Kj:n iskarit

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
Pauli
Viestit: 4
Liittynyt: 15.03.2020. 18:38
Paikkakunta: Otava

Kj:n iskarit

Viesti Kirjoittaja Pauli » 15.03.2020. 18:47

Tuntuu, että KJ:n 2006 jousitus olisi levottoman lötkö ja töyssyt kolahtavat helposti pohjaanlyöntikumeihin joten olisi varmaan iskareiden vaihto edessä.

Mitä kannattaisi laittaa?

Mietityttänyt kovasti myös se, että miksiköhän täällä suomenmaalla ei käytetä noita kokonaisia jousipaketteja vaan värkätään uudet iskarit vanhoilla jousilla ja yläpäänlaakereilla. Ei tuo jousipuristinten kanssa pelaaminen niin hauskaa liene.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5344
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Kj:n iskarit

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.03.2020. 19:35

Koska jousien vaihto saattaa vaatia muutoskatsastuksen, kun ei se katsastusmies osaa sanoa onko ne uudet vakiot vai korotusjouset.

Ja KJ:ssa ei ole yläpäässä mitään laakeria, koska se jousijalka ei käänny pyörien mukana, olkavarsi kääntyy ylä- ja alapallonivelien varassa...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Pauli
Viestit: 4
Liittynyt: 15.03.2020. 18:38
Paikkakunta: Otava

Re: Kj:n iskarit

Viesti Kirjoittaja Pauli » 16.03.2020. 8:30

Voihan se noinkin olla, näyttää vaan tuolla maailmalla olevan yleisin tapa noiden pherson-tyyppisten kanssa. Helpompi ja nopeampi tehdä.

Ei siis ollutkaan sellainen ripustus kun ajattelin jousipaketin kuvien perusteella.
Pitäisi varmaan katsoa auton alle ennen kuin tekee johtopäätöksiä.

Happaneeko nuo yläpään kiinnityskilkkeet miten paljon vai voiko vaan vetää huoletta vanhoilla?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5344
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Kj:n iskarit

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.03.2020. 9:11

Yleensä kannattaa tarkistaa autosta jutut, ennen kuin kirjoittaa mitään, mutta se on nykytapa ja jos ei vian korjaus onnistu netissä/somessa, sitten kysyjä yleensä vetää herneet nenään ja uhkaa auton paalituksella. Nykypäivää, kun ei viitsitä tarkistaa ensin ja mikään ei saisi maksaa mitään ja tietäjää ei uskota. Nykyautoissa ei tosin paljoa korjata ilman testeriä, ja pahimmillaan se tarkoittaa että auto pitää oikeasti viedä jonnekkin, joskus jopa kauas, kun ei merkkiliikkeetkään osaa enää näitä. Mulla oli tammmikuussa KJ kytkinremontissa Kuopiosta, siihen oli merkkiliike tehnyt kytkinremontin puoli vuotta sitten ja se oli sitten ryssitty ja huolimattomuus vikoja (esimerkiksi kytkinkopan ruuveista yksi, jolla se kiinnittyy koneeseen oli kierteillä pari kierrosta), tein sen sitten kunnolla...

Jos ei ne yläpäät ole rikki, niin samoilla kasaan...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Pauli
Viestit: 4
Liittynyt: 15.03.2020. 18:38
Paikkakunta: Otava

Re: Kj:n iskarit

Viesti Kirjoittaja Pauli » 16.03.2020. 9:20

Jos värkit on kiinni autossa ja sitä tarvitsee päivittäin, niin ei kaikkia tarpeita aina saa selville. Ja vaikka asiantuntijan mielestä tollo harrastaja kyselee tyhmiä, niin sitä vartenhan nämä palstat lienevät.
itse voin kysyä mitä vaan ja myöntää olleeni väärässä ilman että munat surkastuvat.

Eli alkuperäiseen kysymykseen, onko iskarisuosituksia?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5344
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Kj:n iskarit

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.03.2020. 10:27

Pauli kirjoitti:
16.03.2020. 9:20
Jos värkit on kiinni autossa ja sitä tarvitsee päivittäin, niin ei kaikkia tarpeita aina saa selville. Ja vaikka asiantuntijan mielestä tollo harrastaja kyselee tyhmiä, niin sitä vartenhan nämä palstat lienevät.
itse voin kysyä mitä vaan ja myöntää olleeni väärässä ilman että munat surkastuvat.
Huomasitko, vaikka en tarkoittanut sinua, niin heti vedit herneet nenään... Sanoin tuon vain huomiona, koska paaliehdotuksia on ollut aika paljon FB:ssa, jopa siinä ihan ekassa kysymyksessä, ihan kuin se jotain vastauksiin auttaisi... Ja varsinkin jos ei kymmenen minuuttiin kukaan vastaa, vedetään myös herneet nenään, kaikkeen ei voi vastata nopeasti, koska joidenkin pitää edelleen tehdä töitä eikä vaan istua ATK-telkkarin luona...

Ja saa tyhmiä kysyä, muuten ei saa vastauksia... Mutta ekaksi kannattaa tarkistaa rakenteet, että tietää edes minkä näköistä siellä alustassa on. Minä tiedän minkä näköistä siellä on, mutta aina ei vastaukset kelpaa ja tulee turhaa selvitystyötä, kun kysyjä ei edes tiedä, mistä puhun, kun ei tiedä rakennetta...

Iskareista on ihan yhtä monta mielipidettä kuin on Jeeppien omistajaakin. Kaikki kehuu omia valintojaan, koska jos mulla on Gabrielit alla (niin kuin on), niin en kai minä Monroeta kehu, koska seuraavaksi joku huomioi että kehun Monroeta, mutta en itse käytä niitä...

Kehuttuja iskareita: Gabriel, Monroe, KYB, Rancho, Koni, OEM-Mopar/Jeep, Rought Country, Pro Comp, Ironman, Trail Master... Haukuttuja iskareita: katso edellinen lista....
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Pauli
Viestit: 4
Liittynyt: 15.03.2020. 18:38
Paikkakunta: Otava

Re: Kj:n iskarit

Viesti Kirjoittaja Pauli » 16.03.2020. 10:39

Ei kasva palkokasveja nokassa eikä muuallakaan ja tuosta facebookista en osaa sanoa kun en moista käytä.
Oma mokanihan se on, että en katsonut minkätyyppinen ripustus tuossa vehkeessä on ja toisaalta kysymykseni noista jousipaketeista oli yleisluontoinen ja vaikkapa tuota toista kulkupeliä, volkkaria koskeva. Etujouset piti vaihtaa kun olivat poikki ja sellaiset tilasin. No purkaessa selvisi, että yläpään laakeri oli romua ja sekin piti vaihtaa.
Seuraavaan katsastukseen sitten iskarikin antautui. Jos olisi koko paketin laittanut niin aikaa ja vaivaa olisi säästynyt kovasti.

Iskareihin liittyen siis ihan sama mitä sinne laittaa......

Kiitos ja työn iloa!

Kirjoita vastaus