Pakkanen ja kylmänä sammuilu?
Pakkanen ja kylmänä sammuilu?
No nythä on ollu melkoiset pakkaset niin ollu vaikeuksia saada auto tulille. Tai siis se lähtee kyllä hyvinki käyntii ja pyörii niin kauan kunnes menee antamaan kaasua. Sitten kun jalan ottaa pois kaasulta niin se laskee aika nopeesti ja menee nollaan asti eli sammuu. Jos antaa kaasua niin homma toimii, eli joutunu nyt muutaman kerran vasurilla ottamaan jarrua ja oikeella lievää kaasua, että pääsee liikkeelle.
Mikähä mahtas olla vikana?
Mikähä mahtas olla vikana?
Jeep Cherokee 3.7 Renegade olis kiva.
Re: Pakkanen ja kylmänä sammuilu?
Monikin asia voi olla vialla!! Mutta ekana taas epäilisin IAC-venttiiliä!!kokki kirjoitti:No nythä on ollu melkoiset pakkaset niin ollu vaikeuksia saada auto tulille. Tai siis se lähtee kyllä hyvinki käyntii ja pyörii niin kauan kunnes menee antamaan kaasua. Sitten kun jalan ottaa pois kaasulta niin se laskee aika nopeesti ja menee nollaan asti eli sammuu. Jos antaa kaasua niin homma toimii, eli joutunu nyt muutaman kerran vasurilla ottamaan jarrua ja oikeella lievää kaasua, että pääsee liikkeelle.
Mikähä mahtas olla vikana?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Grandin sammuilu
Oma Grandi -97 tehnyt samaa jo pari vuotta varsinkin kovilla pakkasilla ja kesäaikaankin jos on ollut useamman päivän käyttämättä. Kun auto on päivittäisessä käytössä niin ongelmaa ei ole. Pakkanen pahentaa tilannetta.
Epäilen tasan samaa mitä Jarikin eli IAC-venttiiliä. Muistaakseni hintakaan Jamantilla ei ollut murhaava ja vaihto onnistuu vaikkapa taivasalla (oliko Jari näin).
Jos Jari on tulossa talvitreffeille niin pitää ehdottaa IAC:n tuontia itselle...
Epäilen tasan samaa mitä Jarikin eli IAC-venttiiliä. Muistaakseni hintakaan Jamantilla ei ollut murhaava ja vaihto onnistuu vaikkapa taivasalla (oliko Jari näin).
Jos Jari on tulossa talvitreffeille niin pitää ehdottaa IAC:n tuontia itselle...
Harri
Re: Grandin sammuilu
Joo, vaihto onnistuu vaikka pihalla -20° pakkasessaHarri kirjoitti: Epäilen tasan samaa mitä Jarikin eli IAC-venttiiliä. Muistaakseni hintakaan Jamantilla ei ollut murhaava ja vaihto onnistuu vaikkapa taivasalla (oliko Jari näin).
Jos Jari on tulossa talvitreffeille niin pitää ehdottaa IAC:n tuontia itselle...

Tuossa on IAC: http://www.jamant.fi/iacventtiili-cro53 ... -1229.html
Ja joo, olen tulossa Talvitreffeille, sinne voin tuoda vaikka lavallisen tavaraa, mutta nekin tavarat kannattaa tilata valmiiksi nettikaupasta vaikka heti ja lisätietoihin jos kirjoitettu "kuljetus Talvitreffeille", niin silloin ne kuljetetaan ilman toimitus/rahtimaksua treffeille!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grandin sammuilu
Saisinko vielä ohjeet tuon venttiilin vaihtoon. Tänään tilasin ja ei ole mitään hajua, missä ko motikka sijaitsee ja miten se vaihdetaan.JAMANT kirjoitti:Joo, vaihto onnistuu vaikka pihalla -20° pakkasessaHarri kirjoitti: Epäilen tasan samaa mitä Jarikin eli IAC-venttiiliä. Muistaakseni hintakaan Jamantilla ei ollut murhaava ja vaihto onnistuu vaikkapa taivasalla (oliko Jari näin).
Jos Jari on tulossa talvitreffeille niin pitää ehdottaa IAC:n tuontia itselle...!
Re: Grandin sammuilu
Tottaka kerron, ajattelinkin että soitan sulle!! Laita mulle tekstiviestiä, kun sulla on osa kädessä niin soitan tai soita mulle o4oo-812535...Tapsa66 kirjoitti:Saisinko vielä ohjeet tuon venttiilin vaihtoon. Tänään tilasin ja ei ole mitään hajua, missä ko motikka sijaitsee ja miten se vaihdetaan.JAMANT kirjoitti:Joo, vaihto onnistuu vaikka pihalla -20° pakkasessaHarri kirjoitti: Epäilen tasan samaa mitä Jarikin eli IAC-venttiiliä. Muistaakseni hintakaan Jamantilla ei ollut murhaava ja vaihto onnistuu vaikkapa taivasalla (oliko Jari näin).
