KJ:n letku- tai lohkolämppäri

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

KJ:n letku- tai lohkolämppäri

Viesti Kirjoittaja Aapo » 29.11.2010. 10:19

Onko kellään 2,8 CRD:ssä defan letkulämppäriä. Kun joskus sanoivat merkkihuollossa, ettei kannata laittaa, että sytyttää vikavalon mittaristoon. Piti laittaa (turha) säteilylämmitin.

Onko jollain oikea ja ongelmaton moottorinlämmitin? Tahtoo...

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 29.11.2010. 12:15

Jep, on oikea ja ongelmaton lohkolämppäri mutta on myös oikea moottori, 3.7L :wink:
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 29.11.2010. 14:45

HEI! Ei liian turhia kommentteja... :evil:

kozel
Viestit: 1312
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 29.11.2010. 19:32

Letkulämppäri 2.5 CRD -02 KJ cherokeessa ja ei mitään ongelmia niin eberin kuin letkulämmittimenkään osalta.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

myös

Viesti Kirjoittaja Hunter » 29.11.2010. 22:39

vm-02 2,5 crd myös letkulämmittimellä sekä Eberillä ja hyvin skulaa.

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 15.01.2011. 21:01

Tuollainen defan letkulämppäri mullkian on ja hyvin toimii eikä ole mitään vikavaloa näkynyt.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.01.2011. 21:39

Mikälie lämmitin, mutta tehokas se on ja saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

kozel
Viestit: 1312
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 15.01.2011. 22:55

saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
Tuon saa suht helposti korjattua kun huijjaa startissa moottorin lämpötila-anturia sopivalla kytkennällä ja tekee sen niin että kytkentä tiputtaa sen pois kun moottori lähtee käyntiin esim D+:lla. Tai jotain vastaavaa. Tuon takia kai joissain malleissa ei saa eberiä/webastoa asennettua. Kaveri oli tuolla saanu toimimaan webaston moisessa.

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 16.01.2011. 0:39

kozel kirjoitti:
saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
Tuon saa suht helposti korjattua kun huijjaa startissa moottorin lämpötila-anturia sopivalla kytkennällä ja tekee sen niin että kytkentä tiputtaa sen pois kun moottori lähtee käyntiin esim D+:lla. Tai jotain vastaavaa. Tuon takia kai joissain malleissa ei saa eberiä/webastoa asennettua. Kaveri oli tuolla saanu toimimaan webaston moisessa.
Juu, meinasin tehdä anturille kytkennän.. vaan on jäänyt tekemättä...
Onhan tuo hehkuttanut 10-15 min lämpöjen tasauksen jälkeen...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

erauspentu
Viestit: 186
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Mihin letkulämmitin kannattaa asentaa?

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 23.12.2014. 7:43

KJ 2.8CRD 2006.

Jos jollakulla on letkulämmitin 2.8CRD koneessa niin mihin kohtaan/ mihin letkuun olette sen asentaneet?
Minulla on "TAAS" palanut tuo lämppäri. Ei mittaamalla mitään vastusta enää.
Se vaihdettiin syksyllä (vuosi sitten)
Kuulin, että letkulämmitin on tosi tarkka siitä, mihin se laitetaan koska jos siinä on mahdollista jäädä vähänkään ilmaa niin se palaa poikki.

Vai pitäisikö suosiolla siirtyä säteilylämmittimeen?

Vai saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmittimen?

kozel
Viestit: 1312
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 23.12.2014. 23:33

http://www.defa.com/file/2ee5a8b19860/411446.pdf

Defan sivuilta Find Your Heater hausta löydetty. Oma on 2002 2.5CRD mutta sama vastus siinäkin kuin mitä defa suosittelee tuohon 2.8 CRD koneeseen. Hyvin tuntuu toimivan.
kozel@ircnet

erauspentu
Viestit: 186
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

CALIX letkulämppäri

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 14.01.2015. 9:14

No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.

Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.

Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5166
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: CALIX letkulämppäri

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.01.2015. 10:45

erauspentu kirjoitti:No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.

Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.

Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Ei siellä taida olla yhtään pakkasproppua!! Ja alavesiletkuunhan se pitäis asentaa, jos se sulla on nyt termarin letkussa, se on ylävesiletku!!
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5166
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.01.2015. 10:48

Joo, ei oo pakkasproppuja, mutta kuskin puolen koneenkorvakkeen yläpuolella on sellainen ruuvattava kuusiokolotulppa, jonka kohdalle vois saada vastuksen, jos vaan löytyy sopivalla kierteellä oleva vastus jostain(??). Katsoin nimittäin tuosta -06 -mallista, mikä mulla on tuossa hehkun vaihdossa ja kun on laturi irti, näkee ton propun hyvin!!
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 186
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: CALIX letkulämppäri

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 14.01.2015. 11:52

JAMANT kirjoitti:
erauspentu kirjoitti:No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.

Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.

Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Ei siellä taida olla yhtään pakkasproppua!! Ja alavesiletkuunhan se pitäis asentaa, jos se sulla on nyt termarin letkussa, se on ylävesiletku!!
No niin arvasin... hohhoijjaa!
Edellisen omistajan jäljiltä löytyy kaikenlaista ihmeellisyyttä tästä autosta.
Nyt esim. tämä letkulämmitin. Ei auta kuin vaihdattaa paikka.
Onneksi auto kuitenkin toimii ja sillä on mukava ajaa! Muutenhan saattais ruveta vit***aan.

Kirjoita vastaus