Moottorin lämmöt

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Machist

Re: Moottorin lämmöt

Viesti Kirjoittaja Machist » 16.01.2016. 21:53

Mun testi ei ollu tarkka, mutta erot tuli selville heti.

Kuva

Autossa paikollaan ollu termari avautui alle 80 asteessa ja pysyi auki 73 asteiseksi. Eli melko selvää että termari viallinen.
Uusi termari paikolleen ja lämmöt 90-100 välissä ja pakkasta -30.
Lämpenee sisältäkin ok.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Jorma

Re: Moottorin lämmöt

Viesti Kirjoittaja Jorma » 17.01.2016. 12:11

Machist kirjoitti:Yleensä mulle on sanottu että termari kannattaa vaihtaa kun tekee vesipumppu yms remonttia, kun se ei ole kallis ja helppo vaihtaa kun muut hilut on irti. Siksi sen kesälä vaihdoin kun laitoin uuden syylärin.
OK, noinhan se menee jos homma tehdään korjaamossa. Siellä ei voi jäädä näpertelemään vanhojen osien kanssa ettei asiakkaan lasku kasva kohtuuttoman suureksi. Tämä taas on harrastustoimintaa. Silloin kun tekee hommaa itselle, näkökulma siihen tekemiseen on vähän erilainen. Ainakin mulla on, kun ei tarvi laskea montako tuntia mihinkin työhön palaa aikaa.

Hyvä että tuli lämpöasia kuntoon, itse tutkimalla tietää mitä siellä koneessa oikeasti tapahtuu ja on helpompi päästä oikeille jäljille jos ilmenee ongelmia.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Kirjoita vastaus