Mikä ihmeen 4X4?

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Olavi1983
Viestit: 15
Liittynyt: 11.08.2009. 22:11
Paikkakunta: Hamina

Mikä ihmeen 4X4?

Viesti Kirjoittaja Olavi1983 » 26.08.2009. 22:45

-95 Wrangler, 4,0, manuaali: Minkä tyyppiset lukot noissa niinkun yleisesti ottaen on? Eri variaatioita? Ei oikein mun mielestä mikään nelikko kun ristiriipunnassa ei yritäkkään vetää kun kahesta nurkasta. :cry: Kääntäessä sisempi takapyörä juputtaa(kaikilla alueilla2h-4h ja 4L), eli jos tos on kitkalukko, se ei taida oikein pelata? Mitään meteliä ei kylläkään pidä...On se aika noloa kun pihanurmikolla ei mäkeä kiipeä... :oops: :cry: Öljyistä mulla ei ole mitään hajua, kuulemma periin vaihdettu ihan äsken. Eiks väärä öljy tee jotain tommosia oireita? Ja jatketaan samaa tyhmien kysymysten sarjaa...
En päässyt oikein jakolaatikostakaan jyvälle, eli mitähän kuraa sinne laittais? Ja sit vielä koneesta sellasta et mitä kaks venttiilikopasta imusarjaan menevää mehupilliä on.
Jos joku osaa/viitsii edes jotain selventää, niin KIITOS.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.08.2009. 9:22

Etuperässä ei ole lukkoa tehtaan jäljiltä!! Takaperässä on kitkalukko, jos on, jos ei ole, niin vetää just noin, yksi edestä ja yksi takaa!! Se on kumminkin enemmän kuin pelkkä taka/etuveto, vetäis vaan yks jommassakummassa päässä :lol: !!

Ja jos siellä on kitkalukko ja laitettu väärät öljyt, saattaa lukko olla nyt rikki, tai jos siellä on kitkalukko ja se on ollu rikki ennestään, on saatettu laittaa normaali peräöljyt, ei se sillä enempää rikki mene, mutta kitkalisäaineistuskaan ei risaa lukkoa korjaa!!

Jakolaatikko on NP-231 ja sinne ihan ATF:ää vaan!!

Ne mehupillit liittyy kampikammion tuuletukseen, toisesta tulee suodatettua ilmaa ilmansuodattimelta kampikammioon ja toisessa on imua, imusarjasta (sen letkun siis pitäis mennä imusarjaan), ohivuotokaasut ja mahdollinen öljysumujäänne imetään imuilman yhteydessä palotilaan ja poltetaan!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Olavi1983
Viestit: 15
Liittynyt: 11.08.2009. 22:11
Paikkakunta: Hamina

Jaaha

Viesti Kirjoittaja Olavi1983 » 27.08.2009. 20:18

No, asiantuntijaraati oli vaan sitä mieltä että on jotain vikaa, tai sit ei vaan ole ollutkaan kaksinen... Vaihdoin takaperän öljyt, hajusta päätellen oli lisäainetta. Nyt on ainakin. Eli todennäkösesti on ainakin ollut joskus kitkalukko. On vaan aika kintaalla vaatia kauppiasta ehjäyttämään, jos ei pelaa niiku tarkotus on.

Stressi iskee :shock: , pakko mennä ostamaan joku service manuska, kynnet on jo loppuun järsitty.... :P . Ei sentäs, uusi lelu ja pitäähän siihen heti tutustua. Oikein sydäntä raasto jättää se yksin suuren korjaamon pihaan odottamaan huomista remonttia :cry: :lol: :lol:

Olavi1983
Viestit: 15
Liittynyt: 11.08.2009. 22:11
Paikkakunta: Hamina

Kateellisia paskiaisia taisi olla...

Viesti Kirjoittaja Olavi1983 » 30.08.2009. 2:02

Kateellinen yleisö siis. Castrollit ja fordin lukkolisäaineet perään... ihan mahtavan upea laite! :lol: Mistä saa parhaimmalla hintalaatusuhteella korotussarjan? 8) Jo tommosilla puistorenkailla on ihan järjettömän siistii leikkii!!! Kyllä koukuttaa!! :D :D :D On se maasturi, ainakin papereiden mukaan.

Kirjoita vastaus