Heps
Juu, kovas mainees tuntuu tuo 3.6 Pentastar olevan. Olen myös lukenut RE85 yhteensopivuudesta. Luin myös jostain ongelmapaikasta joka alkupään koneissa kaipaa seuraamista ja myöhemmin korjattu. Mutta myöhemmissä tuon ongelman korjaus toi jonkun uuden ongelman... en vaan nyt muista mikä se oli... pitää googlailla uudesta.
3.8 taitaa olla "törkyjanoinen" verrattuna 3.6 ja laiskakin... Ja 4.0 ei kait tähän uudempaan korimalliin ole ollutkaan? 3.8 taitaa myös olla vaan siinä pre-faceliftis jossa se "ladan" sisustus... Eli pitäis pysytellä 2011 ja uudemmissa sisustan ja koneen/laatikon takia. Löytyispä näistä versio jossa MB 320Cdi niin dieselinä kiinnostavuus pomppaisi

. Ja valtio pykälineen ei taida mahdollistaa näin uusiin tekniikanvaihtoa... uudet pykälät ehkä -9 asti? Mutta mainitsit että 3.6 veis 14 kaupunkiajos? Eihän tuo kuulosta pahalta ollenkaan... indikois jotta maantiellä vois päästä jopa alle 12? Joskin ei toi laatikko ole kovin aerodynaaminen
EDIT: näkyy sitä 3.8 olevan myös facelift sisustan kanssa -12 mallisis...
Tuosta jakolaatikosta. Oon plaraillu ja miettiny vaihtoehtoja sen päivittämiseen. 722.6 laatikon kanssa vaihtoehtoja pitäis melkein kattella MB tarjonnasta... mutta tuota lootaa on vaan wanhemmassa W163 ML korissa "maastoajoon" soveltuvalla jakolaatikolla. Tais olla Borgwarnerin tekele. 2 nopeuksinen mutta ei lukkoa... sitten W/X164 korista löytyis hieno jakis, jossa 2 nopeusaluetta ja lukko. Mutta se on uudemman 7 pykäläisen 722.9 vaihteiston jatkeena. Tiedä sitten sopiisko ristiin... G mallin jakis taas laatikosta erillinen välikardaanilla... Jaa, mutta mitäs Grand Cherokeesta löytyy MB 270Cdi perästä? Suelä kuitenkin myös 722.6 laatikko... muutenhan Jeeppien jakolaatikoista kävis vaikka sitten Cherokeen jakis. Siinä riittävät vaihtoehdot.
No tietty jos laittaa +30ke auton niin ei siihen nyt välttämättä viittisi alkaa heti voimalinjaa päivittämään... paljoko muuten sun autoon tuli lopulta veroja?
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7