Wrangler huutokaupasta
Wrangler huutokaupasta
No niin,tuli sitte peruuteltua viikonloppuna yks harrasteauto lisää talliin.
Ja kyseessähän on tuo lohjalta huutokaupasta huudettu punanen wrangler.
Jeepeistä mitään kokemuksia ei ole ennestään,mutta aina on nuo jeepit takaraivossa kummitellu ja nyt olis ensmäinen tallissa.
Eli auto on periaatteessa juuri sellainen mitä olen hakenut.
Auto on vm.-91 kutosen ruiskukoneella ja manuaalilla.Katsastettu viimeks
2007 ja vuotta myöhemmin onkin sit aika pitkä vikalista,eli seissy siitä
lähtien räystään alla ja lopputuloksen jokanen tietää.
Ruostetta on mut ei paljoo,pahin paikka on normaali turvakaaren alaosa nurkka.
Myös auton alla on käyty koputtelemassa ja muutama pieni paikka sinnekkin täytyy hitsata mut ei mitään pahoja vaurioita.
Jarruputket täytyy uusia kaikki.
Eli kaikin puolin yllättävänkin ehjänä on sateessa säilyny.
Lähti käyntiin apuvirralla,ainoastaan laturi oli jumissa.
No sen ku purkasin ja kasasin niin taas toimii ja koe ajot suoritettu.
Tekniikka toimii kaikin puolin eikä pahempia klappeja tunnu.
Takajarruputki tosin räjähti jo lohjalla mut etujarrut toimii,kässäri ei.
Sähköt on miten sattuu sekasin,ilmeisesti pientä kosteutta liittimissä.
Lukkoperä lyö kiinni herkästi ja tuo itselle tuntemattomampi etuakselissa
oleva jenkkien käsitys napalukosta ilmeisesti sekin toimii koska pikkupuolella tuntuu murtavan kääntäessä.
Joku asiantuntia lohjalla sanoikin että on pirteä vehe ja oikeassa oli,
kyllä lähtee heti kiukkusesti ku kaasua tarjoo.
Venttiilit pitää pientä ääntä,lämmöt pysyy kurissa,öljyn paineet sais olla
vähän korkeammalla.Ilmeisesti oljypumppu kannattaa vaihtaa heti suosiolla.
Kylmänä käyntiin laittaessa pitää pienen ylimääräisen äänen,kuulostaa
laakereilta,mut loppuu saman tien.
Lämpimänä tyhjäkäyntiä käydessään välillä kierrokset hieman laskee ja koneesta kuuluu pieni sivuääni mut vain hetkellisesti.
Muuten tuntuu ihan kohtuu kuntoiselta,mitä nyt normaali rasvanen konehuone.
Nyt kun purkaminen ja raaapiminen on jo aloitettu niin muutama kysymys.
Mikä on se alipaine purkki kuskin puolella konehuoneessa siellä nurkassa?
Voiko ilmanputsari kotelon heittää mäkeen ja korvata vapaavirtaus suodattimella ja laittaa huohotin putki vaikka suoraan imusarjaan toisen
viereen?
Myös yks pikku alipaine putki tarvis vetää muualle.
Sais aika paljon tilaa lisää konehuoneeseen.
Jousia aattelin ryhdistää hieman ihan kotikonstein ja korin ja rungon väliin voi varmaan hyvin laittaa muutaman sentin palikat?
On muuten pirullisen kovin kiinni nuo kaarien ja turvavoiden pultit.
Mitä toi high output tarkoittaa?
Teho on ilmeisesti tuo 130kw?
Kesäksi olis tarkoitus tehä ihan vaan jäätelökioskiauto,mettä vehe on
erikseen teon alla vieressä.
Eli värin vaihto pieni korotus ja vähän isommat renkaat.
Kaikki neuvot on tervetulleita mitä täytyy ottaa huomioon autoa rakentaessa.
Miten tänne palstalle saa lisättyä kuvia jotka on esim.omalla koneella?
jos vaikka tekis tuosta jonkun rojektitopikin.
