KJ diiselin aamuhartaus

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 10.01.2012. 20:16

kozel kirjoitti:
filler kirjoitti:eikös noissa diisseli KJ malleissa ollut joku takaisinkutsu tuon suodattimen suhteen? muistelisin, että omaan KJ:hin tuo aikoinaan olisi ilmaiseksi laitettu.
Eivät ainakaan mulle myöntäneet kun alapallojen takia kävi siellä.
Njoo, en tiedä mitkä mallit ja vuosimallit tuohon liittyvät, mutta ainakin -04 KJ 2.8 CRD Sport oli kampanjan sisällä ja siihen oli suodatinjalka vaihdettu tms.

Kyllä tuo kannattaa soittaa, taikka käydä marmoritiskiltä kysymässä, onko oma auto kampanjan sisällä ja onko kyseistä toimenpidettä suoritettu, jos on auton käytettynä hankkinut, eikä historia ole täysin tiedossa. Näkevät rekisterinumeron perusteella tehdyt toimenpiteet. Samalla tiedustelee alapallot, jollei niitä ole vielä kysynyt.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 10.01.2012. 20:54

filler kirjoitti:
kozel kirjoitti:
filler kirjoitti:eikös noissa diisseli KJ malleissa ollut joku takaisinkutsu tuon suodattimen suhteen? muistelisin, että omaan KJ:hin tuo aikoinaan olisi ilmaiseksi laitettu.
Eivät ainakaan mulle myöntäneet kun alapallojen takia kävi siellä.
Njoo, en tiedä mitkä mallit ja vuosimallit tuohon liittyvät, mutta ainakin -04 KJ 2.8 CRD Sport oli kampanjan sisällä ja siihen oli suodatinjalka vaihdettu tms.

Kyllä tuo kannattaa soittaa, taikka käydä marmoritiskiltä kysymässä, onko oma auto kampanjan sisällä ja onko kyseistä toimenpidettä suoritettu, jos on auton käytettynä hankkinut, eikä historia ole täysin tiedossa. Näkevät rekisterinumeron perusteella tehdyt toimenpiteet. Samalla tiedustelee alapallot, jollei niitä ole vielä kysynyt.
Kyselty on. Alapallot sain tietää ja ne vaihdettiin kun muutenkin oli suojakumit loppu.. Oma on tuo -02. Samaten ei menny kampanjan sisälle mutta vaihdoin öljynsuodattimen jalan kun ne on kuulemma surkeaa laatua ne letkut jotka tulee koneen etuosasta siihen suodattimen jalkaan. Nyt on suodatin siellä koneen etuosassa ja ei hikoile öljyä enää.. Kuulemma jos menee ne letkut 80 vauhdissa niin 3sek aikaa sammuttaa kone ennen kuintuhoja tulee..:) Tiedä siten miten paljon P****A ne puhuu sielä marmorilla mutta luotto sinne on menny muuten paitsi kaverin kohdalla.

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 15.01.2012. 19:44

Viikko vierähti ilman käunnistys huolia, kunnes tänään ei startannut.Lämmitin tunnin -10 pakkasta eikä inahda. Lisävirtakaan ei auta. Onkohan joku anturi paskana, tai suuttimet?? MENEE HERMO!!!
Vinski

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.01.2012. 15:37

Viikko vierähti ilman käunnistys huolia, kunnes tänään ei startannut.Lämmitin tunnin -10 pakkasta eikä inahda. Lisävirtakaan ei auta. Onkohan joku anturi paskana, tai suuttimet?? MENEE HERMO!!!
-Suuttimet ohivuotomittaukseen (n.30-40e korjaamoilla kun itse kyselin.)
-Takaiskuventtiili sen sähköisen pumpun ja ja tankin väliin
-Laita pätkä kirkasta pa-letkuta ennen ja jälkeen suodatinta niin voit vertailla miten menee ilmaa jos menee
-Vikakoodit lukuun sellaisella testerillä joka näkee anturiarvot. Jos tuo lämpätila-anturi sattuu olee sillai viallinen että näyttää virheellistä arvoa esim. -10/-5 alueella tms. jos nyt toimii yleensäkkään. Kyseinen anturi vaikuttaa hyvin paljon hehkutukseen.

