Wj 2.7 lootan piirikortti?
Wj 2.7 lootan piirikortti?
Olis yks projekti jeeppi tutulla myynnissä. Wj 2.7 jostai -00 alkupäästä. Vaihdelaatikko temppuili ja tilas uuden piirilevyn lootaan. Ei alkanu pelaamaa ja luovutti ja alko kauppaamaa. Ilmeisesti kortti/vaihdekaatikko pitää jotennii koodata yhtee tietokoneella?
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Ei voi olla vanhempi kuin 2002, koska vanhemmat on 3.1TD -koneella... Koodausta se saattaa vaatia tai sitten on joku muu vika...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Se, pitääkö koodata tietokoneella, riippuu ihan täysin siitä, mitä sinne on vaihdettu.
Yksi yleinen vika 2.7 CRD malleissa liittyy vaihteenvalitsimeen. Sen voi korjata vaihtamalla vaihteenvalitsimen piirikortin. Tuo kortti ei ole "älyn" puolella mitenkään yksilöity, eli vaihdos näkyy vain siinä että vika poistui. Ei tarvi koodata.
Mutta mainittu vaihteenvalitsimen piirikortin vaihto ei korjaa kuin sen yhden tietyn (tyyppi)vian. Ei auta temppuiluun jos vika on muualla.
Muista piirilevyn vaihdoista en ole kuullut, mutta ei tietenkään tarkoita, etteikö tuossa olisi voitu vaihtaa jotain ihan muuta. Eli vastaukseni on yhtä tarkka kuin kysymyskin!
Yksi yleinen vika 2.7 CRD malleissa liittyy vaihteenvalitsimeen. Sen voi korjata vaihtamalla vaihteenvalitsimen piirikortin. Tuo kortti ei ole "älyn" puolella mitenkään yksilöity, eli vaihdos näkyy vain siinä että vika poistui. Ei tarvi koodata.
Mutta mainittu vaihteenvalitsimen piirikortin vaihto ei korjaa kuin sen yhden tietyn (tyyppi)vian. Ei auta temppuiluun jos vika on muualla.
Muista piirilevyn vaihdoista en ole kuullut, mutta ei tietenkään tarkoita, etteikö tuossa olisi voitu vaihtaa jotain ihan muuta. Eli vastaukseni on yhtä tarkka kuin kysymyskin!

