
KJ:n Öljynpaineen merkkivalo palaa pitkään
KJ:n Öljynpaineen merkkivalo palaa pitkään
Mikähän vikana, kun startatessa öljynpaineen merkkivalo on alkanut palaa niin pitkään? Kymmenen sekunttia ainakin menee, ennen kuin sammuu.
Tuntuu että valo palaa sitä kauemmin, mitä pitempään auto on ollut lämppärissä (letkulämmitin). Jos auto on seissyt vaikka vaan muutaman minuutin, valo ei pala monta sekunttia.

Re: KJ:n Öljynpaineen merkkivalo palaa pitkään
Muutttuuko ääni kun valo sammuu? Sen kyllä kuulee jos 10 sekkaa käy ilman paineita. Onko öljynsuodatin vaihdettu äskettäin? Vaikuttais että suodatin pääsee tyhjenemään. Kaverin Nissan maasturiin (2,5dci) ei löytynyt paineita pikaöljynvaihdossa ennenkuin hakivat merkkisuodattimenAapo kirjoitti:Mikähän vikana, kun startatessa öljynpaineen merkkivalo on alkanut palaa niin pitkään? Kymmenen sekunttia ainakin menee, ennen kuin sammuu.Tuntuu että valo palaa sitä kauemmin, mitä pitempään auto on ollut lämppärissä (letkulämmitin). Jos auto on seissyt vaikka vaan muutaman minuutin, valo ei pala monta sekunttia.

Jeep Grand Cherokee 4,0 L6 -95
Opel Insignia Sports Tourer -15
Opel Insignia Sports Tourer -15
2.5 CRD ja valo palaa sen 2-5sek vaihtelevasti. Aikaisemmin palo pidempään ja alkoi öljyyntymään tuo anturi. Jamantilta ostelin uuden ja kun anturin vaihdoin ja kurkkasin vikakoodin niin siellä oli sellainen vikakoodi kuin "ÖP-anturi, Epälooginen signaali". Vikavalohan ei palanut missään vaiheessa. Vanha anturi kuseksi myös öljyjä läpi. Uusi anturi ja ei ole vikakoodia näkynyt ja öljynpaineen nyt merkkivalo sammuu kyl ennen kuin ehtii liikkeelle lähteä.
Joo, nyt uskon että vika oli siinä suodattimessa. Nyt vaihtui suodattinen merkki ja vika hävisi. Suodattimesta ilmeisesti hajosi takaisku vähitellen, koska vikakaan ei ilmaantunut yht'äkkiä. On ollut aiemminkin tuon merkkisiä suodattimia, eikä niissä ole vikaa ollut, joten taisi vain olla maanantai kappale. Enpä kuitenkaan taida enää sen merkkistä uskaltaa laittaa. Harmittavaa, että kotimainen valmistaja joutuu pannaan. 
