XJ:n tehdaskorotukset?
XJ:n tehdaskorotukset?
Jossakin vaiheessa aion tuoreuttaa Cherokeen XJ:n vm. -93 jousitusta. Auto on vakio, ja ajatuksena on pitää se aikalailla alkuperäisen oloisena. Toisaalta pieni korottaminen ei olisi pahitteeksi sekään. Millaisia korotuksia tehtaalta on tuohon aikaan saanut, ja miten ne on toteutettu? Entäpä niiden rengastus?
Re: XJ:n tehdaskorotukset?
Up-Countryä niihin on saanu, korotus vakiosta 1.5"...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ:n tehdaskorotukset?
Itse olen ajatellut korottamisia sillä tavalla että jos haluaa 2 tuuman korotuksen melkein mihin vaan autoon, niin ratkaisu on hankkia valmis sarja ja tehdä asennustyöt itse. Hinta-arvio karkeasti 800-1000 euroa. Menikö oikein?
Tällä menetelmällä noita myynnissä olevia vakioautoja tulee katseltua ja arvioitua. Mun omaa on joku edellinen omistaja korottanut joten en osaa sanoa mikä osa on sarjaa vai onko kaikki hankittu erillisinä. Noi sarjat on aika helppoja ja selkeitä käsittää millaiseen hommaan ryhtyy.
Alle 2 tuumaa on ryhdin säilyttämistä, 2 tuumaa ja enemmän on korottamista.
Rengasta saa muuttaa hieman siitä mitä rekisteriotteeseen on kirjattu. Samassa vaikuttaa mittaan myös se onko ajoneuvon tyyppimerkinnässä lisäkirjain G vai eikö ole (saksal. Gelände, Geländewagen = maastoauto) Määräysmitat löytyy netistä rengasfirmojen sivuiltakin.
Kun rengaskokoa haluaa muuttaa sen mitan yli, on mentävä katsastuskonttorille se koko hyväksymään. Kannattaa lukea aika paljon aiheesta ennekuin ostaa niitä renkaita.
Tällä menetelmällä noita myynnissä olevia vakioautoja tulee katseltua ja arvioitua. Mun omaa on joku edellinen omistaja korottanut joten en osaa sanoa mikä osa on sarjaa vai onko kaikki hankittu erillisinä. Noi sarjat on aika helppoja ja selkeitä käsittää millaiseen hommaan ryhtyy.
Alle 2 tuumaa on ryhdin säilyttämistä, 2 tuumaa ja enemmän on korottamista.

Rengasta saa muuttaa hieman siitä mitä rekisteriotteeseen on kirjattu. Samassa vaikuttaa mittaan myös se onko ajoneuvon tyyppimerkinnässä lisäkirjain G vai eikö ole (saksal. Gelände, Geländewagen = maastoauto) Määräysmitat löytyy netistä rengasfirmojen sivuiltakin.
Kun rengaskokoa haluaa muuttaa sen mitan yli, on mentävä katsastuskonttorille se koko hyväksymään. Kannattaa lukea aika paljon aiheesta ennekuin ostaa niitä renkaita.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ 

Re: XJ:n tehdaskorotukset?
Tuo rough country- korotussarja oli hyvä ja helppo. Nostaa sen 2,5-3” nii mahtuu pyörät pyörimään.
Samalla kun vaihtaa etutukivarret, ohjaushässäkät ja panhardin hd-versioihin niin menee suoraan eikä mulju kurveissakaan.
Pari tonnia niihin palaa, mutta se on vaan rahaa
Samalla kun vaihtaa etutukivarret, ohjaushässäkät ja panhardin hd-versioihin niin menee suoraan eikä mulju kurveissakaan.
Pari tonnia niihin palaa, mutta se on vaan rahaa

Re: XJ:n tehdaskorotukset?
Up Country on se ainoa tehdaskorotus, minkä löysin googlailemalla. Taidan pitää vakiona. Erilaisia korotussarjoja on netti pullollaan, mutta vakioalustaa koko settinä en ole löytänyt, eli pitänee kerätä osat yksitellen sieltä täältä. Takalehtijouset, etu- ja takaiskarit ainakin puslineen yms., vanhat etujouset saattaisivat vielä kelvata.