Jeepitön Jeeppi-intoilija
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Aloittaja mahdollisesti tarkoittaa tässä tapauksessa piirikortilla vaihteiston sisällä olevaa johdinlevyä. Mersuissa sitä ei tarvitse koodata. Halutessaan voi ajaa laatikon adaptaation, eli opetuksen mutta ei pakko. Oppii ittekseenkin... johdinlevyn vaihdon kanssa kannattaa samalla vaihtaa kyb venttiili. Sekä vaihteiston pistokkeen kuori. Niissä voi alkaa öljyvuoto jonka seurauksena öljy kulkee kaapelia pitkin ohjaimen sisään... sellainenkin vinkki oli, että motonet Febi johfinlevy olis samsn valmistajan kun oem, mutta mb numerot jyrsitty pois... halvemmissa tarvikkeissa laatuongelmia...
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Nää ei kyllä oo mersuja, vaikka kone ja laatikko on mersun. Ja Jeepissä ei ole sitä ongelmaa että johosarjaa pitkin nousis öljy mihinkään, reititys sellainen, ettei se ainakaan vaihteiston moduliin yletä...Maastis kirjoitti: ↑17.08.2021. 14:13Aloittaja mahdollisesti tarkoittaa tässä tapauksessa piirikortilla vaihteiston sisällä olevaa johdinlevyä. Mersuissa sitä ei tarvitse koodata. Halutessaan voi ajaa laatikon adaptaation, eli opetuksen mutta ei pakko. Oppii ittekseenkin... johdinlevyn vaihdon kanssa kannattaa samalla vaihtaa kyb venttiili. Sekä vaihteiston pistokkeen kuori. Niissä voi alkaa öljyvuoto jonka seurauksena öljy kulkee kaapelia pitkin ohjaimen sisään... sellainenkin vinkki oli, että motonet Febi johfinlevy olis samsn valmistajan kun oem, mutta mb numerot jyrsitty pois... halvemmissa tarvikkeissa laatuongelmia...
TJ
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Juu, ei ole Mersuja ei... mutta Mersun loota niin samat vaivat ainakin johdinlevyn ja pistokkeen vuotojen osalta. Ainakin vuotona ulospäin... kaapelin sisällä kulkemisesta en tiedä, mutta Mersuis ymmärtääkseni kulkeutuu mallista riippumatta vaikka ohjausboxi oliskin eri paikkaan sijoiteltuna... ja tosiaan Mersussa ei tarvi koodausta.JAMANT kirjoitti: ↑17.08.2021. 14:16Nää ei kyllä oo mersuja, vaikka kone ja laatikko on mersun. Ja Jeepissä ei ole sitä ongelmaa että johosarjaa pitkin nousis öljy mihinkään, reititys sellainen, ettei se ainakaan vaihteiston moduliin yletä...Maastis kirjoitti: ↑17.08.2021. 14:13Aloittaja mahdollisesti tarkoittaa tässä tapauksessa piirikortilla vaihteiston sisällä olevaa johdinlevyä. Mersuissa sitä ei tarvitse koodata. Halutessaan voi ajaa laatikon adaptaation, eli opetuksen mutta ei pakko. Oppii ittekseenkin... johdinlevyn vaihdon kanssa kannattaa samalla vaihtaa kyb venttiili. Sekä vaihteiston pistokkeen kuori. Niissä voi alkaa öljyvuoto jonka seurauksena öljy kulkee kaapelia pitkin ohjaimen sisään... sellainenkin vinkki oli, että motonet Febi johfinlevy olis samsn valmistajan kun oem, mutta mb numerot jyrsitty pois... halvemmissa tarvikkeissa laatuongelmia...
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Jep, vuotaa ulospäin, ei johdu johtosarjaa ylöspäin...Maastis kirjoitti: ↑17.08.2021. 18:30Juu, ei ole Mersuja ei... mutta Mersun loota niin samat vaivat ainakin johdinlevyn ja pistokkeen vuotojen osalta. Ainakin vuotona ulospäin... kaapelin sisällä kulkemisesta en tiedä, mutta Mersuis ymmärtääkseni kulkeutuu mallista riippumatta vaikka ohjausboxi oliskin eri paikkaan sijoiteltuna... ja tosiaan Mersussa ei tarvi koodausta.JAMANT kirjoitti: ↑17.08.2021. 14:16Nää ei kyllä oo mersuja, vaikka kone ja laatikko on mersun. Ja Jeepissä ei ole sitä ongelmaa että johosarjaa pitkin nousis öljy mihinkään, reititys sellainen, ettei se ainakaan vaihteiston moduliin yletä...Maastis kirjoitti: ↑17.08.2021. 14:13Aloittaja mahdollisesti tarkoittaa tässä tapauksessa piirikortilla vaihteiston sisällä olevaa johdinlevyä. Mersuissa sitä ei tarvitse koodata. Halutessaan voi ajaa laatikon adaptaation, eli opetuksen mutta ei pakko. Oppii ittekseenkin... johdinlevyn vaihdon kanssa kannattaa samalla vaihtaa kyb venttiili. Sekä vaihteiston pistokkeen kuori. Niissä voi alkaa öljyvuoto jonka seurauksena öljy kulkee kaapelia pitkin ohjaimen sisään... sellainenkin vinkki oli, että motonet Febi johfinlevy olis samsn valmistajan kun oem, mutta mb numerot jyrsitty pois... halvemmissa tarvikkeissa laatuongelmia...
TJ
TJ
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Ei tarvitse koodausta mutta tarvitsee vikakoodien nollauksen ensin vaihteiston ohjainlaitteesta ja sen jälkeen moottorin ohjainlaitteesta. Muuten jää vikatilaan. Onnistuu WJdiag Prolla. Jos vaan jollain yleismallin nollausvehkeellä nollaa sen moottorin vikakoodin, vaihteiston ohjainlaite heittää sen vian heti takaisin päälle kun laittaa virrat takaisin päälle eikä ongelma häviä.
Tämä itse koettua kun kortin vaihdoin.
Tämä itse koettua kun kortin vaihdoin.
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Ok. Mistähän moisen ohjelman löydän, jenkkikorjaamoita soittelemaa läpi? Ja läppärinkanssa jonku tultava auto iskemään johdonpäähän?
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Mulla on Espoossa sekä Chryslerin DRBIII että Witech (siis merkkitesterit) ja useampi jenkki-yleistesteri, onnistuu vikakoodien poisto ym.
Ja kyllä se todennäköisesti on niin että, niillä joilla se testerikanta kattaa tuon, edellyttää että ajat sen euton heille, tuskin kovin moni tekee kotikäyntejä, ihan tarpeeksi puuhaa muutenkin... Mutta poikkeuksiakin löytyy...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Juu mä oleti et jamantilta kyllä löytys apu eteläsuomesta mutta potilas olis pohjoissatakunnas

Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Jeps, matkahan on este, jota ei pysty ylittämään. Viimevuonna tuli yksi WJ Oulusta, tosin rekan kyydillä ja sillä se meni korjattuna takaisin, ei ole siis ylitsepääsemätön este

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Onnistuisikohan tuo OBD Jscanilla? Sillä pitäisi saada reseroitua kaikki modulit autosta erikseen.
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Mikä ettei onnistuis, ainakin kannattaa kokeilla...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wj 2.7 lootan piirikortti?
Vähän huonosti taitaa onnistua, kun JScanin tuki alkaa Grandeissa vasta WK-mallista. Jossain kohtaa tuotakin kokeilin eikä muistaakseni ollut mitään iloa WJ:n kanssa.
Vastaavasti harmillista, ettei WJdiag ymmärrä bensakoneisten moottorinohjainten päälle.

Jeepitön Jeeppi-intoilija