Ei ole nää tietokoneet mun vahvin ala.
Ja kyseessähän on tuo lohjalta huutokaupasta huudettu punanen wrangler.
Jeepeistä mitään kokemuksia ei ole ennestään,mutta aina on nuo jeepit takaraivossa kummitellu ja nyt olis ensmäinen tallissa.
Eli auto on periaatteessa juuri sellainen mitä olen hakenut.
Auto on vm.-91 kutosen ruiskukoneella ja manuaalilla.Katsastettu viimeks
2007 ja vuotta myöhemmin onkin sit aika pitkä vikalista,eli seissy siitä
lähtien räystään alla ja lopputuloksen jokanen tietää.
Ruostetta on mut ei paljoo,pahin paikka on normaali turvakaaren alaosa nurkka.
Myös auton alla on käyty koputtelemassa ja muutama pieni paikka sinnekkin täytyy hitsata mut ei mitään pahoja vaurioita.
Jarruputket täytyy uusia kaikki.
Eli kaikin puolin yllättävänkin ehjänä on sateessa säilyny.
Lähti käyntiin apuvirralla,ainoastaan laturi oli jumissa.
No sen ku purkasin ja kasasin niin taas toimii ja koe ajot suoritettu.
Tekniikka toimii kaikin puolin eikä pahempia klappeja tunnu.
Takajarruputki tosin räjähti jo lohjalla mut etujarrut toimii,kässäri ei.
Sähköt on miten sattuu sekasin,ilmeisesti pientä kosteutta liittimissä.
Lukkoperä lyö kiinni herkästi ja tuo itselle tuntemattomampi etuakselissa
oleva jenkkien käsitys napalukosta ilmeisesti sekin toimii koska pikkupuolella tuntuu murtavan kääntäessä.
Joku asiantuntia lohjalla sanoikin että on pirteä vehe ja oikeassa oli,
kyllä lähtee heti kiukkusesti ku kaasua tarjoo.
Venttiilit pitää pientä ääntä,lämmöt pysyy kurissa,öljyn paineet sais olla
vähän korkeammalla.Ilmeisesti oljypumppu kannattaa vaihtaa heti suosiolla.
Kylmänä käyntiin laittaessa pitää pienen ylimääräisen äänen,kuulostaa
laakereilta,mut loppuu saman tien.
Lämpimänä tyhjäkäyntiä käydessään välillä kierrokset hieman laskee ja koneesta kuuluu pieni sivuääni mut vain hetkellisesti.
Muuten tuntuu ihan kohtuu kuntoiselta,mitä nyt normaali rasvanen konehuone.
Nyt kun purkaminen ja raaapiminen on jo aloitettu niin muutama kysymys.
Mikä on se alipaine purkki kuskin puolella konehuoneessa siellä nurkassa?
Voiko ilmanputsari kotelon heittää mäkeen ja korvata vapaavirtaus suodattimella ja laittaa huohotin putki vaikka suoraan imusarjaan toisen
viereen?
Myös yks pikku alipaine putki tarvis vetää muualle.
Sais aika paljon tilaa lisää konehuoneeseen.
Jousia aattelin ryhdistää hieman ihan kotikonstein ja korin ja rungon väliin voi varmaan hyvin laittaa muutaman sentin palikat?
On muuten pirullisen kovin kiinni nuo kaarien ja turvavoiden pultit.
Mitä toi high output tarkoittaa?
Teho on ilmeisesti tuo 130kw?
Kesäksi olis tarkoitus tehä ihan vaan jäätelökioskiauto,mettä vehe on
erikseen teon alla vieressä.
Eli värin vaihto pieni korotus ja vähän isommat renkaat.
Kaikki neuvot on tervetulleita mitä täytyy ottaa huomioon autoa rakentaessa.
Miten tänne palstalle saa lisättyä kuvia jotka on esim.omalla koneella?
jos vaikka tekis tuosta jonkun rojektitopikin.
Ei ole nää tietokoneet mun vahvin ala.
Kauheesti kysymyksiä!!
