Sivu 1/1

4.0 paino?

Lähetetty: 19.12.2013. 13:56
Kirjoittaja Shortie
Paljonko tuo kone painaa?
Lähteestä riippuen olen päässyt haarukkaan 200-275Kg
Onko kenelläkään hajua tehtaan näkemyksestä tähän?

Lähetetty: 31.12.2013. 17:17
Kirjoittaja jamba
tuolla löyty tämmöstä "pauna tietoa" http://www.jeepstrokers.com/forum/viewt ... =24&t=2363
JEEP AND GM ENGINE WEIGHTS:

Their nominal estimated, accessory loaded weights are:

•2.8L V6, 365 lbs.
•2.5L I4, 340 lbs.
•4.0L I6, 515 lbs.

•Chevy 4.3L V6, 425 lbs.
•Chevy Small Block V8 (Gen. I & II), 550 lbs.
•Chevy Small Block V8 (Gen. III+), 470 lbs.
•Chevy Small Block V8 (LS1), 407 lbs.
•Buick 90 degree V6, 375 lbs.
•Buick 60 degree V6, 350 lbs.

INFO courtesy of Novak-Adapt

Lähetetty: 31.12.2013. 18:46
Kirjoittaja Sikli
Eli kiloiksi muutettuna tuo 4.0 kone painaa 233,6kg. Joku sitä olisi kohta kummiskin kysynyt.. :roll:

Lähetetty: 04.05.2014. 17:27
Kirjoittaja jukkan
- mikä jeep / amc, tms. moottori on se bensa, 3L nelisylinterinen ?
ja kuinka painava se on ?
- törmäsin vene-moottoriin, joka oli jeep 3L nelisylinterinen.
Se voisi olla,( jos on kevämpi,) järkevämpi bensakone kuin 4L suora 6.

Re:

Lähetetty: 02.05.2020. 15:53
Kirjoittaja Jorma
Sikli kirjoitti:
31.12.2013. 18:46
Eli kiloiksi muutettuna tuo 4.0 kone painaa 233,6kg. Joku sitä olisi kohta kummiskin kysynyt.. :roll:
Kuivapaino 207 kg sanoi Bilteman riistavaaka.
Ilmastoitu 4.0 apulaitteineen ja automaatin vetolevyllä.
Siitä jos ottaa kompressorin pois niin kevenee 8 kg.

Re:

Lähetetty: 02.05.2020. 16:33
Kirjoittaja Timo L
jukkan kirjoitti:
04.05.2014. 17:27
- mikä jeep / amc, tms. moottori on se bensa, 3L nelisylinterinen ?
ja kuinka painava se on ?
- törmäsin vene-moottoriin, joka oli jeep 3L nelisylinterinen.
Se voisi olla,( jos on kevämpi,) järkevämpi bensakone kuin 4L suora 6.
Mikään Jeepin rivibensa ei ole kolmelitrainen, lähimmäksi osuisi 5- pyttyinen VM- motorin dieseli mikä on 3,1 litrainen ja käytetty myös venemoottorina.

Jeep/ AMC- rivikoneet ~60- luvulta alkaen on joko 2,5 litrainen nelonen eri versioina (kaasari, yksi- ja monipisteruisku), 4,0 litran kuutonen monipisteruiskun eri versioina tai 4,2 litran kaasari.
Jos puhutaan että Jeeppiin mietinnässä kone, niin kaikki ne autot missä näitä koneita on ollut niin en keksi yhtäkään järkevää syytä käyttää neloskonetta kuutosen sijaan. Kulutusero ei ole kummoinen, mutta siinä missä neloskone on lähinnä patalaiska niin kuutosella jaksaa sentään kulkea. Sisämoottoriseen veneeseen taasen en keksisi nykypäivänä oikein yhtäkään järkevää syytä laittaa bensakonetta, jollei sitten ole pohjattomat taskut :D