4.0 paino?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

4.0 paino?

Viesti Kirjoittaja Shortie » 19.12.2013. 13:56

Paljonko tuo kone painaa?
Lähteestä riippuen olen päässyt haarukkaan 200-275Kg
Onko kenelläkään hajua tehtaan näkemyksestä tähän?
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

Avatar
jamba
Viestit: 78
Liittynyt: 15.08.2013. 14:45
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Viesti Kirjoittaja jamba » 31.12.2013. 17:17

tuolla löyty tämmöstä "pauna tietoa" http://www.jeepstrokers.com/forum/viewt ... =24&t=2363
JEEP AND GM ENGINE WEIGHTS:

Their nominal estimated, accessory loaded weights are:

•2.8L V6, 365 lbs.
•2.5L I4, 340 lbs.
•4.0L I6, 515 lbs.

•Chevy 4.3L V6, 425 lbs.
•Chevy Small Block V8 (Gen. I & II), 550 lbs.
•Chevy Small Block V8 (Gen. III+), 470 lbs.
•Chevy Small Block V8 (LS1), 407 lbs.
•Buick 90 degree V6, 375 lbs.
•Buick 60 degree V6, 350 lbs.

INFO courtesy of Novak-Adapt
Jeep YJ 4L+aut. ,Triumph T140V Bonneville ym...

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 31.12.2013. 18:46

Eli kiloiksi muutettuna tuo 4.0 kone painaa 233,6kg. Joku sitä olisi kohta kummiskin kysynyt.. :roll:
ZJ 4.0 -96

jukkan
Viestit: 18
Liittynyt: 07.11.2013. 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja jukkan » 04.05.2014. 17:27

- mikä jeep / amc, tms. moottori on se bensa, 3L nelisylinterinen ?
ja kuinka painava se on ?
- törmäsin vene-moottoriin, joka oli jeep 3L nelisylinterinen.
Se voisi olla,( jos on kevämpi,) järkevämpi bensakone kuin 4L suora 6.

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja Jorma » 02.05.2020. 15:53

Sikli kirjoitti:
31.12.2013. 18:46
Eli kiloiksi muutettuna tuo 4.0 kone painaa 233,6kg. Joku sitä olisi kohta kummiskin kysynyt.. :roll:
Kuivapaino 207 kg sanoi Bilteman riistavaaka.
Ilmastoitu 4.0 apulaitteineen ja automaatin vetolevyllä.
Siitä jos ottaa kompressorin pois niin kevenee 8 kg.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja Timo L » 02.05.2020. 16:33

jukkan kirjoitti:
04.05.2014. 17:27
- mikä jeep / amc, tms. moottori on se bensa, 3L nelisylinterinen ?
ja kuinka painava se on ?
- törmäsin vene-moottoriin, joka oli jeep 3L nelisylinterinen.
Se voisi olla,( jos on kevämpi,) järkevämpi bensakone kuin 4L suora 6.
Mikään Jeepin rivibensa ei ole kolmelitrainen, lähimmäksi osuisi 5- pyttyinen VM- motorin dieseli mikä on 3,1 litrainen ja käytetty myös venemoottorina.

Jeep/ AMC- rivikoneet ~60- luvulta alkaen on joko 2,5 litrainen nelonen eri versioina (kaasari, yksi- ja monipisteruisku), 4,0 litran kuutonen monipisteruiskun eri versioina tai 4,2 litran kaasari.
Jos puhutaan että Jeeppiin mietinnässä kone, niin kaikki ne autot missä näitä koneita on ollut niin en keksi yhtäkään järkevää syytä käyttää neloskonetta kuutosen sijaan. Kulutusero ei ole kummoinen, mutta siinä missä neloskone on lähinnä patalaiska niin kuutosella jaksaa sentään kulkea. Sisämoottoriseen veneeseen taasen en keksisi nykypäivänä oikein yhtäkään järkevää syytä laittaa bensakonetta, jollei sitten ole pohjattomat taskut :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus