaan.

Onko muilla tullut vastaavaa eteen?
Jos on käyntihäiriöitä niin kannattaa tämä tarkastaa..

Ja auto oli WJ 4.7
Kiinassahan kun noi tehdään ja lyödään vaan suomitarra päälle. Kiinan sarjoissa samaa vikaa ollut ja johdotuksen suojasukka ei vakiona kestä monessakaan lämpöä. Suli imusarjan kulmaan edelisenä hellekesänä ja johdot siinä samalla. Eli kannattaa suojata paremmin.

Kirjoita vastaus