Kyseessä vuosimallin -92 Cherokee.
Mitä mahtavat tarkoittaa ylemmän liukuvivun asennot. Siellä on mm. bi-level, vent ja muutama muu.
Sitten se vetotavan valinta: Normaalisti ajen takaveto päällä, mutta miten se seuraava toimii? Tuleeko etuveto mukaan jos takapyörä pyrkivät sutimaan vai miten? Saako sen kytkeä vauhdissa päälle vai pitääkö pysähtyä ja laittaa vaihde vapaalle?
Entä se hidas neliveto? Silloin ilmeisesti kytkeytyy jotain lukkoja päälle, mutta miten ne lähtevät poispäältä. Pitääkö peruutella vai lähtevätkö jollain muulla tavalla "oikeaoppisesti"?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen toivottaa tilapäisnimimerkki "tyhmiä kyselen"
Hallinta- yms. laitteiden jokapäiväinen käyttö
Re: Hallinta- yms. laitteiden jokapäiväinen käyttö
Bi-level, vent yms. on ilmanvaihdon eri asentoja; ts. puhaltaako ylös ja alas, keskeltä, vai tuulilasille. Kokeilemallahan se selviää.
Sekä 231 että 242 ovat "on-the-fly" kelpoisia, eli nopean puolen moodit voi vaihtaa liikkuessa. Muistaakseni tehtaan suositus on max.50mph / 80km/h, mutta hyvin ne menee päälle ja pois yli satasessakin.
Vaihdetaan niin että päävaihteistossa vaihde päällä rullaten (ei kiihdyttäessä/ veto päällä), ja määrätietoisella otteella kahvasta haluttu vetotapa päälle.
* 4hi part time = VAIN liukkaalla alustalla ajamiseen, eli tässä on keskilukko kiinni (etu- ja takakardaani on yhtä puuta)
* 4 full time = jatkuva neliveto, keskilukko on auki, saa ajaa ympäri vuoden millä tahansa alustalla. Voimanjako planeettapyörästön kautta, 48/52 voimanjako. Jos yksi pyörä sutii, voima karkaa sinne
4lo part time kytketään päälle ja pois joko paikallaan ollessa tai max.5km/h nopeudessa rullatessa. Päävaihteisto täytyy olla vapaalla. XJ:ssä ei ole akseleilla tasauspyörästön lukkoja, taka-akselilta voi löytyä kitkalukko joka pitää joko huonosti tai vielä huonommin.
Sekä 231 että 242 ovat "on-the-fly" kelpoisia, eli nopean puolen moodit voi vaihtaa liikkuessa. Muistaakseni tehtaan suositus on max.50mph / 80km/h, mutta hyvin ne menee päälle ja pois yli satasessakin.
Vaihdetaan niin että päävaihteistossa vaihde päällä rullaten (ei kiihdyttäessä/ veto päällä), ja määrätietoisella otteella kahvasta haluttu vetotapa päälle.
* 4hi part time = VAIN liukkaalla alustalla ajamiseen, eli tässä on keskilukko kiinni (etu- ja takakardaani on yhtä puuta)
* 4 full time = jatkuva neliveto, keskilukko on auki, saa ajaa ympäri vuoden millä tahansa alustalla. Voimanjako planeettapyörästön kautta, 48/52 voimanjako. Jos yksi pyörä sutii, voima karkaa sinne
4lo part time kytketään päälle ja pois joko paikallaan ollessa tai max.5km/h nopeudessa rullatessa. Päävaihteisto täytyy olla vapaalla. XJ:ssä ei ole akseleilla tasauspyörästön lukkoja, taka-akselilta voi löytyä kitkalukko joka pitää joko huonosti tai vielä huonommin.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Hallinta- yms. laitteiden jokapäiväinen käyttö
Suuret kiitokset Timolle.
Noissa puhalluksissa ei tunnu suurta eroa olevan keskenään paitsi siinä tuulilasille puhalluksen kohdassa.
Noissa puhalluksissa ei tunnu suurta eroa olevan keskenään paitsi siinä tuulilasille puhalluksen kohdassa.
Re: Hallinta- yms. laitteiden jokapäiväinen käyttö
Sieltä voi olla alipaineletku irti, silloin se puhaltaa koko ajan tuulilasille vaikka kääntäisit vipua minnepäin vain.
Tietysti sama homma jos auto ei ole ollut aikoihin käynnissä eikä alipainetta ole edes olemassa niin säätökään ei silloin toimi vaikka puhallin toimiikin.
Tietysti sama homma jos auto ei ole ollut aikoihin käynnissä eikä alipainetta ole edes olemassa niin säätökään ei silloin toimi vaikka puhallin toimiikin.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242