Sisätilan lämmitys mysteeri

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Sisätilan lämmitys mysteeri

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 26.08.2011. 6:31

Auto 94 V-8 Grandi.
Mikäs on, kun puhaltimesta ei tule lämmintä ilmaa ennen kun termostaatti ensimmäisen kerran aukeaa. Sitten rupeaa kyllä puhaltamaan kuumaa.

Autoon on vaihdettu syyläri vastikään ja sen jäljiltä oli nestepinta paisuntasäiliön alarajan alapuolella. Myöskin coolant sensor bad teksti vilkuttaa näytössä. Täytin tuon säilön ylämerkkiin ja käytin auton kuumaksi, mutta se ei auttanut. Mitenkäs se "vesiputki"? auton apukuskin puolella missä on se korkki, jonka saa auki käsin. Pitäiskö sieltä tulla vettä? Eikös se ole joku ilmanpoisto jutska?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Sisätilan lämmitys mysteeri

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.08.2011. 8:13

Tapsa66 kirjoitti: Mitenkäs se "vesiputki"? auton apukuskin puolella missä on se korkki, jonka saa auki käsin. Pitäiskö sieltä tulla vettä? Eikös se ole joku ilmanpoisto jutska?
Mikä vesiputki?? Ei siellä mitään putkea pitäisi olla, vai tarkoitatko jäähdyttäjän korkkia?? Siitä jäähdytysnesteet täytetään, sen pitää olla korkin tiivistepintaan asti täynnä!!
Se "coolant sensor bad" -ilmoitus on johtosarja-, liitin-, maadoitus- tai piirikorttivika ja siitä ei tarvitse oikeastaan välittää yhtään, tarkoittaa periaatteessa, että se paisuntasäiliön anturi olis viallinen, mutta harvemmin se anturi itse on rikki, vika on joku muu...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 26.08.2011. 9:10

Paisuntasäiliön päältä menee metalliputki, jossa on muovinen kierteillä oleva musta korkki. Putki on noin sentin paksuinen ja jotain nestettä varten se on. Se korkki on melkein suoraan paisuntasäiliön täyttöaukon päällä.
Mutta itse ongelmaan. Eli mulla on vajausta nesteissä ja kun täytäntöön suoraan syylärin täyteen, niin lämmitys pitäisi pelata normaalisti?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.08.2011. 10:05

Tapsa66 kirjoitti:
Paisuntasäiliön päältä menee metalliputki, jossa on muovinen kierteillä oleva musta korkki. Putki on noin sentin paksuinen ja jotain nestettä varten se on. Se korkki on melkein suoraan paisuntasäiliön täyttöaukon päällä.
Mutta itse ongelmaan. Eli mulla on vajausta nesteissä ja kun täytäntöön suoraan syylärin täyteen, niin lämmitys pitäisi pelata normaalisti?
Joo, ensin tarkistaisin jäähdyttimen nestemäärän!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 26.08.2011. 19:46

JAMANT kirjoitti:
Tapsa66 kirjoitti: Mutta itse ongelmaan. Eli mulla on vajausta nesteissä ja kun täytäntöön suoraan syylärin täyteen, niin lämmitys pitäisi pelata normaalisti?
Joo, ensin tarkistaisin jäähdyttimen nestemäärän!!
Pari litraa meni pakkasnesteseosta:(
Auto on ollut mulla vajaan viikon ja en edes osannut epäillä moista.
Varsinkin kun edellinen omistaja oli vaihtanut ihan uuden syylärin vastikään. Lämpömittarikin näytti suht normaaleja lukemia.

Tai, jos paljastetaan ihan totuus mun tekniikan tuntemisesta niin asteikolla 1-10 se lienee 2+

Tulen varmasti kysymään lisääkin tyhmiä kysymyksiä. Koettakaa jaksaa!!

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 28.08.2011. 17:33

Eipä pysyneet nesteet sisällä.
Paikallaan ei vuoda. Yksi kaveri veikkasi, että kannentiiviste olisi mennyt.
Mitähän tuollainen vaihto maksaa?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.08.2011. 10:55

Mistä ne jähdytysnesteet tulee ulos??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

-= JaniV8 =-
Viestit: 1
Liittynyt: 28.08.2011. 0:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja -= JaniV8 =- » 29.08.2011. 14:22

JAMANT kirjoitti:Mistä ne jähdytysnesteet tulee ulos??
Eri auto, mutta tässä mun viikonlopun lävähdys. WJ mallia 2001 ja V8 Limited.. Jostain syystä alkoi haisemaan salmiakille ilmastointi ja lattia oli "kosteahko". Nostin mattoa ja kuva pelkääjän puolen maton alta. Nestettä valuu vasemmalta ylhäältä pieninä tippoina, ei kuitenkaan putkesta. Mitäs neuvoja annatte homman kuivaamiselle, löytyy meinaan takapenkin alle asti tuota litkua ja paljon.

Kuva

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 29.08.2011. 21:01

JAMANT kirjoitti:Mistä ne jähdytysnesteet tulee ulos??
Auto menee huomenna katsottavaksi korjaamolle. Kerron, kun tiedän missä on vikaa.

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 06.09.2011. 17:51

Oli aika erikoinen vika.
Vesipumppu vuoti nesteet ulos jossain kylmän ja kuuman lämpötilan välissä.
Eli ei vuotanut kun moottori oli kylmä tai sitten normaali lämmöissä.

Kirjoita vastaus