Grand Cherokee 3.1 TD -99 ropleemaa

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Girasol
Viestit: 2
Liittynyt: 25.01.2010. 4:53
Paikkakunta: Kirkkonummi

Grand Cherokee 3.1 TD -99 ropleemaa

Viesti Kirjoittaja Girasol » 28.01.2010. 1:17

Törmäsin ko foorumiin muutama päivä sitten ja oliskin muutama onkelma jos joku tietää/viitsii/jaksaa vastata :)

Eli ongelmana on että loppusyksyllä alkoi ajoittainen "tehonpuute" koneessa sen jälkeen kun olin vaihtanut suodattimet ja öljyt. En nää yhteyttä tähän mutta nyt ku on pakkaset kiristyneet on ns alkanut V*tuttaa ko asia kun menopelihän ei muutenkaan ole kauhean taloudellinen vekotin ja nyt kun noi teho ton hävinny miltei kokonaan se näkyy myös kukkarossa.. Kun on aina rauhallisesti ajelu ei oo asia edes vaivannut pahemmin..

Eli ongelma tuntuis olevan ahtimen päässä, kun lähtee ajelee niin tuntuis että olis ahtopaineet hukassa mutta kun laittaa kaasupolkimen pohjaan 60km/h vauhdissa se n 3k RPM kohdalla alkaa ahdin vislaamaan mutta heti ku 100km/h on mittarissa se taas hyytyy..

Tarkastin laatikon öljyt kun luulin että se olis laatikosta ollu kiinni mutta siellä kaikki ok.

Toinen ongelma on että koneen alla tihkuu öljyä enkä pysty millään paikallistamaan sen.. ajattelin että voisko nää liittyö keskenään? ongelma että tällä ns. tee se itse miehellä ei ole talvisin oo paikka missä tutkia ja laittaa :( vaikka kaikkien koneiden ja vehkeiden kanssa aina mielelläni tekemisissä oon.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.01.2010. 9:13

Moottoriöljyvuoto on tyyppivika, adapteri murtuu lohkon ja turbiinikopan välissä!! Vaatii laatikon irroittamisen ja vetolevyn ja adapterin irroituksen!! Uusitaan adapteri, kolme o-rengasta, takastefa, vetolevyn pulti ja muut tarvittavat osat!! Tosin vuoto ei koskaan lopu lopullisesti :wink: :wink: Ja voi se vuotaa muualtakin, mutta tuo on yleisempää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JKAUTO
Viestit: 34
Liittynyt: 03.04.2008. 8:51
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja JKAUTO » 28.01.2010. 9:52

TD-Wolkkareistahan hävisi tehot kun ilmamääräanturi meni tukkoon. Vaivaan ei auttanut putsaus. Wolkkarissa oli anturi oli helppo vaihtaa ja orkkis osa oli edullisempi kuin harakiriosa kun antoi vanhan vaihdossa.

Tiisseli-Jeepistä ei olekkaan kokemusta :?
It´s very Jeep, isn´t it

Girasol
Viestit: 2
Liittynyt: 25.01.2010. 4:53
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Girasol » 29.01.2010. 20:47

No sehän kuulostaa halvalta keikalta :P

Voiskohan olla ongelmaa suuttimissa tai löpön saannissa? kun se kertaa käy kuitenkin mutta ei vasta kaasuun kyn sen laittaa lattiaan?

edit: muuten miten on, onko toi diesel kone jeepin omaa tuotantoa vai kenties jonkun muun tekele niinku se 2.7 kone mersulta?

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Vm Motori?

