3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Moro!
Pari öljy kymysystä on askarruttanut paskarruttanut pientä mieltä.
1. Öljynpaine ei tyhjäkäynnilläkään tipu alle 4 kilon, keskimäärin huitelee neljän ja viiden välillä. Anturi rikki vai normaalia?
2. Öljyä vuotaa. No sehän on ostettu ominaisuus, eikä sinänsä ongelma, öljyähän saa lisää kaupasta.
Vuoto lienee minullakin jossain lohkon, adapterin ja turbiinin välissä.
Miten on (Jari?) tarvitseeko / kannattaako tälle ruveta tekemään mitään, vai lisäilläänkö öljyä?
Vuoto on vielä hyvin kohtuullista.
Pari öljy kymysystä on askarruttanut paskarruttanut pientä mieltä.
1. Öljynpaine ei tyhjäkäynnilläkään tipu alle 4 kilon, keskimäärin huitelee neljän ja viiden välillä. Anturi rikki vai normaalia?
2. Öljyä vuotaa. No sehän on ostettu ominaisuus, eikä sinänsä ongelma, öljyähän saa lisää kaupasta.
Vuoto lienee minullakin jossain lohkon, adapterin ja turbiinin välissä.
Miten on (Jari?) tarvitseeko / kannattaako tälle ruveta tekemään mitään, vai lisäilläänkö öljyä?
Vuoto on vielä hyvin kohtuullista.
1. hyvä että on öljynpaineita.. mut ensiksi sellasta et mitä öljyä on koneessa? Luokitukset ja viskositeetti ja kenen valmistamaa yms..
2. Luultavasti kampuran takastefa.. Tuntuu olevan näiden VM koneiden ominaisuuksia. Kaverin 3.1 grandiin vaihdettiin lootaremontissa tuo. Toinen odottelee motivaatiota. Tuntuu porsivan noi automaatit samihin aikoihin noissa kun se takastefa.. noi 2 o ajettu 190tkm ja 265tkm kun loota alkanu reistaamaan ja takastefa vaihtokunnossa.. Mut ei tuo takastefan vuoto automaatissa haittaa muuten kuin sotkee ja öljyä menee.
katsastuksessa voi tietty joskus tulla hylsy ympäristöhaittana tms..
Hyvähän tietty paikat on ajoissa korjata jos haluaa moisen pikkuprojektin punnertaa kun näin hyvät kelitkin on.
2. Luultavasti kampuran takastefa.. Tuntuu olevan näiden VM koneiden ominaisuuksia. Kaverin 3.1 grandiin vaihdettiin lootaremontissa tuo. Toinen odottelee motivaatiota. Tuntuu porsivan noi automaatit samihin aikoihin noissa kun se takastefa.. noi 2 o ajettu 190tkm ja 265tkm kun loota alkanu reistaamaan ja takastefa vaihtokunnossa.. Mut ei tuo takastefan vuoto automaatissa haittaa muuten kuin sotkee ja öljyä menee.
katsastuksessa voi tietty joskus tulla hylsy ympäristöhaittana tms..
Hyvähän tietty paikat on ajoissa korjata jos haluaa moisen pikkuprojektin punnertaa kun näin hyvät kelitkin on.

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
1. Mites, ennenkuin kylmänä käynnistää, mitä mittari silloin näyttää?? Jos näyttää muuta kuin nollaa, on anturivika tai mittarin kalibrointi pielessä!!Ilikka kirjoitti: 1. Öljynpaine ei tyhjäkäynnilläkään tipu alle 4 kilon, keskimäärin huitelee neljän ja viiden välillä. Anturi rikki vai normaalia?
2. Öljyä vuotaa. No sehän on ostettu ominaisuus, eikä sinänsä ongelma, öljyähän saa lisää kaupasta.
Vuoto lienee minullakin jossain lohkon, adapterin ja turbiinin välissä.
Miten on (Jari?) tarvitseeko / kannattaako tälle ruveta tekemään mitään, vai lisäilläänkö öljyä?
Vuoto on vielä hyvin kohtuullista.
2. Itsestäshän se on kiinni, koska korjautat!! Tai viimeistään katsastusmiehestä

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
No ei tosiaan!! Mutta tostahan pystyy arvioimaan paineet, jos sammuksissa on 4, niin kaikki siitä ylöspäin on hyvääIlikka kirjoitti:Neljää näytti kun virrat laitto päälle, tosin kone oli lämmin. Ei silti liene anturi ihan ok...


