96 grandin visko

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
TeHo
Viestit: 14
Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
Paikkakunta: Rovaniemi

96 grandin visko

Viesti Kirjoittaja TeHo » 04.07.2010. 12:14

Ka päivää jeeppifoorumi!uutta jäsentä pukkaa,vaikka oon kyllä seuraillut palstaa offlinessä jo pari vuotta,mut nyt tuli tarve jo rekisteröityäkin.Siis asiaan,alla on ollut pari vuotta 96 Grandi V-8 ja aika messevä peli on ollut eikä isompia murheitakaan ole ollut,mutta nyt tuntuu että visko alkaa pikkuhiljaa jumittamaan tiukoissa käännöksissä.Autolla on ajettu 220th,alkaako olla normikilsat viskon vaihtoon käsillä vai voiko vielä jurnutella rauhassa menemään,on nimittäin pääasiallisesti käytössä vain talvella,kesäksi on sporttisempaakin kulkinetta olemassa.Aikaisempi nelivetoni Subaru Legacy meni ainakin pari talvea vielä vaikka visko siinäkin vähän takkuili!

TeHo
Viestit: 14
Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja TeHo » 14.07.2010. 21:10

joopajoo,eipä oo paljo vastauksia vielä tullu,päivitän kuites vuosimallin.Taitaa ollakin -95 kun valm.aika on 11/94,ei kai liene merkitystä,95 tai 96 samat kamat taitaa olla kuiteski autossa?? :(

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 15.07.2010. 7:31

Morjes vaan !
Minulla on juuri samanikäinen ZJ L6 , 235tkm mittarissa . Melkein vuoden jurnuttelin , talvella no problem, mutta toukokuun helteillä meni ihan mahdoottomaksi. :x . Uusi visko Amerikasta (kaveri toi) , ja kyllä nyt taipuu . :D :D

TeHo
Viestit: 14
Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja TeHo » 15.07.2010. 9:40

Kiitoksia tiedoista,oman mittarissa on 223tkm joten parisataatuhatta taitaa olla viskon elinikä.Oliko muuten jenkeistä ostettuna paljonkin halvempi? :D

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 15.07.2010. 10:17

On ne hyvinkin "halpoja" :D . http://www.reiderracing.com/product_inf ... s_id=37035 . Asennus on aika helppo , me tehtiin irroittamatta jakista . Jos tilaa suoraan niin tuleehan tohon vielä päälle tulli ja alvi. Ja on siellä muitakin kauppoja kun toi linkki :wink: . Surffailu kannattaa...

TeHo
Viestit: 14
Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja TeHo » 15.07.2010. 11:28

Muchos Grazias!!! :D

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 15.07.2010. 12:08

Unohtui edellisessä mainita rahtikustannus :oops: . Sehän voi olla mitä vaan että etukäteen kannatta selvittää. Osa itse ei ole isokokoinen mutta on kyllä painava.

TimoKoo
Viestit: 4
Liittynyt: 04.10.2010. 20:26
Paikkakunta: Vantaa

visko

Viesti Kirjoittaja TimoKoo » 09.10.2010. 16:42

Tulee ehkä kerrattua ikivanhaa juttua, mutta viskokytkimet ovat yllättävän tarkkoja renkaitten samankokoisuudelle.Vaikka renkaat olisivat saman valmistajan, niin silti kannattaa mitata kehän pituus.Jos visko joutuu varsinkin kesällä koko ajan hieman pistämään hanttiin,niin se ylikuumenee, ja voi jäähtyessään imaista öljyä sisäänsä jakolaatikosta.Pienikin määrä pilaa kytkimen, se muuttuu ylijäykäksi.

Timo K

Kirjoita vastaus