WJ 3.1 Laatikkomurheita

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
timpson
Viestit: 16
Liittynyt: 26.08.2015. 13:31
Paikkakunta: Seinäjoki

WJ 3.1 Laatikkomurheita

Viesti Kirjoittaja timpson » 14.11.2019. 12:06

Tulipa hankittua sulovilen-periaatteella WJ. Pakko ostaa kun halvalla saa.
Ihme ja kumma: tällä tinakansi-vehkeellä on ajettu 450 000 km. En tosin tiedä monesko sarja kansia on menossa, mutta ei ne ilmeisesti kaikki heti halkea.

Pientä varjoa paratiisissa kuitenkin esiintyy: laatikko vaihtelee vähän kuinka sattuu.
Tuntuu että ykköseltä kakkoselle ei vaihda oikein sujuvasti vaan ikäänkuin vaihto venyy ja sit töksähtäen vaihtuu. Muut vaihteet tuntuu toimivan.

Öljyt on edellisen omistajan mukaan vaihdettu ja sitä näyttää myös tarpeeksi laatikossa olevan. Pantojen säädöstä ei ole tietoa.

Oisko vinkkejä vianmääritykseen ja korjausehdotuksia?
Vertaistukikin on tervetullutta.

Näitä itte pohdiskelin:
A) Vaihdetaan öljyt uudestaan?
Tästä tuskin on apua, ihan oikeeta vikaa taitaa olla. Tai jos pantoja säätämällä korjaantuu, niin ok.

B) Korjataan vika purkamatta laatikkoa autosta irti?
Onkohan tuo vika jostain anturista tai venttiileistä johtuva jonka vois korjata irrottamatta koko laatikkoa?

C) Puretaan laatikko irti ja korjataan tai vaihdetaan koko laatikko toiseen?
Pihalla ois varaosa-auto jossa sama tekniikka. Mutta: vaatiiko älylaatikko jotain koodausta jos vaihdelaatikon vaihtaa kokonaan toiseen samanlaiseen? Jos, niin minkälaisella ohjelmalla homma toimii? Pitääkö asioida marmoritiskillä tmv ikävää toimintaa jossa joutuu pyyhkimään saappaat ja myymään munuaisen.

Tämähän on 3.1 diesel-tekniikalla ja laatikko RE44.

-Timppa

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5224
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: WJ 3.1 Laatikkomurheita

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.11.2019. 12:51

Pantojen säätö, varsinkin etummaisen säätö ekaksi, sen kun pystyy tekemään irroittamatta öljypohjaa... Ja muistaakseni etupanta on se kakkosen panta...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

timpson
Viestit: 16
Liittynyt: 26.08.2015. 13:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: WJ 3.1 Laatikkomurheita

Viesti Kirjoittaja timpson » 03.12.2019. 23:59

Pantojen säätö auttoi vähäsen, mutta ei kokonaan poistanu ongelmaa.
Jostain nettisivulta hoksasin jutun jossa kerrottiin tps:n vaikuttavan myös laatikkoon ja kun oireet osu yksiin niin kokeilin vaihtaa tps:n eli kaasun potikan toiseen. Tuntuis pelaavan paremmin nyt. Tosin vaikee sanoa varmaksi kun on niin liukas keli ettei oikeen oo pitoa :lol:

Täytyy vielä testailla kunhan tulee vähän lämpösempää ja tie sulaa.

-Timppa

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5224
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: WJ 3.1 Laatikkomurheita

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.12.2019. 8:26

Mistä TPS? Uusia ei oo tuohon saanu yli 5 vuoteen...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

timpson
Viestit: 16
Liittynyt: 26.08.2015. 13:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: WJ 3.1 Laatikkomurheita

Viesti Kirjoittaja timpson » 04.12.2019. 20:14

JAMANT kirjoitti:
04.12.2019. 8:26
Mistä TPS? Uusia ei oo tuohon saanu yli 5 vuoteen...
Käytetty, mutta toimiva löyty :wink:

Avatar
rane58
Viestit: 1069
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: WJ 3.1 Laatikkomurheita

Viesti Kirjoittaja rane58 » 05.12.2019. 3:24

timpson kirjoitti:
04.12.2019. 20:14
JAMANT kirjoitti:
04.12.2019. 8:26
Mistä TPS? Uusia ei oo tuohon saanu yli 5 vuoteen...
Käytetty, mutta toimiva löyty :wink:
Sulla kävi tuuri, äkkiä tekemään Lottoja yms..... :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-93 ja-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98

Kirjoita vastaus