4x4Parts

Jamant Oy

KJ nykii

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
cherokee02
Viestit: 14
Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
Paikkakunta:

KJ nykii

ViestiKirjoittaja cherokee02 » 09.01.2011. 17:58

Kys. 1. Onko vika automaattisesti sytytyksessä kun 2,4l kone nykii kun myllyä kuormittaa alhaisilta kierroksilta esim. kiihdyttäessä tai vedättäessä. Auto on seissyt käytännössä lähes vuoden (muutama tuhat km viimeiseen 1,5 vuoteen), voisiko vika olla muualla (polttoainepuolella)?

Kys. 2. Autolla on ajettu hieman alle 100tkm, auton huoltokirja on mallia "täytetty", muttei ole tietoa tarkoista huoltojen sisällöistä. Joten mites mm. voimansiirron öljyjen vaihdot, onko hankalia tehdä itse vai onko kallista vaihdattaa liikkeessä? Kaikki taitaa olla suhteellista. Mutta löytyykö verkosta jotain kuva-ohjeistusta tms.?

Noviisi kiittää etukäteen!

LISÄYS:
Näköjään vikakoodille löytyy googlettamalla seuraava selitys; P0836 Four Wheel Drive (4WD) Switch Circuit - siis mitä??? Tuskin liittyy noihin ed. mainittuihin kysymyksiin tämä koodi, ajattelin nyt ensin vaihdattaa tulpat (johtuen seisomisesta) ja katsoa miten sen jälkeen käyttäytyy.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä cherokee02, muokattu yhteensä 9 kertaa

kozel
Viestit: 1265
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja kozel » 09.01.2011. 18:04

Laittaisin vikakoodit lukuun. Näistähän saa ne itsekkin luettua :) (kiitos jamantille vinkistä). Eli kun laittaa nopeasti virrat 3x päälle ja kolmannella kerralla jättää ne päälle niin matka/Trip mittarissa tulee peräjälkeen ne P0000 Vikakoodit. koodit sinänsä ei kerro mitään mutta voit heittää ne tähän foorumiin niin muutkin ne voi tulkata.

Tosin en ole 100% varma että tuo luku onnistuu sun kulkineessa mutta ainakin se toimi tuossa omassa 2002 KJ CRD cherokeessa.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

ViestiKirjoittaja filler » 09.01.2011. 23:09

P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR PLAUSIBILITY.
P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH
P0836-TRANSFER CASE POSITION SIGNAL VOLTAGE TOO LOW.


Four Wheel Drive (4WD) Switch Circuit

Four wheel drive (4WD) muxed switch input detected below minimum or above maximum acceptable voltage (switch status provided to engine module from transfer case module during 4WD low gear engagements)

Ihan hölmö kysymys; jos autosi on pääsääntöisesti seisonut sen 1,5 vuotta ajamatta, niin onko akku missä hapessa?

Antaako mitään muuta vikakoodia kuin tuon P0836?

Epäilen vahvasti, että vikaa löytyisi tulpista.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

ViestiKirjoittaja 28CRDKJ » 10.01.2011. 10:43

Kuis vanhat bensat siinä on tankissa? :shock:
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

cherokee02
Viestit: 14
Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
Paikkakunta:

ViestiKirjoittaja cherokee02 » 10.01.2011. 17:16

Ei antanut muuta vikakoodia. Ja bensat on saatu kulutettua ja tankattua uutta kehiin kyllä. Mutta täytyy jatkaa tutkimista...tai viedä huoltoon, jos ei ala kirkastumaan.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

ViestiKirjoittaja filler » 10.01.2011. 18:37

Toimiiko vaihteisto normaalisti kaikissa asennoissaan (2wd, 4wd Hi, 4wd Lo)?
Kuinka lähtee käyntiin kylmänä?
Kuinka lähtee käyntiin lämpimänä?
Voisiko olla Crankshaft Position Sensor -ongelma?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04

OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane



www.ifsjeepers.com

www.jeepkj.com

www.lostjeeps.com



if you break it, upgrade!

cherokee02
Viestit: 14
Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
Paikkakunta:

ViestiKirjoittaja cherokee02 » 11.01.2011. 21:20

Vaihdoin tulpat ja näköjään sillä ratkesi ongelma - nykiminen tiessään ja jaksaa vääntää, jos tuon koneen kanssa väännöstä voi puhua...

