4.0 L6 Tyhjäkäynti

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
cherokee
Viestit: 15
Liittynyt: 11.05.2011. 20:39
Paikkakunta:

4.0 L6 Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja cherokee » 05.11.2019. 8:14

Eli perus synti : tyhjäkäynti hukassa.
Röpeltää, polttaa putkessa kaasun löysäyksen jälkeen. Yrittää sammua tyhjäkäynnillä. Kierroksilla vetää ja toimii ok.
Ja kyseessä L6 4.0 Renix - 89
IAC - uusi
TPS- mitattu ja säädetty
MAP- vaihdoin varaosa autosta ( ei auttanut. En vielä mitannut....miten?)
Tulpat vaihdettu + pyöriä ja kansi.
Tulppien väri hieman laihanpuolelle viittaava

MISTÄ SEURAAVAKSI VIKAA ETSIMÄÄN? Ehdotuksia, kokemuksia....

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5211
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 4.0 L6 Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.11.2019. 9:23

Mittaa bensanpaineet, paukkuminen viittaa alhaiseen paineeseen...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

cherokee
Viestit: 15
Liittynyt: 11.05.2011. 20:39
Paikkakunta:

Re: 4.0 L6 Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja cherokee » 05.11.2019. 9:45

Ok, yritetään sieltä. Vain mittari puuttuu....

cherokee
Viestit: 15
Liittynyt: 11.05.2011. 20:39
Paikkakunta:

Re: 4.0 L6 Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja cherokee » 11.11.2019. 20:36

Kertokaapa viisaat....
- Kuuluuko polttoainepaineen säätimen antaa ns. läpi bensaa?
Huomasin tuota tyhjäkäynti ongelmaa etsiessä että antaa bensaa läpi alipainepuolelle.....näin äkkiä voisin veikata ettei kuulu antaa läpi?
Olenko väärässä?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5211
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 4.0 L6 Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.11.2019. 21:10

Kalvo puhki, siinä sitten syy huonoon tyhjäkäyntiin...

Mulla on uusia hyllyssä, kun vaan katsotaan, kumpi malli sulla siellä oikeasti on...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

cherokee
Viestit: 15
Liittynyt: 11.05.2011. 20:39
Paikkakunta:

Re: 4.0 L6 Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja cherokee » 11.11.2019. 21:22

No niin hyvä. Jospa se olisi sitten siinä vika. Otan yhteyttä.

Kirjoita vastaus