Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
TeHo
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja TeHo » 04.07.2010. 12:14
Ka päivää jeeppifoorumi!uutta jäsentä pukkaa,vaikka oon kyllä seuraillut palstaa offlinessä jo pari vuotta,mut nyt tuli tarve jo rekisteröityäkin.Siis asiaan,alla on ollut pari vuotta 96 Grandi V-8 ja aika messevä peli on ollut eikä isompia murheitakaan ole ollut,mutta nyt tuntuu että visko alkaa pikkuhiljaa jumittamaan tiukoissa käännöksissä.Autolla on ajettu 220th,alkaako olla normikilsat viskon vaihtoon käsillä vai voiko vielä jurnutella rauhassa menemään,on nimittäin pääasiallisesti käytössä vain talvella,kesäksi on sporttisempaakin kulkinetta olemassa.Aikaisempi nelivetoni Subaru Legacy meni ainakin pari talvea vielä vaikka visko siinäkin vähän takkuili!
-
TeHo
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja TeHo » 14.07.2010. 21:10
joopajoo,eipä oo paljo vastauksia vielä tullu,päivitän kuites vuosimallin.Taitaa ollakin -95 kun valm.aika on 11/94,ei kai liene merkitystä,95 tai 96 samat kamat taitaa olla kuiteski autossa??

-
ZJussi
- Viestit: 63
- Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
- Paikkakunta: Hamina
Viesti
Kirjoittaja ZJussi » 15.07.2010. 7:31
Morjes vaan !
Minulla on juuri samanikäinen ZJ L6 , 235tkm mittarissa . Melkein vuoden jurnuttelin , talvella no problem, mutta toukokuun helteillä meni ihan mahdoottomaksi.

. Uusi visko Amerikasta (kaveri toi) , ja kyllä nyt taipuu .

-
TeHo
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja TeHo » 15.07.2010. 9:40
Kiitoksia tiedoista,oman mittarissa on 223tkm joten parisataatuhatta taitaa olla viskon elinikä.Oliko muuten jenkeistä ostettuna paljonkin halvempi?

-
ZJussi
- Viestit: 63
- Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
- Paikkakunta: Hamina
Viesti
Kirjoittaja ZJussi » 15.07.2010. 10:17
On ne hyvinkin "halpoja"

.
http://www.reiderracing.com/product_inf ... s_id=37035 . Asennus on aika helppo , me tehtiin irroittamatta jakista . Jos tilaa suoraan niin tuleehan tohon vielä päälle tulli ja alvi. Ja on siellä muitakin kauppoja kun toi linkki

. Surffailu kannattaa...
-
TeHo
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja TeHo » 15.07.2010. 11:28
Muchos Grazias!!!

-
ZJussi
- Viestit: 63
- Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
- Paikkakunta: Hamina
Viesti
Kirjoittaja ZJussi » 15.07.2010. 12:08
Unohtui edellisessä mainita rahtikustannus

. Sehän voi olla mitä vaan että etukäteen kannatta selvittää. Osa itse ei ole isokokoinen mutta on kyllä painava.
-
TimoKoo
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.10.2010. 20:26
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja TimoKoo » 09.10.2010. 16:42
Tulee ehkä kerrattua ikivanhaa juttua, mutta viskokytkimet ovat yllättävän tarkkoja renkaitten samankokoisuudelle.Vaikka renkaat olisivat saman valmistajan, niin silti kannattaa mitata kehän pituus.Jos visko joutuu varsinkin kesällä koko ajan hieman pistämään hanttiin,niin se ylikuumenee, ja voi jäähtyessään imaista öljyä sisäänsä jakolaatikosta.Pienikin määrä pilaa kytkimen, se muuttuu ylijäykäksi.
Timo K