Tosin tämän viestiketjun perusteella antaisin ääneni sinne rail-puolelle. Vaihtoehtoja on useampia

1.suuttimet (ohivuotomittaukseen)
2.ilmavuotoja edelleen
3.Rail paineanturi (testerin pitäisi näyttää rail painetta startatessa)

Kokeileppas seuraavan kerran kun kettuilee niin annat imusarjaan starttipilottia vähän. Tämä yleensä auttaa jos rail paineet karkaa startatessa kun koneessa on kierroksia sen verran vähemmän vrt. tyhjäkäynti.

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 19.01.2012. 15:25

Kiitti vinkeistä. Olin jo varannut ajan ohivuoto mittaukseen mut jouduin sen sitten työkiireiden vuoks perumaan.
Tiivistelin sitä suodatinjalan korkkia moottorisilikonilla, ja nyt on parina aamuna käynnistynyt lyhyellä startilla.
Kattelin ku kaverilla oli uusi suodatinjalka ja suodatin hyllyssä johonkin traktoriin tarkotettu hinnaltaa n. 30,- et tommonen kävis suoraa samalle paikalle jos toi ilmavuoto vielä häiritsee. Lämmitintä siinäei ole eikö käsipumppua, ja turhia ne ovatkin. Mut kattellaan miten äijän käy ja vieläkö vaiva putkahtaa esiin.
Nii missäs toi raili-anturi olikaan?
Vinski

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 27.01.2012. 15:06

Se viimeinen aamuhartaus (toivottavasti):
Tiistai aamu Eikä käynnisty, Keskiviikkona Kj hinurin lavetille ja diesel korjaamoon. 1-suutin mittava ohivuoto, korjaussarjat vanhoihin runkoihin uudet suutinkärjet tulossa ensviikolla. Osat 350,- työt 670,- + mitä tulee Webaston huollosta kun puhaltimen laakeri ahdistaa niin et poltti jo sulakkeen. Et sillee.
Vinski

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 30.01.2012. 9:43

Mulla olis ollu 3kpl ehjiä suuttimia ylimääräsenä kun vaihtoivat kaikki suuttimet turhaan vaikka syy oli vaan ilmavuoto.. Yhden rikkoivat tiputtamalla lattialle.. Eivät tietenkään myönnä moista.

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 03.02.2012. 11:57

Kun olis suuttimien mittauksen hoitanut ekaks olis aikaa ja rahnaa säästynyt. Webaston huolto vielä tulossa, mut käyntiin on hyvin lähtenyt ilmankin pakkasta ollu -20 ja ylikin. Sen verran olen konetta säälinyt et tein kuumailmapuhaltimelle telineen ja pitänyt sitä tunnin verran öljypohjan olapuolella n. 10 cm päässä ettei nyt öljyt ala keittämään. Entiiä onko hyvä vai huono idea.
Vinski

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 03.02.2012. 14:49

[ Sen verran olen konetta säälinyt et tein kuumailmapuhaltimelle telineen ja pitänyt sitä tunnin verran öljypohjan olapuolella n. 10 cm päässä ettei nyt öljyt ala keittämään. Entiiä onko hyvä vai huono idea.[/quote]
Aika riski hommaa .... :) En kyllä jättäis kuumailmapuhallinta ainakaan valvomatta auton alle. Sitäpaitsi kyseinen laite tarvii tulityökortin... :shock:
Niin jos se on ihan oikea kuumapuhallin...
Jeep Grand Cherokee 4,0 L6 -95
Opel Insignia Sports Tourer -15

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 05.02.2012. 12:29

Tietty tulityöt tehtävä valvonnan alla (tossahan toi seisoo keittiön ikkunan takana) Mut tulityökorttia ei käsitääkseni omalla tontilla tarvita. Eri asia kun meet naapurin tiloihin sohimaan jollain kipinä laitteella. Autovakuutus pitää tietysti olla voimassa.
Tuli vakuutuksesta mieleen taannoinen hinaus keikka korjaamolle, edestakainen matka hinurilla 100km. En tiiä mikä kustannus, kun hinurin tilaus meni vakuutus yhtiön kautta.
Vakuutus korvaa hinauksen kun matka keskeytyy. Mun tapauksessa matka ei päässyt edes alkamaan. Mutta kun syynä selkeä tekninen vika, eikä huoltamattomuudesta ja kylmyydestä johtuva toimintahäiriö hinaus meni kaskon piikkiin. Sit kun vielä selvitin ettei vikaa pystytty lähempänä korjaamaan oli homma selvä.
Vinski

Kirjoita vastaus