Jeep Patriotin vaihdelaatikko

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
PatrioottiVille

Jeep Patriotin vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja PatrioottiVille » 13.03.2020. 11:49

Hei,

onko jollakin tietoa/kokemuksia, että onko Jeep Patrioiteissa joku tyyppivika, että vaihdelaatikot menee rikki?? En ole mistään löytänyt tämmöistä tietoa mutta olen omistanut nyt peräjälkeen kaksi Patriottia (2.4L bensa, manuaali, v. 2008-2009) ja molemmista hajosi vaihdelaatikko suunnilleen samoilla km:llä(230-250tkm)..Ajotyylini ei käsittääkseni ole kyllä sellainen, joka vaihdelaatikkoa erityisesti kuluttaisi.toki lyhyttä kaupunkiajoa tulee suhteessa paljon kun kaupungissa asutaan, yhteensä kilometrejä on tullut noin 10 000/v. Molemmilla kerkesin ajaa ehkä noin vuoden kun hajos. Muuten olen kyllä suorastaan rakastanut ko. automallia ja mietein tässä, että jos uskaltaisin ostaa kolmannen (toki tällä kertaa paljon vähemmän ajetun) tai jos jollakin on tiedossa korjattu vaihelaatikko tai muuten vähän ajettu vaihdelaatikko Patriottiin, niin saa tarjota. Ensimmäisen vaihdelaatikon korjautin ja tuli hyvä mutta, epäonnekseni ajoin sen lunastukseen enkä ole enää saanut jäljitettyä ko.autoa. Toisessa tuli tavaraa vaihdelaatikonpohjasta läpi, joten vaihdelaatikkoexpertti meinas, että ei kannata/pysty korjata auton arvo huomioiden.

Lähinnä ktosiaan kiinnotaisi tuo, että onko minulla vaan ollutr huonoa tuuria vai meneekö noista aina laatikot noilla km.llä????

Kiitos jo etukäteen, jos jollakin on jotain tietoa/kokemuksia tähän.