gran cherokee -02 & Vaihteiston opetus?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

gran cherokee -02 & Vaihteiston opetus?

Viesti Kirjoittaja miinau » 09.02.2012. 7:20

Huollettu "merkki" liikkeessä ja laskussa tuo eriteltynä, mutta en huomannut kysyä mitä tarkoittaa/pitää sisällään. Käsittääkseni jeepissä EI ole mukautuvaa laatikkoa kuten esim 300c:ssä.
Kiitos.

p.s olivat täyttäneet myös 3.5l liian vähän laatikko öljyä ja sen vuoksi käyn nyt läpi sitä että kuinka päteviä siellä ollaankaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.02.2012. 9:13

No enpäs ole kuullutkaan, Chryslerin (Voyager) laatikot opetetaan joo, mutta Jeepin, never heard???
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja miinau » 09.02.2012. 10:04

Eikä myöskään siis sopeuttaa?

miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja miinau » 09.02.2012. 10:45

no, nyt sanoivat, että "aivon" nollaus..jotain arvoja jne... sinne meni 28,50€
Silkkaa hulluutta sanon minä
JA kuulostaa oudolta että "3.5l kadonnut varmaan jäähdytin nesteen sekaan, kanattaa varmaan tarkkailla sitä, heh heh" No ei naurattanu, yhtään.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.02.2012. 10:48

miinau kirjoitti:Eikä myöskään siis sopeuttaa?
Sopeuttaa, kiva sana, mitähän se on suomeksi :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.02.2012. 10:49

miinau kirjoitti:no, nyt sanoivat, että "aivon" nollaus..jotain arvoja jne... sinne meni 28,50€
Silkkaa hulluutta sanon minä
JA kuulostaa oudolta että "3.5l kadonnut varmaan jäähdytin nesteen sekaan, kanattaa varmaan tarkkailla sitä, heh heh" No ei naurattanu, yhtään.
Milläs tekniikalla toi on??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja miinau » 09.02.2012. 10:53

Viimeinen muokkaaja, miinau pvm 09.02.2012. 12:13, muokattu 1 kertaa
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä miinau, muokattu yhteensä 9 kertaa

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.02.2012. 10:59

En mä tee linkillä mitään, kun en niitä avaa!! Kerro, mikä moottori!!??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja miinau » 09.02.2012. 11:02

olisit sanonut :oops: 4.7

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.02.2012. 11:30

miinau kirjoitti:olisit sanonut :oops: 4.7
No sitähän mä just kysyin tossa ylempänä :wink:

Joo, siis 545RFE -vaihteisto, tutkitaas.....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.02.2012. 12:20

Noniin, tämmöistä löysin:

Ohjaus tarkkailee koko ajan solenoidien läpivirtausta ja kytkimien suhteellista täyttymisaikaa, jolloin vaihteiston kuluminen periaatteessa pidentää täyttymisaikaa (eli reagointia kytkimissä), ohjainlaite nopeuttaa virtausta ja kompensoi kulumaa sillä. Opettamista tarvitaan silloin kun ohjainlaite tai vaihteisto on vaihdettu (tai vaihteistoa on korjattu)! Ohjain opettelee siis koko ajan, mutta testerillä on mahdollista tehdä ns. "quick-learn opetus. Ja ohjainlaite testaa sellaisia solenoideja, jotka ei ole käytössä, noin 8 sekunnin välein ja jos ohajin havaitsee väärän toiminnan, tekee kaksi uutta testiä, ja jos nekin ovat vääriä, laukaisee vikakoodin!!

Eli on se oppiva, kokoajan opettelee ja kompensoi kulumista, nyt kun se sun ohjainlaite on nollattu, ja jos ei laatikolle ole mitään muuta tehty kuin öljynvaihtoo, niin mun käsittääkseni se lähtee puhtaalta pöydältä liikkeelle ja opettelee asioita uudestaan, jolloin laatikon käyttäytyminen voi olla ensimmäiset 10+ käyttökertaa outoja, tasoittuen ajan kanssa tai sitten pitää testerillä asettaa ne arvot kuluneemman laatikon mukaan, mutta mitäs hyötyä siitä nollauksesta sitten on, jos arvot nollauksen jälkeen laitetaan takaisin siihen missä ne oli???
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja miinau » 09.02.2012. 15:05

aika hyvä kysymys... Taidan kuitenkin esittää sen suoraan heille. Välitän kuitenkin sitten tiedon tänne.

Kirjoita vastaus