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 29.01.2010. 22:00

http://www.autowiki.fi/index.php/VM_Motori onko se näiden tekeleitä?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.02.2010. 9:52

3.1:nen on Italiaanojen tekele, VM!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

viitsu
Viestit: 1
Liittynyt: 23.01.2010. 20:04
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja viitsu » 15.01.2011. 22:02

Itselläni ei ollut kuin murheita ja rahanmenoa tuon VM:n myllyn kanssa. Auto oli sen ostaessani hyvin pidetty ja merkkihuollettu+aina korjattu kaikki pienimmätkin viat. Mutta... Puolen vuoden jälkeen alkoi öljyä vähäsen tihkua moottorin takapäästä. Öljyvuoto kuitenkin nopeasti lisääntyi huolestuttavasti. Todettuani että öljy tulee ulos moottorin ja laatikon välistä, otin laatikon irti ja sitten alkoi kirosanavarasto käymään vähiin... Purkamiseen ei paljon työkaluja tarvittu, kun suurimman osan vetolevyn ja adapterilevyn pulteista sai sormin auki. Adapterilevy oli haljennut ja myös lohkossa oli hyvä särö alkamassa, lisäksi pari adapterilevyn pulttia oli irronnut kokonaan ja pyörineet turbiinin ja kotelon välissä. Repullinen uutta osaa ja muutamat hyvät niksit ja oikeat tiivisteaineet niin öljyvuodon sain kiitettävästi korjattua. Mutta... Heti alkoi seuraava ongelma, moottorin tärinä n. 2000 rpm kohdalla. Turbiinia tasapainotettiin ja vetolevy vaihdettiin, ei auttanut. Kyllästyin jatkuvaan remppaamiseen ja ajattelin että ajetaan niin kauan kun ees jotenkin kulkee! Yritin myydä autoa pois, mutta eipä se ketään kiinnostanut... Murheet kuitenkin loppuivat yllättäen, kun auto meni syyttömänä osapuolena lunastukseen melko rajussa peräänajossa, onneksi vieläpä ilman henkilövahinkoja, luojan kiitos kori ei sentään ollut italiaanojen tekele! Grand Cherokeen ostin tietenkin tilalle, mutta vähän uudemman eri koneella... :D

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 15.01.2011. 22:44

Kokeile vaihtaa Map-anturi siitä koneen päältä. Ei maksa paljoa ja saa tarvikkeena. Samassa vissiin imuilman lämpötila-anturi. Tuo map anturi on aika isossa osassa moottorin toiminnassa kun näissä vanhemmissa ei oo tuota ilmamassamittaria.

Kaverin -01 (rekisteröity -02) WJ 3.1TD grandissa tuo anturi on siinä moottorin päällä sellanen 2:lla ruuvilla kiinni oleva anturi. Anturin päällä on Bosch numero jolla saa tarvikeliikkeestä uuden ja hintaa oli jotain 60e

Ainakin tuossa kaverin WJ:ssä ja omassa KJ:ssä (sama anturi) käynti parani ja turbon toiminta parani. Omassa autossa se oli muurautunut jo ihan umpeen epäpuhtauksista. Voi myös koittaa putsata sitä mutta totesin näissä molemmissa paremmaksi ostaa uuden anturin. Mitään vikakoodeja tuo ei aiheuttanut.

Division
Viestit: 11
Liittynyt: 31.10.2011. 21:38
Paikkakunta: Kyrkslätt

Viesti Kirjoittaja Division » 01.11.2011. 21:49

JAMANT kirjoitti:Moottoriöljyvuoto on tyyppivika, adapteri murtuu lohkon ja turbiinikopan välissä!! Vaatii laatikon irroittamisen ja vetolevyn ja adapterin irroituksen!! Uusitaan adapteri, kolme o-rengasta, takastefa, vetolevyn pulti ja muut tarvittavat osat!! Tosin vuoto ei koskaan lopu lopullisesti :wink: :wink: Ja voi se vuotaa muualtakin, mutta tuo on yleisempää...
Mitäs tällainen operaatio suunnilleen kustantaa töineen ja osineen? Oma -99, 3.1td sotkee pihan, kun vuotaa vähintäänkin riittävästi.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.11.2011. 9:19

