evic Jeep KJ:hin jälkiasennettuna?

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 15.01.2011. 19:20

Ainoastaan kun virran on kytkenyt niin näytölle tulee se ilmitus mutta stepillä selaamalla ei tule mitään TPM juttuja vastaan.

Eli ei auton kuvaan eikä myöskään tapahdu mitään kun tyhjässä kohdassa painaa sitä reset nappia.

Eli kyllä minä uskon että sitä ei ole.
Pitäisköhän vaihtaa koko EVIC?
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 16.01.2011. 13:50

ei tule mitään auton kuvaa tms kun stepillä kelaa eli kyllä mulla evic on karvalakki mallia.

mutta sen huomasin että näyttää niissä kesärenkaidenkin vanteissa olevat venttiilit sellaisilta missä noi anturit/lähettimet on.

mutta siis koko ajan palaa sen vajaan renkaan kuva mittaristossa keltaisena.
en vaan nyt sitten tiedä kuiinka sitä voi/pystyy itse tutkimaan kun evic ei auta. joten onkohan siitä magneetistakaan apua!
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 14.06.2011. 15:53

Niin kesärenkailla merkkivalo kyllä heti sammui, joten joku tia miksei useampikin niistä talvirenkaiden lähettimistä on viallinen. nyt pitäisi vielä selvittä mikä niistä on viallinen, onko paras konsti vaihtaa niitä talvirenkaita yksitellen vararenkaan paikalle?
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 15.06.2011. 10:21

Liberty'05 CRD kirjoitti:Niin kesärenkailla merkkivalo kyllä heti sammui, joten joku tia miksei useampikin niistä talvirenkaiden lähettimistä on viallinen. nyt pitäisi vielä selvittä mikä niistä on viallinen, onko paras konsti vaihtaa niitä talvirenkaita yksitellen vararenkaan paikalle?
Tuo voisi olla helppo konsti päästä aiheesta selville. Kannattaa varmaan ensin kokeilla ajaa ihan ilman vararengasta ensin, reagoiko se hälyllään mittaristoon ja jos reagoi, niin kierrättää siinä sitten ne talvirenkaat.

Itse pohdiskellut, että aika ihmeen hyvin riittää potkua rengas sensoreiden pattereissa, kun minullakin seisovat kylmässä varastossa talven yli ja niin vaan lähti mukisematta toimimaan. Luulisi tuollaisten yli -25c pakkasasteiden syövät mehut pattereista suht sukkelaan.

Kovilla talvipakkasilla minulla rupesi herjaamaan alhaista painetta vararenkaassa evicin näytöllä kun paine ilmeisesti laski pakkasen johdosta hälyrajan alle.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 22.09.2011. 13:58

Kokeilin ajella muutaman päivän ilman vararengasta mutta jostain syystä ei merkkivalo syttynyt joten sillä keinolla ei saanut selville minkä talvirenkaan anturi on vialla.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 26.09.2011. 10:02

Miten se vararengas siellä takana voi lähettää painetietoa, ei mitenkään...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.09.2011. 10:43

mace kirjoitti:Miten se vararengas siellä takana voi lähettää painetietoa, ei mitenkään...
Ihan samalla lailla kuin ne muutkin renkaat!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 26.09.2011. 11:08

Missäs ne vastaanottimet niinku sijaitsee?
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.09.2011. 11:56

mace kirjoitti:Missäs ne vastaanottimet niinku sijaitsee?
Lähettimet on venttiileissä ja vastaanotin on jossain siellä autossa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 26.09.2011. 12:20

Tiedän, olen laittanut niitä venttiililähettimiä jo 9 kpl. Mutta kysyinkin missäs ne vastaanottimet sijaitsee... ja varsinkin sen varapyörän :?: Toi oli virhe laittaa ne maastovanteille, venttiilin varsi on jäykkä ja kun hattu ainakin tulee vanteen suojan ulkopuolelle, niin ompa riskipaikka, jos meinaa raapia syvältä :!:
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.09.2011. 13:58

mace kirjoitti:Miten se vararengas siellä takana voi lähettää painetietoa, ei mitenkään...
No miten tää kysymys liittyi sitten mihinkään :?:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 26.09.2011. 14:20

No sen vararenkaan lähettämästä painetiedostahan oli kyse. En vaan tiedä mikä sen lukis, siks kysyin. Olen sitä mieltä, ettei sitä seurata Jeepissä, josko muissakaan.

Saivartelun välttämiseksi olis tietysti pitänyt kysyä, mikäs sen painetiedon vararenkaalta lukis? No saiskos tähän sitten vastauksen :?:
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.09.2011. 14:35

Eikös sinne painetietoihin sisälly vararenkaan paine?? 5 anturilla menis... Sen vastaanottimen sijaintia täytyy etsiä, kunhan ehdin, just tulin ekaa päivää töihin viikon Italian loman jälkeen (eka loma 18.5 vuoteen, Powerin reissuja ei lasketa), hommia on niin paljon kun vaan ehtii tekemään!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 26.09.2011. 16:27

Tervetuloa töihin 8) Aloittaisin etsimään niitä vastaanottimia lähettimien kehän tuntumasta... Jättäisin sen varapyörän ympäriltä tutkimisen ekan tunnin jälkeen :)
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

pikku-pepe
Viestit: 47
Liittynyt: 17.11.2009. 18:04
Paikkakunta: korso

Viesti Kirjoittaja pikku-pepe » 26.09.2011. 17:01

Työnpuolesta hyvinkin tuttuja nuo rengaspaine anturit..
Älkää hyvät ihmiset laittako niitä ja jos ne voi auton tietokoneelta ottaa pois toiminnasta niin tehkää se ihmeessä.
Malli mikä ainakin Chryslereissä on käytössä 2-3 vuoden iässä suolavesi on saanut niitä jopa hapettumaan puhki tai o-renkaat vuotavat ja taas hapettuneet niin kiinni ettei niitä voi edes vaihtaa (poraamalla tosin poisto)ja vuotavat sitten renkaan tyhjäksi.
Ja auto tulee tiettyyn ikään niin anturit reistailee vaikkei mitään vikaa edes olisi.
Paras tämän vuoden auto ollut, 8kpl uusia paineanturoita uusittu, eli onko niissä mitään järkeä??
Tosin jos tuntuu että rahaa on liikaa niin toki niitä kannattaa uusia :lol: :lol:

Ihan normi tubeless venttileillä säästää muutamassa vuodessa esim uusien maastorenkaiden hinnan :wink: / tai ostaa kasan uusia paineantureita..

Kirjoita vastaus