Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 18.08.2021. 15:01
Keimo kirjoitti: ↑18.08.2021. 14:58
Jpe61 kirjoitti: ↑18.08.2021. 14:49
Onnistuisikohan tuo OBD Jscanilla? Sillä pitäisi saada reseroitua kaikki modulit autosta erikseen.
Vähän huonosti taitaa onnistua, kun JScanin tuki alkaa Grandeissa vasta WK-mallista. Jossain kohtaa tuotakin kokeilin eikä muistaakseni ollut mitään iloa WJ:n kanssa.
Vastaavasti harmillista, ettei WJdiag ymmärrä bensakoneisten moottorinohjainten päälle.
Aha, no sitten ei ehkä onnistukkaan... Taas opitaan uutta

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Könpiä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 01.07.2019. 21:07
- Paikkakunta: Pohjoissatakunta
Viesti
Kirjoittaja Könpiä » 22.08.2021. 13:49
JAMANT kirjoitti: ↑18.08.2021. 14:44
Könpiä kirjoitti: ↑18.08.2021. 14:26
Juu mä oleti et jamantilta kyllä löytys apu eteläsuomesta mutta potilas olis pohjoissatakunnas
Jeps, matkahan on este, jota ei pysty ylittämään. Viimevuonna tuli yksi WJ Oulusta, tosin rekan kyydillä ja sillä se meni korjattuna takaisin, ei ole siis ylitsepääsemätön este
Joo tokihan se auto rahdataan vaikka siperiaa paikallisille näytiks kuha vaa massii lyädää pöytää mutta tässä tapauksessa se rahti tulee maksamaan yli puolet tuon auton arvosta ni saa jäädä rahtaamatta ja jossei tästä alle 100km säteeltä löydy ketään joka tommosen tempun osaa tehdä saa jäädä tekemättä

Viimeksi muokannut 1 päivämäärä
Könpiä, muokattu yhteensä 23 kertaa
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2021. 13:59
Sano sille myyjälle, että hoitaa kuntoon, sitten neuvotellaan kaupoista...
Ja auton arvo risana on huomattavasti pienempi kuin kunnossa, ja jos vertaat risan hintaa kuljetuskustannuksiin, niin tottakai se on kallista kuljettaa, jos auto olis kunnossa, sitä ei tarttis kuljettaa, ja auton arvo oliskin jo paljon suurempi, loputon dilemma... Ei voi muuten auttaa, sorry...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Könpiä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 01.07.2019. 21:07
- Paikkakunta: Pohjoissatakunta
Viesti
Kirjoittaja Könpiä » 23.08.2021. 12:53
Saakohan tuon koodattua joku mersuexpertti jollain mesen ohjelmallaan kun siinä se mesen laatikkokin on? Mersutekijöitä lähempää löytyis helpommin kuin jeeppiliikkeitä
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2021. 14:37
Könpiä kirjoitti: ↑23.08.2021. 12:53
Saakohan tuon koodattua joku mersuexpertti jollain mesen ohjelmallaan kun siinä se mesen laatikkokin on? Mersutekijöitä lähempää löytyis helpommin kuin jeeppiliikkeitä
Ei saa, kun ei oo mersu, on Jeeppi mersun tekniikalla, softat on kyllä ihan Jeepin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Itkonen
- Viestit: 88
- Liittynyt: 21.05.2020. 7:18
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Itkonen » 24.08.2021. 21:24
Könpiä kirjoitti: ↑18.08.2021. 11:33
Ok. Mistähän moisen ohjelman löydän, jenkkikorjaamoita soittelemaa läpi? Ja läppärinkanssa jonku tultava auto iskemään johdonpäähän?
Google play kaupasta mihin tahansa android-laitteeseen, taisi maksaa pari kymppiä. Lisäksi tarvitset kunnollisen elm327 obd-palikan jossa on bluetooth. Niitä saa ebaysta myös parilla kympillä.
-
timpson
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26.08.2015. 13:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti
Kirjoittaja timpson » 24.08.2021. 23:53
Google play kaupasta WJDiag-ohjelma android-luuriin ja ebaysta sopiva obd-palikka.
Esim tässä mainostetaan yhteensopivuutta wjdiagin kanssa.
https://www.ebay.de/itm/323930950295?
Ohjelmasta ensin se ilmainen versio kokeiluun, jos toimii niin voi harkita ostaako maksullisen version jolla saa lisätoimintoja.
Ohjeitakin ohjelmaan löytyy, tuolta myös näkee mihin moduleihin sillä ohjelmalla pääsee käsiksi :
https://jeepswj.com/wjdiag-tutorial/
-Timppa
-
Könpiä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 01.07.2019. 21:07
- Paikkakunta: Pohjoissatakunta
Viesti
Kirjoittaja Könpiä » 26.08.2021. 15:23
Kiitos! Tuotavoisin kokeilla! Ja varmaa tyhmemmälleki step to step ohjeet löytyy juupituupista. Ko kapine vissii muutenki hyvä olla jos jenkkirautojen kanssa touhaa, pitänee investoida
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 26.08.2021. 15:45
Ja näköjään DRBII testeri osaa tuon shifteri-modulin kanssa keskustelun, kuten myös 2.7CRD:n ECU/PCM:n kanssa keskustelun, mikään muu mun testereistä ei osannut. Ja selvis sekin että ei vaadi koodaamista kortin vaihto... Kävi nimittäin yksi moinen luettavana ja kokeilin samalla muita testereitä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Könpiä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 01.07.2019. 21:07
- Paikkakunta: Pohjoissatakunta
Viesti
Kirjoittaja Könpiä » 26.08.2021. 16:29
JAMANT kirjoitti: ↑26.08.2021. 15:45
Ja näköjään DRBII testeri osaa tuon shifteri-modulin kanssa keskustelun, kuten myös 2.7CRD:n ECU/PCM:n kanssa keskustelun, mikään muu mun testereistä ei osannut. Ja selvis sekin että ei vaadi koodaamista kortin vaihto... Kävi nimittäin yksi moinen luettavana ja kokeilin samalla muita testereitä...
Jaa ettei tarvi koodata, muutaku vaihtaa kortin, avaimesta käy tiin ja kovaa ajoo?
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 26.08.2021. 17:14
Könpiä kirjoitti: ↑26.08.2021. 16:29
JAMANT kirjoitti: ↑26.08.2021. 15:45
Ja näköjään DRBII testeri osaa tuon shifteri-modulin kanssa keskustelun, kuten myös 2.7CRD:n ECU/PCM:n kanssa keskustelun, mikään muu mun testereistä ei osannut. Ja selvis sekin että ei vaadi koodaamista kortin vaihto... Kävi nimittäin yksi moinen luettavana ja kokeilin samalla muita testereitä...
Jaa ettei tarvi koodata, muutaku vaihtaa kortin, avaimesta käy tiin ja kovaa ajoo?
Näin olettaisin, mikäänhän ei oo niin varmaa kuin epävarma, mutta ei siellä ainakaan ollut sellaista kohtaa, jossa sen olis voinu ohjelmoida. Mutta en minä kaikkia valikon kohtia katsonut, äkkiä asiakkaan seistessä vieressä vilkaisin (vaikken ole gynekologi

