3.0 V6 venttiilikopan irroitus

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
go-on
Viestit: 2
Liittynyt: 29.07.2019. 18:39
Paikkakunta: Jyväskylä

3.0 V6 venttiilikopan irroitus

Viesti Kirjoittaja go-on » 07.01.2020. 17:16

Grand Cherokeen mersun V6 koneen venttiilikoppa on moottoria kokoonpantaessa liimattu tiivistemassalla kiinni. Miten kopan saa parhaiten irti rikkomatta sitä. Se tuntuu olevan tiukasti kiinni.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5245
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 3.0 V6 venttiilikopan irroitus

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.01.2020. 17:31

Siirsin oikeaan paikkaan, ei liity Moderointiin...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5245
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 3.0 V6 venttiilikopan irroitus

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.01.2020. 17:36

Useammasta kohdasta jollain vääntötyökalulla joko väliin tai vastinpintaa vasten ja kampeamaan, ei kai se herkästi halkea... Tosin se venakoppa on varmaan samalla nokkien laakeroinnin pukki, koska sitä venakoppaa ei myydä erikseen ja siksi ei ole edes venakopan tiivistettä tarjolla... Onkom ruuvit varmasti kaikki irti??
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Maastis
Viestit: 64
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 3.0 V6 venttiilikopan irroitus

Viesti Kirjoittaja Maastis » 12.01.2020. 18:37

Eikös nyt puhuta Mersun koneesta (niin, siinähän se lukikin...)? Kannattaa kattoa Mersufoorumilta. Sielä on monta topicia aiheesta. Jakoketjuja näihin vaihdellaan ja silloin avattava apoarinpuoleinen kopankansi. Ja tosiaan kansi on samalla myös laakeripukki, joten ei pidä murjoa rikki. Ja tarkasti sitten oikea määrä tiivistemassaa jotta ei pursua öljykanaviin ja laakeripesiin. Jos googlaa vaikka "mersuforum kurahaara" niin löytyy hyvin kuvia. Siinä kylläkin purettu koko koneen etupää kun vaihdettu myös ketjuohjaimet. Ja koneen yläosasta imusarja aina öljycooleriin asti...

Kirjoita vastaus