Se alipainepurkki on EVAP-purkki, siihen kerätään kaikki palamaton hiilivety (eli polttoaineen huurut) ja nesteytettyään sen, se palautetaan tankkiin tai imusarjaan
!!
Voit heittää ilmanputsarinkotelon mäkeen (tai lahjoittaa mulle, niitä kumminkin kysellään) ja laittaa vapaavirtaussuodattimen, yksi alipaineletku pitää vetää ilmanputsarin ja läppärungon väliin, ei missään tapauksessa imusarjaan!! Ei muuten kampikammion tuuletus toimi!!
H.O. on markkinamiesten keksintöä, sillä vaan erotetaan Renix ruiskulliset noista Moparin omista (Renix Cherokeessa 87-90 ja H.O. sen jälkeen), tehoeroa about 10 KW, Renixissä 125KW ja H.O:ssa 135, otteessa voi lukea jotain ihan muuta!! Ja jossain kohtaa tehot nousi taas, softamuutoksella (1996->) ja suorasytytyksellä (2000->) saadaan lisää...
Se alipainepurkki on EVAP-purkki, siihen kerätään kaikki palamaton hiilivety (eli polttoaineen huurut) ja nesteytettyään sen, se palautetaan tankkiin tai imusarjaan

Voit heittää ilmanputsarinkotelon mäkeen (tai lahjoittaa mulle, niitä kumminkin kysellään) ja laittaa vapaavirtaussuodattimen, yksi alipaineletku pitää vetää ilmanputsarin ja läppärungon väliin, ei missään tapauksessa imusarjaan!! Ei muuten kampikammion tuuletus toimi!!
H.O. on markkinamiesten keksintöä, sillä vaan erotetaan Renix ruiskulliset noista Moparin omista (Renix Cherokeessa 87-90 ja H.O. sen jälkeen), tehoeroa about 10 KW, Renixissä 125KW ja H.O:ssa 135, otteessa voi lukea jotain ihan muuta!! Ja jossain kohtaa tehot nousi taas, softamuutoksella (1996->) ja suorasytytyksellä (2000->) saadaan lisää...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
korin ja rungon väliin
kommenttina korin korotukseen rungosta:
1. Varaudu leikkaamaan auki korin kiinnityspulttien "kotelot". Mutterit alkaa todennäköisesti pyörimään läpi kun yrität avata niitä.
2. Osta tähän tarkoitukseen tehdastekoinen sarja. Sopiva korotus oikeesti maksimissaan 1", kylillä puhuvat. Kaks tuumaa on kuulemma jo liikaa.. ..kauneus katsojan silmissä
3. Syyläri kiinni korissa joten sitä pitää muistaa laskea.
4. Isohko homma juurikin noitten kiinnityspulttien takia.
d(o_O)b
1. Varaudu leikkaamaan auki korin kiinnityspulttien "kotelot". Mutterit alkaa todennäköisesti pyörimään läpi kun yrität avata niitä.
2. Osta tähän tarkoitukseen tehdastekoinen sarja. Sopiva korotus oikeesti maksimissaan 1", kylillä puhuvat. Kaks tuumaa on kuulemma jo liikaa.. ..kauneus katsojan silmissä

3. Syyläri kiinni korissa joten sitä pitää muistaa laskea.
4. Isohko homma juurikin noitten kiinnityspulttien takia.
d(o_O)b
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
Kiitos vastauksista,ja lisää kysymyksiä on varmasti jossain välissä tulossa.
Se on varmaan sellanen kyselyikä menossa.Ei maar keski-ikä on jo ylitetty.
Eli toi purkki ei ilmeisesti ole välttämätön paskankerääjä tuolla nurkassa.
Tuo alipaineputki juttu oli hyvä tietää,mietinkin et joku syy siinä on miks se
oli putsarissa eikä imusarjassa.Mulla on noita suodattimia muutama ylimääräinen hyllyssä ja siks aattelin et sellasen vois laittaa tuohon.
Eli täytyy koneistaa siihen joku väliholkki jossa putki kiinni.
