WH Grandin korotus

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

WH Grandin korotus

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 24.10.2012. 17:22

Nonniin Jeepi olis nyt sitten korotettu, mutta lopputulos ei nyt sitten olekkaan ihan täydellinen. Korotukseen käytetty Rough countryn 2 tuuman korokepaloja, etupää nousi ainakin sen 5 cm mutta takapää jäi suhteessa huomattavasti alemmas. Onko yleistä näille korokepaloille että korottavat edestä enemmän, vai olisivatko takajouset kuoleentuneet. Ajo-ominaisuudet aavistuksen heikkenivät, keskialueesta tuli tunnottomampi. Foorumilta löytynee muitakin WH:ta korottaneita, mielelläni kuulisin miten korotus on teillä onnistunut ja vaikuttanut ajo-ominaisuuteen.
Onko sekakorotus laillinen/järkevä: eli eteen korotus palat taakse OME:n vahvistetut korotus jouset +50mm

Kiitäen
-Jyrki

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 25.10.2012. 9:23

Perä nousee kaikissa Jenkkivalmisteisissa sarjoissa vähemmän kuin keula.
Tämä on sen takia, että takakardaanin kulma pysyy semmoisena että se ei rupea jyrisemään.
Autot ovat tehdastekoisesti perästä n1,5" korkeampia, joten se tulee melkolailla suoraan.

Jarno

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 07.11.2012. 13:42

Sen kun lyöt jouset taakse jos siltä tuntuu, aina uudet vieterit on paremmat kuin korotuspalat. Ei ole laillisuuden kanssa esteitä koska OME:n jouset on TÜV- hyväksytyt.

Ei tuollaisen 40-50mm:n korotuksen pitäisi oikeastaan vaikuttaa ajo- ominaisuuksiin juuri ollenkaan, tosin caster- kulmaa se hieman muuttaa jos ei ole säädettäviä ylätukivarsia millä homman voisi korjata takaisin tehdasasentoon. Aiheuttaa joko liiallista ohjauksen palautusta tai vastaavasti lähtee vaeltamaan, riippuen kumpaan suuntaan caster on viturallaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus