KJ:n Öljynpaineen merkkivalo palaa pitkään

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

KJ:n Öljynpaineen merkkivalo palaa pitkään

Viesti Kirjoittaja Aapo » 29.03.2012. 13:18

Mikähän vikana, kun startatessa öljynpaineen merkkivalo on alkanut palaa niin pitkään? Kymmenen sekunttia ainakin menee, ennen kuin sammuu. :roll: Tuntuu että valo palaa sitä kauemmin, mitä pitempään auto on ollut lämppärissä (letkulämmitin). Jos auto on seissyt vaikka vaan muutaman minuutin, valo ei pala monta sekunttia.

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Re: KJ:n Öljynpaineen merkkivalo palaa pitkään

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 29.03.2012. 15:14

Aapo kirjoitti:Mikähän vikana, kun startatessa öljynpaineen merkkivalo on alkanut palaa niin pitkään? Kymmenen sekunttia ainakin menee, ennen kuin sammuu. :roll: Tuntuu että valo palaa sitä kauemmin, mitä pitempään auto on ollut lämppärissä (letkulämmitin). Jos auto on seissyt vaikka vaan muutaman minuutin, valo ei pala monta sekunttia.
Muutttuuko ääni kun valo sammuu? Sen kyllä kuulee jos 10 sekkaa käy ilman paineita. Onko öljynsuodatin vaihdettu äskettäin? Vaikuttais että suodatin pääsee tyhjenemään. Kaverin Nissan maasturiin (2,5dci) ei löytynyt paineita pikaöljynvaihdossa ennenkuin hakivat merkkisuodattimen :roll: Niin ja heti mittaamaan paineet.
Jeep Grand Cherokee 4,0 L6 -95
Opel Insignia Sports Tourer -15

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.03.2012. 16:33

Milläs koneella toi olikaan??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 29.03.2012. 18:36

Silloin kun valo palaa kaikkein pisimpään (n.15sek.) , ääni muuttuu sekunttia ennen kuin valo sammuu.

Ja ainiin, 2,8 CRD -04

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 29.03.2012. 19:56

2.5 CRD ja valo palaa sen 2-5sek vaihtelevasti. Aikaisemmin palo pidempään ja alkoi öljyyntymään tuo anturi. Jamantilta ostelin uuden ja kun anturin vaihdoin ja kurkkasin vikakoodin niin siellä oli sellainen vikakoodi kuin "ÖP-anturi, Epälooginen signaali". Vikavalohan ei palanut missään vaiheessa. Vanha anturi kuseksi myös öljyjä läpi. Uusi anturi ja ei ole vikakoodia näkynyt ja öljynpaineen nyt merkkivalo sammuu kyl ennen kuin ehtii liikkeelle lähteä.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 30.03.2012. 18:52

Viime yönä vaihdoin öljynsuodattimen ja nyt muutaman startin jälkeen näyttää, että vika todella oli siinä. Pari lämmintä starttia ja yksi kylmä; ja valo on palanut max. viisi sekunttia. Koputetaas kuitenkin puuta ennenkuin enempää hurrataan. Vaatii vielä pari päivää ennen kuin uskon.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 01.04.2012. 20:17

Joo, nyt uskon että vika oli siinä suodattimessa. Nyt vaihtui suodattinen merkki ja vika hävisi. Suodattimesta ilmeisesti hajosi takaisku vähitellen, koska vikakaan ei ilmaantunut yht'äkkiä. On ollut aiemminkin tuon merkkisiä suodattimia, eikä niissä ole vikaa ollut, joten taisi vain olla maanantai kappale. Enpä kuitenkaan taida enää sen merkkistä uskaltaa laittaa. Harmittavaa, että kotimainen valmistaja joutuu pannaan. :roll:

Kirjoita vastaus