Sitä mä vähän pelkäänkin et korin pultit on kiinni,mut eiköhän nuo muutamalla hikipisaralla jossain vaiheessa irtoo.
Ja kun olen jo yli 20v noiden maasturiromujen kanssa touhunnu ja muutama
auto on tullu rakennettua ja vielä kun on oma pieni koneistamo niin noita
korinkorotus palikoitakin on vuosien varrellakin muutama sarja tullu tehtyä.
Eli mulla on vähän sitä vikaa et kaikki tehää ite
Se on varmaan sellanen kyselyikä menossa.Ei maar keski-ikä on jo ylitetty.
Eli toi purkki ei ilmeisesti ole välttämätön paskankerääjä tuolla nurkassa.
Tuo alipaineputki juttu oli hyvä tietää,mietinkin et joku syy siinä on miks se
oli putsarissa eikä imusarjassa.Mulla on noita suodattimia muutama ylimääräinen hyllyssä ja siks aattelin et sellasen vois laittaa tuohon.
Eli täytyy koneistaa siihen joku väliholkki jossa putki kiinni.
Sitä mä vähän pelkäänkin et korin pultit on kiinni,mut eiköhän nuo muutamalla hikipisaralla jossain vaiheessa irtoo.
Ja kun olen jo yli 20v noiden maasturiromujen kanssa touhunnu ja muutama
auto on tullu rakennettua ja vielä kun on oma pieni koneistamo niin noita
korinkorotus palikoitakin on vuosien varrellakin muutama sarja tullu tehtyä.
Eli mulla on vähän sitä vikaa et kaikki tehää ite

Imusarjassa on alipaine, jolla ohivuotokaasut poistetaan kampikammiosta ja korvausilma pitää olla suodatettua, muuten on kampikammio täynnä hiekkaa pian, jos molemmat letkut menee imusarjaan, missä olis silloin alipainetta molempiin letkuihin, mistäs se korvausilma silloin tulis ja oliskos se suodatettua?? Voi sen letkun jättää irralleenkin, mutta silloin siihen täytyy laittaa oma suodatin (siis kaksi suodatinta yhden sijaan)...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kerta kiellon päälle.
Eli kun se etummainen venttiilikopassa oleva huohotinletku menee
ilmanputsarin kotelon yläreunaan,eli puhtaan ilman puolelle.
Jos sorvaan läppärungon päälle holkin missä on kyljessä kiinni tuo
kyseinen letku.Eli se on edelleen samassa puhtaassa tilassa ennen läppärunkoa tosin vain lähempänä läppärunkoa
Siihen holkkiin sit pystyyn se suodatin.Tätä mää tarkoitin.
Ei kai siinä pitäis mitään ongelmaa sit olla,vai onks täs viel jotain
mitä mä en tajuu?
Eli kun se etummainen venttiilikopassa oleva huohotinletku menee
ilmanputsarin kotelon yläreunaan,eli puhtaan ilman puolelle.
Jos sorvaan läppärungon päälle holkin missä on kyljessä kiinni tuo
kyseinen letku.Eli se on edelleen samassa puhtaassa tilassa ennen läppärunkoa tosin vain lähempänä läppärunkoa
Siihen holkkiin sit pystyyn se suodatin.Tätä mää tarkoitin.
Ei kai siinä pitäis mitään ongelmaa sit olla,vai onks täs viel jotain
mitä mä en tajuu?
Vaikka just noin!! Pääasia että se letku, joka nyt menee ilmanputsarin puhtaalta puolelta, ennen läppärunkoo, menee edelleen samoilta puolilta, puhtaalta puolelta...kesis kirjoitti:Kerta kiellon päälle.
Eli kun se etummainen venttiilikopassa oleva huohotinletku menee
ilmanputsarin kotelon yläreunaan,eli puhtaan ilman puolelle.
Jos sorvaan läppärungon päälle holkin missä on kyljessä kiinni tuo
kyseinen letku.Eli se on edelleen samassa puhtaassa tilassa ennen läppärunkoa tosin vain lähempänä läppärunkoa
Siihen holkkiin sit pystyyn se suodatin.Tätä mää tarkoitin.