Jos Jari on tulossa talvitreffeille niin pitää ehdottaa IAC:n tuontia itselle...!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
vaihdoin ite kans just omaan 97 5.kakkoseen tuon iac venttiilin ja tps sensorin. vika oli semmonen että sammuili aina sillon tällön ku päästi kaasun tyhjäkäynnille.... teki samaa oli sitte kone kylmä tai kuuma. vanhan iac venttiilin puhdistus ei auttanu asiaan. arvelin että se iac venttiili on sökö mut tilasin kumminki molemmat. vaihdoin eka sen tps:sän ja kokeilin nii teki samaa sammuilua. eli sillä ei ollu vaikutusta. iac venttiilin vaihto on kyllä helppoo ku heinänteko....
1. konepelti auki. akun kenkä irti.
2. throttle bodyn päältä ilmanputsari härpäke pois... kiinni yhellä mutterilla. (ei ole pakko ottaa mutta saa vähän tilaa ja näkyvyyttä)
3. iac venttiili irti. (johdot ensi) ja sehän sijaittee edestäpäin katsottuna suoraan sen throttle bodyn takana. ja menee siis sen throttle bodyn sisään. on kiinni kahdella torxilla (oisko t25?) vertaa siihen uuteen osaan niin et voi olla huomaamatta
4. ota niitä topseja eli niitä millä korvia putsataan. (tikku jossa pumpulit päissä juunou) ja jotain puhdistusainetta.... etanolia tai vastaavaa (ÄLÄ käytä kossua... menee hyvä aine hukkaan!) putsaa se reikä mihin se iac venttiili menee niillä tikuilla ja sillä puhistusaineella. sieltä tulee mustaa karsta paskaa melko paljo! (jälkeenpäin voisin veikata että tuo putsaus oli se mikä vaivan korjas ja vanhassa iac venassa ei olis mitään vikaa... tiedä sit?)
5. laita uus iac venttiili paikalleen (muista kattoo että siinä on se o-rengas) kiristysmomentista en tiedä... (sopivasti?) kai sekin jostain löytyy tai sit jamant sen sulle kertoo...
6. johdot kiinni.
7.ilmanputsari juttu kiinni ja akun kenkä kiinni.
8. pelti kiinni
9. nauti siitä että jeeppisi käy taas tyhjää....
jos vaihdat sen tps sensorin nii sama homma ilman sitä reijän putsausta ja tps sijaittee edestäpäin katsottuna throttle bodyn oikealla puolen.
saa korjata nää mun suomennokset
throttle body = kaasuläppäkotelo?
tps = kaasuläpän asentotunnistin
iac valve = tyhjäkäynti moottori (tai venttiili)
1. konepelti auki. akun kenkä irti.
2. throttle bodyn päältä ilmanputsari härpäke pois... kiinni yhellä mutterilla. (ei ole pakko ottaa mutta saa vähän tilaa ja näkyvyyttä)
3. iac venttiili irti. (johdot ensi) ja sehän sijaittee edestäpäin katsottuna suoraan sen throttle bodyn takana. ja menee siis sen throttle bodyn sisään. on kiinni kahdella torxilla (oisko t25?) vertaa siihen uuteen osaan niin et voi olla huomaamatta
4. ota niitä topseja eli niitä millä korvia putsataan. (tikku jossa pumpulit päissä juunou) ja jotain puhdistusainetta.... etanolia tai vastaavaa (ÄLÄ käytä kossua... menee hyvä aine hukkaan!) putsaa se reikä mihin se iac venttiili menee niillä tikuilla ja sillä puhistusaineella. sieltä tulee mustaa karsta paskaa melko paljo! (jälkeenpäin voisin veikata että tuo putsaus oli se mikä vaivan korjas ja vanhassa iac venassa ei olis mitään vikaa... tiedä sit?)
5. laita uus iac venttiili paikalleen (muista kattoo että siinä on se o-rengas) kiristysmomentista en tiedä... (sopivasti?) kai sekin jostain löytyy tai sit jamant sen sulle kertoo...
6. johdot kiinni.
7.ilmanputsari juttu kiinni ja akun kenkä kiinni.
8. pelti kiinni
9. nauti siitä että jeeppisi käy taas tyhjää....
jos vaihdat sen tps sensorin nii sama homma ilman sitä reijän putsausta ja tps sijaittee edestäpäin katsottuna throttle bodyn oikealla puolen.
saa korjata nää mun suomennokset

throttle body = kaasuläppäkotelo?
tps = kaasuläpän asentotunnistin
iac valve = tyhjäkäynti moottori (tai venttiili)
No siinähän ne tärkeimmät olikin, paitsi sen akkukengän irroittaminen on turhaa, jos on avaimet taskussa, ei siellä sähköä ole, mutta ei se huono idea ole varalta irroittaa!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1