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

ViestiKirjoittaja filler » 12.01.2011. 13:48

Loistavaa! Vika olikin onnekkaasti pieni.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04

OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane



www.ifsjeepers.com

www.jeepkj.com

www.lostjeeps.com



if you break it, upgrade!

Sakke2
Viestit: 20
Liittynyt: 22.05.2011. 7:03
Paikkakunta:

ViestiKirjoittaja Sakke2 » 29.03.2012. 6:57

joo,no ei auttaneet tulpanvaihdot eikä forte (kun kone on käyntilämpöinen pelaa ok,kylmänä nykii kiihdytettäessä ja startatessa ikäänkuin kävisi hetkenaikaa todella rikkaalla,puhutaan n.5 sek ajasta...)akku on alkuperäinen vuodelta 2007,pitäisköhän vaihtaa???? Tuossa kikottimessa on ollut edellisen omistajan aikaan samaa vikaa ja siihen on vaihdettu puola,johdot ja tulpat ja kaadettu tankkiin jotain puhdistustököttiä mittarilukema oli tuolloin 45000 nyt 69000...eli epäilen akkua(jopa edellisellä omistajalla saattanut olla akkuvaiva! )auto oli seissyt liikkeessä meidän ostaessamme sen n.1v PIHALLA... :shock: Mikäli Jamant on kuulolla niin mitähän mahtaa kustantaa se kumiputki ilmanputsarin ja läppärungon (siinä on kiinni se imuilman lämpötila-anturi)välillä kun merkkiliike oli murjonut ko.putken väkisin paikoilleen ja siitä seurauksena murtuma putkessa (on tilap. paikattu) Miten meille aina sattuukin nämä tämmöset maanantaimallit,
aikaisemmin oli mini ja sama homma.... :twisted:
Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen
manuaali

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4732
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

ViestiKirjoittaja JAMANT » 29.03.2012. 9:12

Sakke2 kirjoitti: Mikäli Jamant on kuulolla niin mitähän mahtaa kustantaa se kumiputki ilmanputsarin ja läppärungon (siinä on kiinni se imuilman lämpötila-anturi)välillä
Kuulolla ollaan joo :wink: , mutta ei tietoa, täytyy tutkia!!
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sakke2
Viestit: 20
Liittynyt: 22.05.2011. 7:03
Paikkakunta:

ViestiKirjoittaja Sakke2 » 29.03.2012. 10:25

Hyvä homma,kandeehan se laittaa kuntoo ennen kesää kun sitten on pölyä yms. moottorinhiontapartikkelia ilmassa.
No joo,pitäähän meikäläisen taas hötkyillä...ei se forte siellä tankissa heti toimi,juttelin eilen kaverin kanssa ja se tuumas et ajele nyt tankillinen ni sit kuulemma huomaa vaikutuksen...kuulemma forten ohjeistus on että kaksi jos on vikaa ja yksi normaalihuoltoon...katsellaan :roll:
Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen

manuaali

Sakke2
Viestit: 20
Liittynyt: 22.05.2011. 7:03
Paikkakunta:

ViestiKirjoittaja Sakke2 » 30.03.2012. 22:00

No niin, olisikohan kenelläkään "tallin nurkkiin" jäänyt 2.4 bensakoneen ilmanputsarin ja kaasuläpän väliin tulevaa kumiputkea jossa on imuilman lämpöanturi (ei tartte anturia pelkkä ehjä putki riittää) jos ei oo omassa tallissa niin entäs naapurin? Myös vihjeet mahdollisista purkuautoista otetaan vastaan (sellainen vihje että ei tartte koko autoa ostaa...kun ei pihalle viittis vaimon riemuksi ottaa )...aika veikeetä kun on erillinen osa mutta pitää ostaa koko ilmanputsari että saapi ko. letkunpätkän (jonkunmoista silikoniputkea ajattelin mutta kun ilmanputsarissa on soikea reikä ja se anturikin pitäisi siihen viritellä :evil: ) ei oo aina helppoo tää autoilu :? Tietoja voipi laittaa yv:nä
Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen

manuaali

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2573
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

KJ:tä osina!

