gran cherokee -02 & Vaihteiston opetus?
gran cherokee -02 & Vaihteiston opetus?
Huollettu "merkki" liikkeessä ja laskussa tuo eriteltynä, mutta en huomannut kysyä mitä tarkoittaa/pitää sisällään. Käsittääkseni jeepissä EI ole mukautuvaa laatikkoa kuten esim 300c:ssä.
Kiitos.
p.s olivat täyttäneet myös 3.5l liian vähän laatikko öljyä ja sen vuoksi käyn nyt läpi sitä että kuinka päteviä siellä ollaankaan.
Kiitos.
p.s olivat täyttäneet myös 3.5l liian vähän laatikko öljyä ja sen vuoksi käyn nyt läpi sitä että kuinka päteviä siellä ollaankaan.
Milläs tekniikalla toi on??miinau kirjoitti:no, nyt sanoivat, että "aivon" nollaus..jotain arvoja jne... sinne meni 28,50€
Silkkaa hulluutta sanon minä
JA kuulostaa oudolta että "3.5l kadonnut varmaan jäähdytin nesteen sekaan, kanattaa varmaan tarkkailla sitä, heh heh" No ei naurattanu, yhtään.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
En mä tee linkillä mitään, kun en niitä avaa!! Kerro, mikä moottori!!??miinau kirjoitti:tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4071208
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
No sitähän mä just kysyin tossa ylempänämiinau kirjoitti:olisit sanonut4.7

Joo, siis 545RFE -vaihteisto, tutkitaas.....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Noniin, tämmöistä löysin:
Ohjaus tarkkailee koko ajan solenoidien läpivirtausta ja kytkimien suhteellista täyttymisaikaa, jolloin vaihteiston kuluminen periaatteessa pidentää täyttymisaikaa (eli reagointia kytkimissä), ohjainlaite nopeuttaa virtausta ja kompensoi kulumaa sillä. Opettamista tarvitaan silloin kun ohjainlaite tai vaihteisto on vaihdettu (tai vaihteistoa on korjattu)! Ohjain opettelee siis koko ajan, mutta testerillä on mahdollista tehdä ns. "quick-learn opetus. Ja ohjainlaite testaa sellaisia solenoideja, jotka ei ole käytössä, noin 8 sekunnin välein ja jos ohajin havaitsee väärän toiminnan, tekee kaksi uutta testiä, ja jos nekin ovat vääriä, laukaisee vikakoodin!!
Eli on se oppiva, kokoajan opettelee ja kompensoi kulumista, nyt kun se sun ohjainlaite on nollattu, ja jos ei laatikolle ole mitään muuta tehty kuin öljynvaihtoo, niin mun käsittääkseni se lähtee puhtaalta pöydältä liikkeelle ja opettelee asioita uudestaan, jolloin laatikon käyttäytyminen voi olla ensimmäiset 10+ käyttökertaa outoja, tasoittuen ajan kanssa tai sitten pitää testerillä asettaa ne arvot kuluneemman laatikon mukaan, mutta mitäs hyötyä siitä nollauksesta sitten on, jos arvot nollauksen jälkeen laitetaan takaisin siihen missä ne oli???
Ohjaus tarkkailee koko ajan solenoidien läpivirtausta ja kytkimien suhteellista täyttymisaikaa, jolloin vaihteiston kuluminen periaatteessa pidentää täyttymisaikaa (eli reagointia kytkimissä), ohjainlaite nopeuttaa virtausta ja kompensoi kulumaa sillä. Opettamista tarvitaan silloin kun ohjainlaite tai vaihteisto on vaihdettu (tai vaihteistoa on korjattu)! Ohjain opettelee siis koko ajan, mutta testerillä on mahdollista tehdä ns. "quick-learn opetus. Ja ohjainlaite testaa sellaisia solenoideja, jotka ei ole käytössä, noin 8 sekunnin välein ja jos ohajin havaitsee väärän toiminnan, tekee kaksi uutta testiä, ja jos nekin ovat vääriä, laukaisee vikakoodin!!
Eli on se oppiva, kokoajan opettelee ja kompensoi kulumista, nyt kun se sun ohjainlaite on nollattu, ja jos ei laatikolle ole mitään muuta tehty kuin öljynvaihtoo, niin mun käsittääkseni se lähtee puhtaalta pöydältä liikkeelle ja opettelee asioita uudestaan, jolloin laatikon käyttäytyminen voi olla ensimmäiset 10+ käyttökertaa outoja, tasoittuen ajan kanssa tai sitten pitää testerillä asettaa ne arvot kuluneemman laatikon mukaan, mutta mitäs hyötyä siitä nollauksesta sitten on, jos arvot nollauksen jälkeen laitetaan takaisin siihen missä ne oli???
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1