KJ diiselin aamuhartaus

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

KJ diiselin aamuhartaus

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 04.01.2012. 11:24

Hei ja kiitokset kaikille. Olen löytänyt näiltä palstoilta monta vinkkiä Kj Cherokeen mysteerien ratkaisuksi. Puoltoista vuotta ollut -02 GRD, muuten kiva laite mutta kun syksy koitti, alkoivat aamuiset käynnistysvaikeudet. joten päätin kysäistä mistä apua.
Tähän mennessä uusittu polttoainesuodatin kuukausi sitten, viimeviikonloppuna vaihdettu hehkut, eikä helpota, no eilen laitoin sähköisen siirtopumpun polttoaineen tuloputken ja suodattimen väliin.

No tänä aamuna räntäsateeseen testaamaan jotta kuinkas nyt tärähtää käyntiin, Ja mitä vielä, pari pitkää starrrrrttausta, sit pistin taas wepaston hyrräämään puoleksi tunniksi, niinkuin aikaisempinakin aamuina, se on aina auttanut. Nyt ei lähtenyt käyntiin edes puolen tunnin lämmityksen jälkeen. Laitoin Webaston uudelleen päälle, ja totesin et lämpöä tulee sisään kun laitoin sisä ilman kierron päälle.
Pitkä startti johan käynnistyi.

Kone toimii normaalisti käynnistyksen jälkeen aina, ei röpötä eikä yski, Lähtee käyntiin illala työmaan pihasta ilman lämmityksiä. Mitähän seuraavaksi tutkisi? Hyvät neuvot ovat tarpeen. Kiitos
Vinski

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.01.2012. 11:48

Mitkä hehkut laitoit?? Oliskohan niinkuin eilen korjauksesta luovutettussa, oli 11.5V hehkut, kun pitäis olla 7V keraamiset hehkut!! Ei 7V:lla oikein hehkuta 11.5V:in hehkuja :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 04.01.2012. 12:01

tulpat oli tarvikeliikkeen BOSCH Duraterm volttimäärää ei pakkauksessa mainita, hinta 20,-/kpl
Vinski

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 04.01.2012. 12:23

oletkos "avain tempulla" taikka testerillä lukaissut mahdollisia vikakoodeja? Omassa 2.8CRD:ssä aikoinaan herjasi common railin paineista ja kun vaan nollasi vikailmoituksen, kaikki oireet hävisivät, eivätkä ilmaantuneet uudelleen. Autoa oli tuolloin todella vaikea saada kylmänä käyntiin.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 04.01.2012. 12:40

jaa-a Minkälainen avaintemppu? Ei oo vikakoodejakaan katottu?!
Vinski

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.01.2012. 13:28

jeepillä55 kirjoitti:tulpat oli tarvikeliikkeen BOSCH Duraterm volttimäärää ei pakkauksessa mainita, hinta 20,-/kpl
Mikä Bosch:n varaosanumero??

Avainsysteemillä saa katsottua, jos saa, kaikissa ei useista yrityksistä huolimatta toimi!! Virrat päälle kolme kertaa viiden sekunnin sisällä ja kolmannella jätät ne päälle ja matkamittariin tulee vikakoodit tai teksti DONE (jolloin testi tehty, ei vikakoodeja)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 04.01.2012. 13:43

Oisko toi se tulpan nummero 0 250 202 038-4FS vai sit viivakoodilla
103 3 165143 21773 955
Vinski

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.01.2012. 13:49

jeepillä55 kirjoitti:Oisko toi se tulpan nummero 0 250 202 038
11V hehku, nyt tarttis selvittää, millä jännitteellä hehkuja siinä autossa ohjataan!! Löytyykö jakopään kopasta keltaista tarraa (moottorin etupäässä jakopään peltinen koppa, jossa on O- ja I-kirjaimet prässättynä, kirjainten vähän alapuolella, keskellä peltiä)??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 04.01.2012. 14:05

Siinä pellissä ei muuta kuin pari viivakooditarraa pellin ylälaidassa.
Avainteppuakin samalla kokeilin. Ei kertonut mitään tietoja kahdella yrittämällä.
Vinski

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.01.2012. 14:23

jeepillä55 kirjoitti:Siinä pellissä ei muuta kuin pari viivakooditarraa pellin ylälaidassa.
Avainteppuakin samalla kokeilin. Ei kertonut mitään tietoja kahdella yrittämällä.
No laita mulle YV:nä tai sähköpostilla auton valmistenumero, niin katsotaan, mitkä hehkut siihen autoon kuuluu!!

Voi olla että tossa autossa ei avaintemppu onnistu, seuraavaksi tarvitaan testeriä, joka kertoo, oliskos siellä koodeja!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.01.2012. 14:36

YV tuli ja tarkistin, on ne oikeat hehkut!! Sitten taitaa ongelmana olla fuelrailin paineettomuus tai sen paineanturi (jos ei painetta tai anturi ei kerro että painetta on, ei PCM anna suutinten aueta), eli nyt sitten testeriin...

Ja se kone on muuten CRD (eli Common Rail Diesel) ei GRD (FYI) :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 04.01.2012. 14:57

Iso kiitos vinkeistä. Lähdettävä etsimään testeriä Lahden kulmilta.
Vinski

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 04.01.2012. 15:49

Testeri on ainakin tässä Espoo/juvanmalmi. Itsellänikin tuo -02 CRD.
Yks mikä tietty voi olla niin millanen siirtopumppu sulla on siellä? Itse ensin laitoin sellaisen pumpun joka ei jaksanut nostaa evästä sieltä tankista. Facetin pumpulla alkoi toimimaan.

Toinen mikä näissä CRD vermeissä kannattaa tehdä on suutinten ohivuoto mittaus. Jos horii niin suuttimet ei toimi kuten pitäisi.
Lämpötila-anturi on myös yks jos on viallinen niin hehkutus ei pelaa.

Hehkut voi äkkiä mitata virtapihdillä (omassa vei n.50A/ryhmä) ja tosiaan nuo VM:n CRD koneet on huonoja lähtemään käyntiin ilman hehkuja vaikka kuinka webastolla lämmittää.
Jotkut mallit on jopa autokeskuksen puolesta sanottu että ei saa webastoa/eberiä asentaa koska auto ei lähde käyntiin webastolla lämmityksen jälkeen. Kokeile kylmäkäynnistystä ilman webastoa.
Jos lähtee tulille niin meillä on omat kikat kyseiseen ongelmaan.

Saap soitella 050-3093623 (Tuumailtu tovi jos toinenkin noiden CRD koneiden kanssa :D )

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 04.01.2012. 16:40

Koita nyt vielä kerran huolellisesti avaimen kanssa se koodi ja jos ei onnistu, niin testeriin.
--> Retrieving codes:

Turn the ignition key until the digital odometer displays, repeat three times in succession and then back to "On" (On/Off, On/Off, On/Off, On). At the fourth "On" the odometer will be replaced with codes. If no codes are present then "Done" will appear.

Villi arvaus, että P1130 vilkahtaa esiin
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 04.01.2012. 19:03

Niin ja tosiaan tarkkana mihin sen pa-pumpun kytkee. Itse tuli kytkettyä ensin 15 virran taakse. Startatessa se sitten tietty katkaisi virrat pumpulta ja oli startattavaa. Nyt on pa-pumpun ohjaus moottorin ohjainlaitteelta ja ei ole ongelmia ollut.

Anturien ongelmista vielä.. Omassa pukkas vaikka mistä anturista vikakoodia kunnes laitoin moottoriin paremman maadoituksen. Loppu vikakoodit antureita vaihtamatta...

Kirjoita vastaus