Nykin Cherokee XJ -90

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Nykin Cherokee XJ -90

Viesti Kirjoittaja Nyki » 20.11.2011. 12:23

Jotain pientä rakentelun tynkää on tehty...
En viitsi kopioida kuvia moneen paikkaan, joten kokeillaan linkkiä suoraan albumiin:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0637753a89
Josko vaikka toimisi?

12.000Lbs Ironman Monster vinssin asennus.
Kuvatekstit kertoo lisää.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Nyki, muokattu yhteensä 20 kertaa
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Pakoputkistoa uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Nyki » 20.11.2011. 12:26

Vanha putki oli huonossa hapessa joten rälläkkä käteen ja töihin...

https://www.facebook.com/media/set/?set ... d5924e1fd8
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Lokasuojat ahistaa pahasti

Viesti Kirjoittaja Nyki » 20.11.2011. 12:31

Vähän jokapuolelta raapii Kaimanit kiinni, eli jälleen rälläkkä käteen:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... e01c470188

Taakse pitää vielä tehdä sama operaatio ja jonkinlaiset levikkeet olisi laitettava paikoilleen.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Sekalaista...

Viesti Kirjoittaja Nyki » 20.11.2011. 12:45

Yleisiä kuvia, miltä kärry näytti hankittaessa ja miltä näyttää kun dampperi hieroo kiinni jakopäänkoppaan.
Yleensä sitä vikinää luullaan hihnan luistamiseksi...

Ajovalot ja parkit meni vaihtoon ja kallistuksenvakaajan koiranluut näyttävät valmiilta, oltuaan kiinni vasta puolisen vuotta.

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 54b4265d17

Seuraavaksi asennetaan sitten pikairroituksella varustetut luut, luulen.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Kulmakorvessa 5.11.2011 kokeilemassa onko mikään kunnossa...

Viesti Kirjoittaja Nyki » 20.11.2011. 12:55

5.11. Kulmakorvessa helpoilla reiteillä näki mikä toimii ja mikä ei.
Alusta nyt ei toimi ihan parhaalla mahdollisella tavalla ja kuskikin voisi toimia ajoittain paremmin.

Vaurioita ei sen kummemmin kuitenkaan tullut, mitä nyt noi edellisessä viestissä mainitut koiranluut osoitti olevansa reissun jälkeen vaihtovalmiit.

Lukko etuakselille on hankintalistalla.

Kuvat on edelleen surkeita, nopeita kännykkänapsuja. Ens kerralla appari saa ottaa aidon kameran käteensä....

https://www.facebook.com/media/set/?set ... b43bd7bfb3
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 20.11.2011. 19:54

Hyvästihän tuo sun kottero näkyy kulkevan :) Koiranluut saa näppärästi irti kun menee mettään, tulee lisää joustojakin samalla eikä tarvii aina uusia vaihella...
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalaista...

Viesti Kirjoittaja Jorma » 04.01.2012. 14:43

Nyki kirjoitti:... ja kallistuksenvakaajan koiranluut näyttävät valmiilta, oltuaan kiinni vasta puolisen vuotta.

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 54b4265d17

Seuraavaksi asennetaan sitten pikairroituksella varustetut luut, luulen.
Sulla taitaa olla korotettu alusta? Vakaajatanko vääntää koiranluut ton näkösiksi kun ulosjousto on liian pitkä. Korotetun alustan kanssa pitäisi olla samassa suhteessa pidennetyt koiranluut niin ne toimis kunnolla, mutta koitapa löytää semmoset jostakin. On nimittäin mullakin sama ongelma.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Totta puhut!

Viesti Kirjoittaja Nyki » 06.01.2012. 16:08

Aivan totta.

Tuossa on kolme tuumaa korotettu alusta ja kuten jo joskus jossakin totesin, niin parin viimevuoden aikana autoon on edelliset omistajat kiinnitelleet kovasti paljon alkuperäisiä osia... Eikä ne käy ton alustan kanssa pitkän päälle.

Nyt tallissa odottaa asennusta pitkät käsijarruvaijerit, pikairroitettavat pitemmät koiranluut ja Ranchon ohjausiskari. Kun vaan joskus saisi aikaiseksi :oops:
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Sisäänjoustoja...

Viesti Kirjoittaja Nyki » 06.01.2012. 16:14

Tähänkin yhteyteen vielä linkki kuvasivulle 17.12.2011 Kulmakorvesta..
https://www.facebook.com/media/set/?set ... d999f32b54

Muutamakin kuva kertoo, että vaikka lokasuojat on avarrettu, niin sisäänjoustoa pitää rajoittaa. Ehkä avarran ensin lokareita vielä ihan hiukan lisää... Rälläkkää on aina niin mukava käyttää 8)
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Pientä näpertelyä ja korjailua.

