KJ nykii
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
- Paikkakunta:
KJ nykii
Kys. 1. Onko vika automaattisesti sytytyksessä kun 2,4l kone nykii kun myllyä kuormittaa alhaisilta kierroksilta esim. kiihdyttäessä tai vedättäessä. Auto on seissyt käytännössä lähes vuoden (muutama tuhat km viimeiseen 1,5 vuoteen), voisiko vika olla muualla (polttoainepuolella)?
Kys. 2. Autolla on ajettu hieman alle 100tkm, auton huoltokirja on mallia "täytetty", muttei ole tietoa tarkoista huoltojen sisällöistä. Joten mites mm. voimansiirron öljyjen vaihdot, onko hankalia tehdä itse vai onko kallista vaihdattaa liikkeessä? Kaikki taitaa olla suhteellista. Mutta löytyykö verkosta jotain kuva-ohjeistusta tms.?
Noviisi kiittää etukäteen!
LISÄYS:
Näköjään vikakoodille löytyy googlettamalla seuraava selitys; P0836 Four Wheel Drive (4WD) Switch Circuit - siis mitä??? Tuskin liittyy noihin ed. mainittuihin kysymyksiin tämä koodi, ajattelin nyt ensin vaihdattaa tulpat (johtuen seisomisesta) ja katsoa miten sen jälkeen käyttäytyy.
Kys. 2. Autolla on ajettu hieman alle 100tkm, auton huoltokirja on mallia "täytetty", muttei ole tietoa tarkoista huoltojen sisällöistä. Joten mites mm. voimansiirron öljyjen vaihdot, onko hankalia tehdä itse vai onko kallista vaihdattaa liikkeessä? Kaikki taitaa olla suhteellista. Mutta löytyykö verkosta jotain kuva-ohjeistusta tms.?
Noviisi kiittää etukäteen!
LISÄYS:
Näköjään vikakoodille löytyy googlettamalla seuraava selitys; P0836 Four Wheel Drive (4WD) Switch Circuit - siis mitä??? Tuskin liittyy noihin ed. mainittuihin kysymyksiin tämä koodi, ajattelin nyt ensin vaihdattaa tulpat (johtuen seisomisesta) ja katsoa miten sen jälkeen käyttäytyy.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä cherokee02, muokattu yhteensä 9 kertaa
Laittaisin vikakoodit lukuun. Näistähän saa ne itsekkin luettua
(kiitos jamantille vinkistä). Eli kun laittaa nopeasti virrat 3x päälle ja kolmannella kerralla jättää ne päälle niin matka/Trip mittarissa tulee peräjälkeen ne P0000 Vikakoodit. koodit sinänsä ei kerro mitään mutta voit heittää ne tähän foorumiin niin muutkin ne voi tulkata.
Tosin en ole 100% varma että tuo luku onnistuu sun kulkineessa mutta ainakin se toimi tuossa omassa 2002 KJ CRD cherokeessa.