Division kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Moottoriöljyvuoto on tyyppivika, adapteri murtuu lohkon ja turbiinikopan välissä!! Vaatii laatikon irroittamisen ja vetolevyn ja adapterin irroituksen!! Uusitaan adapteri, kolme o-rengasta, takastefa, vetolevyn pulti ja muut tarvittavat osat!! Tosin vuoto ei koskaan lopu lopullisesti :wink: :wink: Ja voi se vuotaa muualtakin, mutta tuo on yleisempää...
Mitäs tällainen operaatio suunnilleen kustantaa töineen ja osineen? Oma -99, 3.1td sotkee pihan, kun vuotaa vähintäänkin riittävästi.
No osat löytyy nettikaupasta, tosta ryhmästä: http://www.jamant.fi/moottorin-osat-25t ... c-276.html , sieltä katsot hinnat ja vaikka sähköpostilla kysyt, mitä muuta tarvitset, työn hinnan saat selvittää siltä joka sen sitten tekee... Kun se on kumminkin se halvin :wink: ja kun tossa toisessa topicissa ilmoitit että pitäis saada kuntoon ennen talvea, niin ei oo sitten mun hommia, kun ensimmäinen vapaa aika mulla on nyt 2. tammikuuta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 10.05.2012. 18:48

Hola!
2-vuoden katsastusleima meni umpeenja katsastusseta ei antanut uutta leimaa,kun 3.1 wj tiputtaa oljya"llian paljon".
Olen kylla itsekkin huomannut tiputuksen lisaantyneen,viimeisen vuoden aikana,paikallaan ollessa,nayttais tulevan koneen takaosan oikeltapuolelta.
Taytyy varmaan ensin viela tutkia nosturille nostettuna,mutta olen varautunut,etta laatikko tempaistaan maelle ja vaihdetaan tarvittavat osat.Onneksi tama ei ole vika vaan "hyvanauton"ominaisuus :)
Muilta osin kunto on 100% aj.150 th.No,tahanasti remontit ain. oljynvaihdot ja map-anturin putsaus.
Tallaiset jeeppi kuulumiset aurinkorannikolta!

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 27.05.2012. 16:13

Hola!
Kampiakselin tiiviteen vaihto projekti onnistuneesti suoritettu,tana aamuna ei ollut koneenalla yhtaan oljy tippaa :D
Parina paivana,saa hommia painaa tosissaan ,senverran paljon on irroitettavaa,syylliseksi vuotoon paljastui stefa.
Kavin osat tilaamassa etukateen Malagan Jeepilta,nyt siella on uusihieno toimitalo Mersuntahden alla,kaikki saman konsernin automerkit samallatiskilla,varaosa myyja oli tilanteentasalla,tiesi heti mita tarvitaan,stefa ja 3 O-rengasta.
Kyseltiin,etta milla toimitusajalla saisi adapterin jos entinen olisi rikki,niin myyja oli aivan holmistynyt,ettei han ole kuullutkaan,etta se hajoaisi?
Ilmeisesti Suomen oloissa,ongelmana on alumiinin suuri lampolaajenemiskerroin,kun lampotilaero on suurimmillan 130 astetta ja taalla 80,eli pultit venyvat ja 40 asteen pakkasella adapteri on irti ja saa iskuja jotka aiheuttaa murtumia, kun kone kaynnistetaan.
Tassatapauksessa,kaikki pultit oli kirealla,eika loytynyt mitaan vikoja,eika tiivistepinnan kulumista.Mutta se tiiviste,se on aivan lapsellinen kyhaelma,normaalisti huulitiivisteen (stefan)huuliosa on jamakkaaa parimillia paksu kumi ja kiristys jousella varustettu,tama taas on kovaa puolimillia paksua muovia,jossa on useita pienia huulloksia jyrkkana kartiona,kun pari ensimaista huullosta kuluu kymmenyksen,ei sen jalkeen ole enaa puristusvoimaa,koska ei ole kiristysjousta on seurauksena,etta oljyt tulee pihalle :evil:
Muuten homma onnistuu aika helposti,varsinkin,kun ottaa jakolaatikon irti vaidelaatikosta.
Viela kiitokset JAMANT:ille konsultoinnista :)

Kirjoita vastaus