Ei kai siinä pitäis mitään ongelmaa sit olla,vai onks täs viel jotain
mitä mä en tajuu?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1


Tossa mun sovellus vapaavirtausfiltteristä.
Lisää autosta (joka on muuten samammoinen ja vuotinen kun sunkin ja oli taatusti enemmän ruosteessa investointihetkellä..):
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1278269296/0
Tsemppiä projektiin!
ps. tosta rojektitarinasta löytyy muuten ohjeet ton filtterin investointiin ja asennukseen 70e budjetilla.

2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid
Jeeppiäkin on vähän ehditty harsia kasaan,eli
-lattiat hitsattu
-pääkaaren alapään laput uusittu
-etu ja taka osaan lattiaan lisätty myös valmiiks viralliset laput jos ja kun
teen siihen joskus kunnon kaaret.
-turvavyöt uusittu,otettu eräästä auton romusta(merkkiä en kehtaa sanoa)
-sisusta maalattu mustaks ja kasattu
-runkoakin joutus takaa vähän hitsaamaan
-myös korin kiinnikkeitä joutu aika paljo korjaamaan.
-samalla tein myös tuuman korinkorotuksen
-uudet bensaputket vedetty ja suodatin konehuoneeseen.
-myös vapaavirtaus suodatin seisoo pystyssä imusarjan päällä.
-Ropelin ympärillä olevan muovisuojan laskin muutaman sentin.
-ja paljon muuta pientä mitä en jaksa ees mainita.
Seuraavaks tarttis purkaa lehtipakat ja kipristää niitä muutama sentti.
Tankki tarvii myös viel irrottaa ja käydä takapää läpi,on senverran ruskeeta ympäristössä.Ja samalla on helppo tehä kaikki uudet jarruputket ku tilaa paremmin.
Paljon on viel tekemättä ja niinku tiedetään niin yleensä lisää löytyy
sitämukaa ku purkaa.
Ja kun tallissa on yhtä paljo pakkasta ku ulkona niin meinaa häiritä
vähän noita koritöitä,maalaus varsinkin meinaa tökkiä ku ruisku jäätyy
Niin ja asiasta toiseen .Olisko kellään myydä harmaata orkkis takapenkkiä? Laitoin tuonne ostetaan palstalle myös ilmotuksen
-lattiat hitsattu
-pääkaaren alapään laput uusittu
-etu ja taka osaan lattiaan lisätty myös valmiiks viralliset laput jos ja kun
teen siihen joskus kunnon kaaret.
-turvavyöt uusittu,otettu eräästä auton romusta(merkkiä en kehtaa sanoa)
-sisusta maalattu mustaks ja kasattu
-runkoakin joutus takaa vähän hitsaamaan
-myös korin kiinnikkeitä joutu aika paljo korjaamaan.
-samalla tein myös tuuman korinkorotuksen
-uudet bensaputket vedetty ja suodatin konehuoneeseen.
-myös vapaavirtaus suodatin seisoo pystyssä imusarjan päällä.
-Ropelin ympärillä olevan muovisuojan laskin muutaman sentin.
-ja paljon muuta pientä mitä en jaksa ees mainita.
Seuraavaks tarttis purkaa lehtipakat ja kipristää niitä muutama sentti.
Tankki tarvii myös viel irrottaa ja käydä takapää läpi,on senverran ruskeeta ympäristössä.Ja samalla on helppo tehä kaikki uudet jarruputket ku tilaa paremmin.
Paljon on viel tekemättä ja niinku tiedetään niin yleensä lisää löytyy
sitämukaa ku purkaa.
Ja kun tallissa on yhtä paljo pakkasta ku ulkona niin meinaa häiritä
vähän noita koritöitä,maalaus varsinkin meinaa tökkiä ku ruisku jäätyy

Niin ja asiasta toiseen .Olisko kellään myydä harmaata orkkis takapenkkiä? Laitoin tuonne ostetaan palstalle myös ilmotuksen