ViestiKirjoittaja ImacInnes » 30.03.2012. 23:44

Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

kozel
Viestit: 1265
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja kozel » 31.03.2012. 7:38

Jos kylmänä ei pelaa ja lämpimänä pelaa sekä oireet on rikkaalla käynti.

Päästöt kannattaa katsoa testerillä miten käyttäytyy ja
Testerillä kannattaa katsoa samalla mitä arvoa näyttää:

-moottorinohjauksen lämpötila-anturi ja kannattaa mitata jollain muulla kuin verrata sitä auton omaan lämpömittariin. Esim. tuollainen laser mittari.
-Ilmamassamittari
-Imuilman lämpötilamittari
-Lamda
-Imusarjan paineanturi
-Muut anturit jotka vaikuttavat oleellisesti seokseen

Noita antureita kun hajoaa ilman että antavat mitään vikakoodia. Ja esim. ilmamassamittari hajosi kerran niin että itse anturi pelasi mutta passatissa menee lamdan lämmitys sen anturin kautta ja se osa ei toiminu oikein.
Lämpötila-anturissa tulee taas monesti sellanen vika että se näyttää arvoa mutta todellisuudessa se näyttää jotain 15-20c pieleen tai joskus enemmänkin ja ohjainlaite ei siitä huolimatta anna vikakoodia kun anturi ei ole oikosulussa tai yhteys poikki.

Sakke2
Viestit: 20
Liittynyt: 22.05.2011. 7:03
Paikkakunta:

ViestiKirjoittaja Sakke2 » 31.03.2012. 10:28

Tällälailla! Kone käy kuumana kolmella pytyllä koko ajan ja antoi vikakoodiksi P0301,eli ykköspytyssä a,tulppa pimeä b,tulpanjohto risa c,pakoventtiili palanut (tussautti jossain melkoisesti!) d,ruiskutus suutin mykkänä (ei mielestäni haissut gaso...) tämähän meni mielenkiintoiseksi?!? Kun tulpatkin on vaihdettu ihan viikko sitten (täytyy ottaa tulppa veke kun kone jäähtyy) jakopään hihna on alkuperäinen (ajettu 69000km ) ja auto on vm.2007 (todellisuudessa 05 koska ymmärtääkseni ko. moottoria ei enää 06-> ole saanut tuohon kotteroon) Tankissa pullo FORTE injector cleaneriä ja mieli maassa. Vika alkoi ensin kylmänä ja nyt kun kävin kaupassa ja pääsin pihaan alkoi "rutkuttaa" kolmella. Onko näissä koneissa venttiilien palaminen tyyppivika/-ominaisuus? Niin voihan tuo puolakin olla p***ana!
Nyt on vaihdettu tulppa,ei vaikutusta käyntiin.Edelleen röpsöttää vaikka kaasua antaa...tulppa oli kosteahko eli ruiskutussuutin toimii ,puola on mittausten perusteella ehjä (3-pytty ei pelaisi jos olisi puolan toinen lohko olisi sökö)jakopäässä näytti olevan silmämääräisesti kaikki kohdallaan(ei puuttunut hampaita )kai se pitää hommata jostain puristuspainemittari ja todeta että venttiili(t) kaput.... :( Kuitenkaan noita kilsoja ei ole edes 70t km ni alkaa nyppimään jos kone on kansiremppaa vailla *HUOH* Jee!
huomenna tulee asiansa osaava henkilö tutkimaan asiaa,sillävälin otan ohrapirtelöä ja fiilistelen musan tahtiin!!! :D Hyvää Lauantai illan jatkoa kaikille!!!!
Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen

manuaali


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 3 ja 0 vierailijaa