Nonniin Jeepi olis nyt sitten korotettu, mutta lopputulos ei nyt sitten olekkaan ihan täydellinen. Korotukseen käytetty Rough countryn 2 tuuman korokepaloja, etupää nousi ainakin sen 5 cm mutta takapää jäi suhteessa huomattavasti alemmas. Onko yleistä näille korokepaloille että korottavat edestä enemmän, vai olisivatko takajouset kuoleentuneet. Ajo-ominaisuudet aavistuksen heikkenivät, keskialueesta tuli tunnottomampi. Foorumilta löytynee muitakin WH:ta korottaneita, mielelläni kuulisin miten korotus on teillä onnistunut ja vaikuttanut ajo-ominaisuuteen.
Onko sekakorotus laillinen/järkevä: eli eteen korotus palat taakse OME:n vahvistetut korotus jouset +50mm
Kiitäen
-Jyrki
WH Grandin korotus
Sen kun lyöt jouset taakse jos siltä tuntuu, aina uudet vieterit on paremmat kuin korotuspalat. Ei ole laillisuuden kanssa esteitä koska OME:n jouset on TÜV- hyväksytyt.
Ei tuollaisen 40-50mm:n korotuksen pitäisi oikeastaan vaikuttaa ajo- ominaisuuksiin juuri ollenkaan, tosin caster- kulmaa se hieman muuttaa jos ei ole säädettäviä ylätukivarsia millä homman voisi korjata takaisin tehdasasentoon. Aiheuttaa joko liiallista ohjauksen palautusta tai vastaavasti lähtee vaeltamaan, riippuen kumpaan suuntaan caster on viturallaan.
Ei tuollaisen 40-50mm:n korotuksen pitäisi oikeastaan vaikuttaa ajo- ominaisuuksiin juuri ollenkaan, tosin caster- kulmaa se hieman muuttaa jos ei ole säädettäviä ylätukivarsia millä homman voisi korjata takaisin tehdasasentoon. Aiheuttaa joko liiallista ohjauksen palautusta tai vastaavasti lähtee vaeltamaan, riippuen kumpaan suuntaan caster on viturallaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä