Jeepin madallus?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Jeepin madallus?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 18.11.2011. 19:28

Hei mikähän meikäläiselle nyt on tullut kun rupesin harkitsemaan oman Libertyn madaltamista?

Pysyisi peli katukäytössä ja kyljet suorina.
Ajelisin maastossa sitten JEgoNEERillä.

Onkos kukaan madaltanut moista tai Jeeppiä yleensä?

Kaupasta sais madallusjousia ja nää pärjäävät ameriikan hinnoille.
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... ts_id=8911

Tänne saa laittaa linkkejä ja kuveja aiheesta.

Tässä jotain aiheeseen liittyvää:
http://www.youtube.com/watch?v=r-eblXnBD1E
http://www.youtube.com/watch?v=bxsAmynX5AU
http://www.youtube.com/watch?v=wWcit-ac ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=kUTgbp81 ... re=related

tässä homma jo rupeaa menemään sairaaksi??
http://www.youtube.com/watch?v=8bjDaBe6 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=E_cUqwhe ... re=related

t. Ismo Ämmä
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 19 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 19.11.2011. 1:07

Minäkin madalsin!
Vaihdoin oman KooJiin Mitsu vemputukseen! :oops:
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 19.11.2011. 13:25

28CRDKJ kirjoitti:Minäkin madalsin!
Vaihdoin oman KooJiin Mitsu vemputukseen! :oops:
:shock: No mutta, sinähän madalsit sitten oikein kunnolla :wink:
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 21.11.2011. 11:46

tonttiin vaan, tunnistaa ainakin parkkipaikalla 8)
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.11.2011. 11:48

A-V kirjoitti:tonttiin vaan, tunnistaa ainakin parkkipaikalla 8)
Jos sen löytää (matala hukkuu muiden matalien joukkoon, korkea näkyy jo kauas) :lol: :lol:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 21.11.2011. 16:01

JAMANT kirjoitti:
A-V kirjoitti:tonttiin vaan, tunnistaa ainakin parkkipaikalla 8)
Jos sen löytää (matala hukkuu muiden matalien joukkoon, korkea näkyy jo kauas) :lol: :lol:
Näin on..!! :mrgreen: -Ellei sitten ole kuin oldsi, piiiitkä ja leeeveä... :P
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jeepin madallus?

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 22.11.2011. 14:37

ImacInnes kirjoitti:Hei mikähän meikäläiselle nyt on tullut kun rupesin harkitsemaan oman Libertyn madaltamista?
Hetkellinen mielenhäiriö. Mietipä vaikka viime talvea ja sano sitten että ihan tavalliselle katuautolle ei Helsingissä maavara olisi hyvä ominaisuus... ;)

(Ja mitä keskustelun loppupäähän tulee, länkkyantenni auttaa myös auton löytämisessä parkkipaikalta. ;) )
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 24.11.2011. 11:42

filler kirjoitti:
28CRDKJ kirjoitti:Minäkin madalsin!
Vaihdoin oman KooJiin Mitsu vemputukseen! :oops:
:shock: No mutta, sinähän madalsit sitten oikein kunnolla :wink:
Juu, meni hermot kun ei KJ halunnut minun kanssa tulla toimeen!
Jatkuvaan jotain häröjä, tiijä sitte tästä vemputuksestakaan onko se sen parempi? Ainakin paremmat tilat ja tanakampi tiellä... :roll:
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 24.11.2011. 17:56

28CRDKJ kirjoitti:
filler kirjoitti:
28CRDKJ kirjoitti:Minäkin madalsin!
Vaihdoin oman KooJiin Mitsu vemputukseen! :oops:
:shock: No mutta, sinähän madalsit sitten oikein kunnolla :wink:
Juu, meni hermot kun ei KJ halunnut minun kanssa tulla toimeen!
Jatkuvaan jotain häröjä, tiijä sitte tästä vemputuksestakaan onko se sen parempi? Ainakin paremmat tilat ja tanakampi tiellä... :roll:
Ehkä se oli mustasukkainen, kun kohdistit kaiken huomion wrangleriin :wink:
Njoo, oliko murheet italian padassa, mekaniikassa, vaiko sähköissä?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 25.11.2011. 22:12

filler kirjoitti:
28CRDKJ kirjoitti:
filler kirjoitti:
28CRDKJ kirjoitti:Minäkin madalsin!
Vaihdoin oman KooJiin Mitsu vemputukseen! :oops:
:shock: No mutta, sinähän madalsit sitten oikein kunnolla :wink:
Juu, meni hermot kun ei KJ halunnut minun kanssa tulla toimeen!
Jatkuvaan jotain häröjä, tiijä sitte tästä vemputuksestakaan onko se sen parempi? Ainakin paremmat tilat ja tanakampi tiellä... :roll:
Ehkä se oli mustasukkainen, kun kohdistit kaiken huomion wrangleriin :wink:
Njoo, oliko murheet italian padassa, mekaniikassa, vaiko sähköissä?
Vähän kaikkia... ja viimesintä en edes alkanut tutkimaan... ei halunnut aina lähteä käyntiin.. starttas mut ei herännyt. Ei noitten käyttisten kanssa jouda nysväämään. Ei ole kyllä kerennyt Wrangleriakaan nysväämään... :cry:
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

luigi
Viestit: 6
Liittynyt: 23.12.2010. 17:29
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja luigi » 17.12.2011. 19:11

-Ei ole kyllä kerennyt Wrangleriakaan nysväämään..

nyt ois malli jo valmiina.. :lol:

Kuva

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 18.12.2011. 0:25

Ruma...Kuva
-Toki makuasioista ei voi kiistellä, miks kärpäset tykkää.... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

OnOff
Viestit: 43
Liittynyt: 26.03.2011. 18:09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja OnOff » 09.01.2012. 21:30

Kääpiöt madaltaa autojaan!
äks jii eiks joo...

Avatar
hentpe
Viestit: 180
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 08.04.2012. 20:53

Meinasin ite madaltaa tota mun nykyistä Chero projektia. Ajattelin vaan, et miks Jeepin pitäis aina olla korotettu. Mut asiaan....ei mun tietääkseni KJ:n madaltaminen ole mikään juttu, koska se on täysverollinen henkilöauto. Jos otteessa on M1G (maastohenkilöauto), niin saattaa joutua muutostaan M1:seksi (henkilöauto), koska M1G:tä koskee tietyt vähimmäis lähestymis-, ylitys- ja jättökulmat. Jos vaan löytyy KJ:hin E-tyyppihyväksyntä paperilla olevia jousisettejä, niin ei pitäis tulla minkään laista murhetta.
Toi mun oma rojekti onkin sit vähän ongelmallisempi. Se kun on autoverosta vapaa maastoautona. Jos maastoauton määreet ei täyty, niin mitähän mahtaa sanoa katastussetä ja verokarhu.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Mielenkiintoinen kysymys..

Viesti Kirjoittaja Nyki » 09.04.2012. 9:21

"Se kun on autoverosta vapaa maastoautona. Jos maastoauton määreet ei täyty, niin mitähän mahtaa sanoa katastussetä ja verokarhu."

Toi on mielenkiintoinen kysymys, johon voikin löytyä mielenkiintoinen vastaus.

Ammoisina aikoina -80-90 lukujen vaihteessa oli projektina Chevy G30 vani, siis verovapaa kuorma-auto.

Tutkin saisko siitä tehtyä pakun,tai peräti henkilöauton...

Ja verottaja antoi yllättävän vastauksen tuohon projektiin:
Koska auto oli ollut suomessa rekisteröitynä kuorma-autoksi yli 5 vuotta, oli sen vero-osuudet "syöty" ja sen sai ilman veroseuraamuksia muuttaa vaikka henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia.

Katsastuksen puolelta taas todettiin, että "edellyttäen, että se on teknisesti mahdollista".

Pelkkä jousitusmuutos ei kelvannut, vaan G10:n akselit piti vaihtaa alle.
Siis kevyemmät ja hentosemmat pakun akselit.

Mulla projekti jäi kesken, mutta silloin oli siis mahdollista tehdä vaikka mitä yllättävää :)
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Kirjoita vastaus