Tosin en ole 100% varma että tuo luku onnistuu sun kulkineessa mutta ainakin se toimi tuossa omassa 2002 KJ CRD cherokeessa.
P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR PLAUSIBILITY.
P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH
P0836-TRANSFER CASE POSITION SIGNAL VOLTAGE TOO LOW.
Four Wheel Drive (4WD) Switch Circuit
Four wheel drive (4WD) muxed switch input detected below minimum or above maximum acceptable voltage (switch status provided to engine module from transfer case module during 4WD low gear engagements)
Ihan hölmö kysymys; jos autosi on pääsääntöisesti seisonut sen 1,5 vuotta ajamatta, niin onko akku missä hapessa?
Antaako mitään muuta vikakoodia kuin tuon P0836?
Epäilen vahvasti, että vikaa löytyisi tulpista.
P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH
P0836-TRANSFER CASE POSITION SIGNAL VOLTAGE TOO LOW.
Four Wheel Drive (4WD) Switch Circuit
Four wheel drive (4WD) muxed switch input detected below minimum or above maximum acceptable voltage (switch status provided to engine module from transfer case module during 4WD low gear engagements)
Ihan hölmö kysymys; jos autosi on pääsääntöisesti seisonut sen 1,5 vuotta ajamatta, niin onko akku missä hapessa?
Antaako mitään muuta vikakoodia kuin tuon P0836?
Epäilen vahvasti, että vikaa löytyisi tulpista.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
- Paikkakunta:
Toimiiko vaihteisto normaalisti kaikissa asennoissaan (2wd, 4wd Hi, 4wd Lo)?
Kuinka lähtee käyntiin kylmänä?
Kuinka lähtee käyntiin lämpimänä?
Voisiko olla Crankshaft Position Sensor -ongelma?
Kuinka lähtee käyntiin kylmänä?
Kuinka lähtee käyntiin lämpimänä?
Voisiko olla Crankshaft Position Sensor -ongelma?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
- Paikkakunta:
Loistavaa! Vika olikin onnekkaasti pieni.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
joo,no ei auttaneet tulpanvaihdot eikä forte (kun kone on käyntilämpöinen pelaa ok,kylmänä nykii kiihdytettäessä ja startatessa ikäänkuin kävisi hetkenaikaa todella rikkaalla,puhutaan n.5 sek ajasta...)akku on alkuperäinen vuodelta 2007,pitäisköhän vaihtaa???? Tuossa kikottimessa on ollut edellisen omistajan aikaan samaa vikaa ja siihen on vaihdettu puola,johdot ja tulpat ja kaadettu tankkiin jotain puhdistustököttiä mittarilukema oli tuolloin 45000 nyt 69000...eli epäilen akkua(jopa edellisellä omistajalla saattanut olla akkuvaiva! )auto oli seissyt liikkeessä meidän ostaessamme sen n.1v PIHALLA...
Mikäli Jamant on kuulolla niin mitähän mahtaa kustantaa se kumiputki ilmanputsarin ja läppärungon (siinä on kiinni se imuilman lämpötila-anturi)välillä kun merkkiliike oli murjonut ko.putken väkisin paikoilleen ja siitä seurauksena murtuma putkessa (on tilap. paikattu) Miten meille aina sattuukin nämä tämmöset maanantaimallit,
aikaisemmin oli mini ja sama homma....

aikaisemmin oli mini ja sama homma....

Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen
manuaali
manuaali
Kuulolla ollaan jooSakke2 kirjoitti: Mikäli Jamant on kuulolla niin mitähän mahtaa kustantaa se kumiputki ilmanputsarin ja läppärungon (siinä on kiinni se imuilman lämpötila-anturi)välillä

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Hyvä homma,kandeehan se laittaa kuntoo ennen kesää kun sitten on pölyä yms. moottorinhiontapartikkelia ilmassa.
No joo,pitäähän meikäläisen taas hötkyillä...ei se forte siellä tankissa heti toimi,juttelin eilen kaverin kanssa ja se tuumas et ajele nyt tankillinen ni sit kuulemma huomaa vaikutuksen...kuulemma forten ohjeistus on että kaksi jos on vikaa ja yksi normaalihuoltoon...katsellaan
No joo,pitäähän meikäläisen taas hötkyillä...ei se forte siellä tankissa heti toimi,juttelin eilen kaverin kanssa ja se tuumas et ajele nyt tankillinen ni sit kuulemma huomaa vaikutuksen...kuulemma forten ohjeistus on että kaksi jos on vikaa ja yksi normaalihuoltoon...katsellaan

Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen
manuaali
manuaali
No niin, olisikohan kenelläkään "tallin nurkkiin" jäänyt 2.4 bensakoneen ilmanputsarin ja kaasuläpän väliin tulevaa kumiputkea jossa on imuilman lämpöanturi (ei tartte anturia pelkkä ehjä putki riittää) jos ei oo omassa tallissa niin entäs naapurin? Myös vihjeet mahdollisista purkuautoista otetaan vastaan (sellainen vihje että ei tartte koko autoa ostaa...kun ei pihalle viittis vaimon riemuksi ottaa )...aika veikeetä kun on erillinen osa mutta pitää ostaa koko ilmanputsari että saapi ko. letkunpätkän (jonkunmoista silikoniputkea ajattelin mutta kun ilmanputsarissa on soikea reikä ja se anturikin pitäisi siihen viritellä
) ei oo aina helppoo tää autoilu
Tietoja voipi laittaa yv:nä


Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen
manuaali
manuaali
KJ:tä osina!
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Jos kylmänä ei pelaa ja lämpimänä pelaa sekä oireet on rikkaalla käynti.
Päästöt kannattaa katsoa testerillä miten käyttäytyy ja
Testerillä kannattaa katsoa samalla mitä arvoa näyttää:
-moottorinohjauksen lämpötila-anturi ja kannattaa mitata jollain muulla kuin verrata sitä auton omaan lämpömittariin. Esim. tuollainen laser mittari.
-Ilmamassamittari
-Imuilman lämpötilamittari
-Lamda
-Imusarjan paineanturi
-Muut anturit jotka vaikuttavat oleellisesti seokseen
Noita antureita kun hajoaa ilman että antavat mitään vikakoodia. Ja esim. ilmamassamittari hajosi kerran niin että itse anturi pelasi mutta passatissa menee lamdan lämmitys sen anturin kautta ja se osa ei toiminu oikein.
Lämpötila-anturissa tulee taas monesti sellanen vika että se näyttää arvoa mutta todellisuudessa se näyttää jotain 15-20c pieleen tai joskus enemmänkin ja ohjainlaite ei siitä huolimatta anna vikakoodia kun anturi ei ole oikosulussa tai yhteys poikki.
Päästöt kannattaa katsoa testerillä miten käyttäytyy ja
Testerillä kannattaa katsoa samalla mitä arvoa näyttää:
-moottorinohjauksen lämpötila-anturi ja kannattaa mitata jollain muulla kuin verrata sitä auton omaan lämpömittariin. Esim. tuollainen laser mittari.
-Ilmamassamittari
-Imuilman lämpötilamittari
-Lamda
-Imusarjan paineanturi
-Muut anturit jotka vaikuttavat oleellisesti seokseen
Noita antureita kun hajoaa ilman että antavat mitään vikakoodia. Ja esim. ilmamassamittari hajosi kerran niin että itse anturi pelasi mutta passatissa menee lamdan lämmitys sen anturin kautta ja se osa ei toiminu oikein.
Lämpötila-anturissa tulee taas monesti sellanen vika että se näyttää arvoa mutta todellisuudessa se näyttää jotain 15-20c pieleen tai joskus enemmänkin ja ohjainlaite ei siitä huolimatta anna vikakoodia kun anturi ei ole oikosulussa tai yhteys poikki.
Tällälailla! Kone käy kuumana kolmella pytyllä koko ajan ja antoi vikakoodiksi P0301,eli ykköspytyssä a,tulppa pimeä b,tulpanjohto risa c,pakoventtiili palanut (tussautti jossain melkoisesti!) d,ruiskutus suutin mykkänä (ei mielestäni haissut gaso...) tämähän meni mielenkiintoiseksi?!? Kun tulpatkin on vaihdettu ihan viikko sitten (täytyy ottaa tulppa veke kun kone jäähtyy) jakopään hihna on alkuperäinen (ajettu 69000km ) ja auto on vm.2007 (todellisuudessa 05 koska ymmärtääkseni ko. moottoria ei enää 06-> ole saanut tuohon kotteroon) Tankissa pullo FORTE injector cleaneriä ja mieli maassa. Vika alkoi ensin kylmänä ja nyt kun kävin kaupassa ja pääsin pihaan alkoi "rutkuttaa" kolmella. Onko näissä koneissa venttiilien palaminen tyyppivika/-ominaisuus? Niin voihan tuo puolakin olla p***ana!
Nyt on vaihdettu tulppa,ei vaikutusta käyntiin.Edelleen röpsöttää vaikka kaasua antaa...tulppa oli kosteahko eli ruiskutussuutin toimii ,puola on mittausten perusteella ehjä (3-pytty ei pelaisi jos olisi puolan toinen lohko olisi sökö)jakopäässä näytti olevan silmämääräisesti kaikki kohdallaan(ei puuttunut hampaita )kai se pitää hommata jostain puristuspainemittari ja todeta että venttiili(t) kaput....
Kuitenkaan noita kilsoja ei ole edes 70t km ni alkaa nyppimään jos kone on kansiremppaa vailla *HUOH* Jee!
huomenna tulee asiansa osaava henkilö tutkimaan asiaa,sillävälin otan ohrapirtelöä ja fiilistelen musan tahtiin!!!
Hyvää Lauantai illan jatkoa kaikille!!!!
Nyt on vaihdettu tulppa,ei vaikutusta käyntiin.Edelleen röpsöttää vaikka kaasua antaa...tulppa oli kosteahko eli ruiskutussuutin toimii ,puola on mittausten perusteella ehjä (3-pytty ei pelaisi jos olisi puolan toinen lohko olisi sökö)jakopäässä näytti olevan silmämääräisesti kaikki kohdallaan(ei puuttunut hampaita )kai se pitää hommata jostain puristuspainemittari ja todeta että venttiili(t) kaput....

huomenna tulee asiansa osaava henkilö tutkimaan asiaa,sillävälin otan ohrapirtelöä ja fiilistelen musan tahtiin!!!

Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen
manuaali
manuaali