KJ:n letku- tai lohkolämppäri
KJ:n letku- tai lohkolämppäri
Onko kellään 2,8 CRD:ssä defan letkulämppäriä. Kun joskus sanoivat merkkihuollossa, ettei kannata laittaa, että sytyttää vikavalon mittaristoon. Piti laittaa (turha) säteilylämmitin.
Onko jollain oikea ja ongelmaton moottorinlämmitin? Tahtoo...
Onko jollain oikea ja ongelmaton moottorinlämmitin? Tahtoo...
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Mikälie lämmitin, mutta tehokas se on ja saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Tuon saa suht helposti korjattua kun huijjaa startissa moottorin lämpötila-anturia sopivalla kytkennällä ja tekee sen niin että kytkentä tiputtaa sen pois kun moottori lähtee käyntiin esim D+:lla. Tai jotain vastaavaa. Tuon takia kai joissain malleissa ei saa eberiä/webastoa asennettua. Kaveri oli tuolla saanu toimimaan webaston moisessa.saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
Juu, meinasin tehdä anturille kytkennän.. vaan on jäänyt tekemättä...kozel kirjoitti:Tuon saa suht helposti korjattua kun huijjaa startissa moottorin lämpötila-anturia sopivalla kytkennällä ja tekee sen niin että kytkentä tiputtaa sen pois kun moottori lähtee käyntiin esim D+:lla. Tai jotain vastaavaa. Tuon takia kai joissain malleissa ei saa eberiä/webastoa asennettua. Kaveri oli tuolla saanu toimimaan webaston moisessa.saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
Onhan tuo hehkuttanut 10-15 min lämpöjen tasauksen jälkeen...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mihin letkulämmitin kannattaa asentaa?
KJ 2.8CRD 2006.
Jos jollakulla on letkulämmitin 2.8CRD koneessa niin mihin kohtaan/ mihin letkuun olette sen asentaneet?
Minulla on "TAAS" palanut tuo lämppäri. Ei mittaamalla mitään vastusta enää.
Se vaihdettiin syksyllä (vuosi sitten)
Kuulin, että letkulämmitin on tosi tarkka siitä, mihin se laitetaan koska jos siinä on mahdollista jäädä vähänkään ilmaa niin se palaa poikki.
Vai pitäisikö suosiolla siirtyä säteilylämmittimeen?
Vai saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmittimen?
Jos jollakulla on letkulämmitin 2.8CRD koneessa niin mihin kohtaan/ mihin letkuun olette sen asentaneet?
Minulla on "TAAS" palanut tuo lämppäri. Ei mittaamalla mitään vastusta enää.
Se vaihdettiin syksyllä (vuosi sitten)
Kuulin, että letkulämmitin on tosi tarkka siitä, mihin se laitetaan koska jos siinä on mahdollista jäädä vähänkään ilmaa niin se palaa poikki.
Vai pitäisikö suosiolla siirtyä säteilylämmittimeen?
Vai saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmittimen?
http://www.defa.com/file/2ee5a8b19860/411446.pdf
Defan sivuilta Find Your Heater hausta löydetty. Oma on 2002 2.5CRD mutta sama vastus siinäkin kuin mitä defa suosittelee tuohon 2.8 CRD koneeseen. Hyvin tuntuu toimivan.
Defan sivuilta Find Your Heater hausta löydetty. Oma on 2002 2.5CRD mutta sama vastus siinäkin kuin mitä defa suosittelee tuohon 2.8 CRD koneeseen. Hyvin tuntuu toimivan.
kozel@ircnet
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
CALIX letkulämppäri
No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.
Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.
Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.
Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.
Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Re: CALIX letkulämppäri
Ei siellä taida olla yhtään pakkasproppua!! Ja alavesiletkuunhan se pitäis asentaa, jos se sulla on nyt termarin letkussa, se on ylävesiletku!!erauspentu kirjoitti:No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.
Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.
Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Joo, ei oo pakkasproppuja, mutta kuskin puolen koneenkorvakkeen yläpuolella on sellainen ruuvattava kuusiokolotulppa, jonka kohdalle vois saada vastuksen, jos vaan löytyy sopivalla kierteellä oleva vastus jostain(??). Katsoin nimittäin tuosta -06 -mallista, mikä mulla on tuossa hehkun vaihdossa ja kun on laturi irti, näkee ton propun hyvin!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: CALIX letkulämppäri
No niin arvasin... hohhoijjaa!JAMANT kirjoitti:Ei siellä taida olla yhtään pakkasproppua!! Ja alavesiletkuunhan se pitäis asentaa, jos se sulla on nyt termarin letkussa, se on ylävesiletku!!erauspentu kirjoitti:No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.
Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.
Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Edellisen omistajan jäljiltä löytyy kaikenlaista ihmeellisyyttä tästä autosta.
Nyt esim. tämä letkulämmitin. Ei auta kuin vaihdattaa paikka.
Onneksi auto kuitenkin toimii ja sillä on mukava ajaa! Muutenhan saattais ruveta vit***aan.