Viesti Kirjoittaja Nyki » 09.04.2012. 13:47

Koiranluiksi asentui pikairroitettavat:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 4437d57b88


Ikkunannostimet ei pelaa kummassakaan ovessa.
Kuskin ovi ei sano mitään ja apparin puoli toimii vain käsin avittaen..
Apparin puoli tulikin jo tutkittua, ei mitään tehtävissä "fixaten".
Tarttee uuden täydellisen moottori/mekanismipaketin.

Kuskin puoli avattiin tänään ja hoplaa!!! ei ihme ettei toimi.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 65ef165f1e

Eli uusi laitteisto sinnekkin.

Irtookos toi mekanismi lasista jotenkin järjellisesti, kun tuntuu melko tiukalta. Ettei vaan menis lasi rikki, kun noita 2-ovisen ikkunoita ei varmaankaan ole ylimääräisenä jokaisessa tallinnurkassa.


Sitten on ylimääräisenä tuommoinen "early HO" moottori...
En taida ainakaan toistaiseksi tarvita, jos jollakin on akuutimpaa käyttöä.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 51a2ba178e

.
.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

pt.
Viestit: 65
Liittynyt: 08.11.2010. 8:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pientä näpertelyä ja korjailua.

Viesti Kirjoittaja pt. » 10.04.2012. 20:18

Nyki kirjoitti:Irtookos toi mekanismi lasista jotenkin järjellisesti, kun tuntuu melko tiukalta. Ettei vaan menis lasi rikki, kun noita 2-ovisen ikkunoita ei varmaankaan ole ylimääräisenä jokaisessa tallinnurkassa.
Mikäli tuo nyt ei hirveän erilainen ole, kuin 4-ovisessa, niin ihan pultilla lasi kiinni hississä. Hiukka tiukka saattanee pultti olla irroittaa, mutta kyllä sen pitäisi lähteä ilman pelkoa lasin rikkomisesta.

Kuva

Aivan järjettömän paska kuva, mutta yhdessä ikkunassa tuo pultti on näön vuoksi kiinni.

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 15.04.2012. 17:17

Samannäköinen on kiinnitys...

Huomenna käyn hakemassa "kasan" vanhoja sähkönostimia :D
Oikea ikkuna pitäisi tulla kuntoon niillä ja saas nähdä, josko lopuista osista saisi koottua vasempaankin oveen toimivan nostimen.

Hienon päivän kunniaksi piti jotain tehdä pihalla.
Paransin konehuoneen tuuletusta:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... ba716ec033


.
.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Ilmanottoon muutoksia

Viesti Kirjoittaja Nyki » 25.07.2012. 16:30

Pientä näpertelyä siellä täällä ja tänään muutin ilmanoton hitusen korkeammalle ja taaemmas.

Jos haluaa joskus snorkkelin, niin ei muutakuin puolen metrin pätkä putkea lisää ja käännös pilaria pitkin katolle. Toisaalta, virranjakaja on jo merkittävästi alempana...

Minkä takia kaikki projektit mitä netistä löytyy, on toteutettu niin helvatan vaikeasti ja jyrkillä mutkilla ja ties millä?
Nyt tein näin ja tuntuu toimivan, hyvä. hieno. valmis.Thanks very many!

Kuvat mutoksesta:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... eb1c6c2ee9
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmanottoon muutoksia

Viesti Kirjoittaja Timo L » 27.07.2012. 23:59

Nyki kirjoitti:Minkä takia kaikki projektit mitä netistä löytyy, on toteutettu niin helvatan vaikeasti ja jyrkillä mutkilla ja ties millä?
Nyt tein näin ja tuntuu toimivan, hyvä. hieno. valmis.Thanks very many!

Kuvat mutoksesta:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... eb1c6c2ee9
Millä tavalla esim. tämä on yhtään monimutkaisempi kuin sinun versio?

..ja toisaalta erittäin monet mitä itsellä tullut vastaan foorumeilla niin on ihan vastaavalla tavalla tehty enimmäkseen. Jotkut toki haluaa pitää alkuperäisen ilmanputsarin ja silloin kaikennäköistä käyrää tulee väkisin :wink:

Kuva
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 28.07.2012. 22:26

No tuossa sun kuvan versiossa on melkoinen, varmaan liki 150 asteen mutka tulipellin kohdilla, toteutettuna joustavalla putkella.

Ja mun olis noin toteutettaessa pitäny siirtää paisuntasäiliö johonkin muualle.
On vähän vuosimallikohtaista, mikä on helpointa, ja jokaisella oma makunsa/tyylinsä.

Kuitenkin tuo taitaa olla tähän asti vastaantulleista toiseksi yksinkertaisin ;)
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Kirjoita vastaus