Tai sitten vaan uutta anturia, tuosta: http://www.jamant.fi/oljynpaineanturi-w ... -2790.html , ja jos treffeille olet tulossa, kulkeutuu ilmatteeks sinne (siis rahtivapaasti, toki osa maksaa)!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Mulla nousee kans sinne reilusti puolen välin yli olevaan pykälään pelkästään kun virrat laittaa päälle. Tuskin ne kuitenkaan on sellaista takaiskua tohon anturiin keksinyt joka jättää paineet päälle(4,7V8). Elikäs olettaisin että on sama vika anturissa?Ilikka kirjoitti:Neljää näytti kun virrat laitto päälle, tosin kone oli lämmin. Ei silti liene anturi ihan ok...
Grand Cherokee 4.7 HO -03 Overland, Quadra-Drive
Anturiviat on tosi yleisiä, sen tunnistaa just siitä, että kylmän koneen ollessa sammuksissa ja laitat virrat päälle, viisari pompsahtaa puoleen väliin asteikkoa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jos se anturi toimii noinkin luotettavasti että "neljä on nolla" niin en paljoa antaisi arvoa sen muuhunkaan näyttämään.Ilikka kirjoitti:Eipäs ollu ikinä tullu katottua painemittaria moottori sammuksissa, ainakaan ajatus mukana.
Mutta nytpä tiedän että neljä on "nolla", ja sillä tiedolla mennään. Anturin vaihdan joskus, ehkä...
Mikäli oikein olen itseni antanut ymmärtää, on mittarille ja eculle omat anturit vai liekkö eculle lainkaan anturia? Eli periaatteen tasollahan tuosta ei välttämättä ole kun visuaalista haittaa. Itse kyllä vaihtaisin anturin asap.
Kyllä ne samalla öljynpaineanturilla toimii!! Tosin se ECU:lle menevä tieto on vain ei painetta/painetta tieto, osaa sammuttaa koneen jos öljynpaineet katoaa (öljynpainevahti)!!dr_ink kirjoitti:Jos se anturi toimii noinkin luotettavasti että "neljä on nolla" niin en paljoa antaisi arvoa sen muuhunkaan näyttämään.Ilikka kirjoitti:Eipäs ollu ikinä tullu katottua painemittaria moottori sammuksissa, ainakaan ajatus mukana.
Mutta nytpä tiedän että neljä on "nolla", ja sillä tiedolla mennään. Anturin vaihdan joskus, ehkä...
Mikäli oikein olen itseni antanut ymmärtää, on mittarille ja eculle omat anturit vai liekkö eculle lainkaan anturia? Eli periaatteen tasollahan tuosta ei välttämättä ole kun visuaalista haittaa. Itse kyllä vaihtaisin anturin asap.
Ja kyllä se anturi kannattaa vaihtaa, vielä kun A. se lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä, B. jos ei vielä valuta öljyjä anturin läpi pihalle, sen se kumminkin seuraavaksi tekee ja sitten onkin jo kiire!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Itselläni sammuu heti, kun kylmänä käynnistää. Hörähtää käyntiin ja heivaa nopeasti kierrokset alas, hyvin lyhyt hörpötys ja sitten sammuu. Tokalla startilla lähtee kunnolla tulille. Vuotaa myös öljyä jostain (tai sitten joka paikasta...), laitoin siitä tossa toisessa threadissa kyselyäkin juuri sinulle.JAMANT kirjoitti:Kyllä ne samalla öljynpaineanturilla toimii!! Tosin se ECU:lle menevä tieto on vain ei painetta/painetta tieto, osaa sammuttaa koneen jos öljynpaineet katoaa (öljynpainevahti)!!dr_ink kirjoitti:Jos se anturi toimii noinkin luotettavasti että "neljä on nolla" niin en paljoa antaisi arvoa sen muuhunkaan näyttämään.Ilikka kirjoitti:Eipäs ollu ikinä tullu katottua painemittaria moottori sammuksissa, ainakaan ajatus mukana.
Mutta nytpä tiedän että neljä on "nolla", ja sillä tiedolla mennään. Anturin vaihdan joskus, ehkä...
Mikäli oikein olen itseni antanut ymmärtää, on mittarille ja eculle omat anturit vai liekkö eculle lainkaan anturia? Eli periaatteen tasollahan tuosta ei välttämättä ole kun visuaalista haittaa. Itse kyllä vaihtaisin anturin asap.
Ja kyllä se anturi kannattaa vaihtaa, vielä kun A. se lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä, B. jos ei vielä valuta öljyjä anturin läpi pihalle, sen se kumminkin seuraavaksi tekee ja sitten onkin jo kiire!!
Pitäis saada talveksi ajokuntoon tuo kosla.
Aiheuttaako karstaset öljy kanavat korkeaa öljyn painetta? Mulla kylmänä +20 käy korkeimillaan 6 ja muullon kuin tyhjä käynnillä vähän yli 4.
Voiko 10k km ajetut öljyt vaikuttaa?
Auto siis WJ 3.1TD 230tkm ajettu.
Ps. Mistä oulun alueella halvimmat, öljyt,suodattimet ja jarrupalat?
Voiko 10k km ajetut öljyt vaikuttaa?
Auto siis WJ 3.1TD 230tkm ajettu.
Ps. Mistä oulun alueella halvimmat, öljyt,suodattimet ja jarrupalat?
Jeep Grand Cherokee -01 QD