)....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Itkonen
- Viestit: 88
- Liittynyt: 21.05.2020. 7:18
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Itkonen » 25.09.2021. 23:04
Kyllä se yleensä vaatii sen että kortin vaihdon jälkeen ensin nollataan wjdiagilla tai muulla yhteensopivalla ensin vaihteiston ohjainlaitteen vikakoodi. Sitten nollataan moottorin ohjainlaitteen vikakoodi. Jos vain jollain peruspulikalla nollataan se moottorin vikakoodi, jää se koodi vaihteiston ohjainlaitteeseen edelleen. Ja sieltä se sitten aiheuttaa sen vikatilan heti takaisin moottorin ohjainlaitteeseen. Eli auto on edelleen vikatilassa joka kerta kun sen käynnistää.
On kokemusta, omassa kävi näin. Vasta tuon prosessin jälkeen alkoi pelata niinkuin pitääkin.
-
jallu64
- Viestit: 126
- Liittynyt: 14.09.2021. 21:30
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja jallu64 » 26.09.2021. 5:00
Itkonen kirjoitti: ↑25.09.2021. 23:04
Kyllä se yleensä vaatii sen että kortin vaihdon jälkeen ensin nollataan wjdiagilla tai muulla yhteensopivalla ensin vaihteiston ohjainlaitteen vikakoodi. Sitten nollataan moottorin ohjainlaitteen vikakoodi. Jos vain jollain peruspulikalla nollataan se moottorin vikakoodi, jää se koodi vaihteiston ohjainlaitteeseen edelleen. Ja sieltä se sitten aiheuttaa sen vikatilan heti takaisin moottorin ohjainlaitteeseen. Eli auto on edelleen vikatilassa joka kerta kun sen käynnistää.
On kokemusta, omassa kävi näin. Vasta tuon prosessin jälkeen alkoi pelata niinkuin pitääkin.
Pääseekö tuolla -07 Grand cherokeen koodeja ja moduuleita rassaamaan?
-
Itkonen
- Viestit: 88
- Liittynyt: 21.05.2020. 7:18
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Itkonen » 07.10.2021. 8:04
Ei pääse. Toimii vain ja ainoastaan 2.7CRD WJ:n kanssa.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 07.10.2021. 8:35
Koska WJ vaatii DRBIII:n ja WK vaatii Witechin, noin merkkilaitteina (molemmat löytyy), täysin erilaiset laitteet ja erilainen toimintaympäristö...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1