Webaston toiminta?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Webaston toiminta?

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 10.01.2012. 16:00

Onko normaalia et webaston poltin lopettaa välillä lämmittämisen ja aloittaa hetken päästä uudelleen? Vai pitäskö sen porottaa täysillä kokoajan? Kellolla lämmitys aika peräti tunti.
Joskus aikoinaan mersun Eeberi lakkoili jos ei ollu D100 lisäainetta tankissa(kai liian ohuet putket)
Vinski

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Saattaa olla normaalia

Viesti Kirjoittaja Nyki » 15.01.2012. 18:50

Riippuen ikäluokasta, mallista ja ainakin tusinasta muusta seikasta...

Jos se saavuttaa "normaalilämpötilan" niin se pienentää tehoa jos osaa, tai sammuttaa polttimen joksikin aikaa. Muuten saattaisi alkaa nesteet kiehumaan.

Samoin mikäli se ylikuumenee niin se sammuu, mutta ei taida enää lähteä silloin itsekseen käyntiin.

Mikäli se toimii, eli lämmittää ja käy halutun ajan (vaikka pitääkin välillä lepotaukoja), niin saattaa olla jopa kunnossa :D
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

jeeplaplander
Viestit: 30
Liittynyt: 20.05.2011. 22:45
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jeeplaplander » 16.02.2012. 23:25

Joo.minullakin oli webaston toiminnassa häikkää,Kävi aluksi isolla tohinalla pari minuuttia ja sitten tippui pikkukierroksille-ei lämmennyt auto ei.asiaa tutkittuani tulin siihen tulokseen että ei kierrä vesi.pumpun puhdistus ei parantanut tilannetta.Sitten puristin lukkopihdillä paisuntasäiliöön menevän pienen vesiletkun tukkoon niin johan alkoi pelaamaan.Siihen letkuun hommasin Weban tarvikkeena myytävän takaiskuventtiilin virtaus-suunta säiliöön päin niin kyllä pelaa.Siis ei ole toiminut uutenakaan oikein.

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 17.02.2012. 18:48

Sen pienen letkun tarkoituksena on varsin todennäköisesti ollut varmistaa, ettei webastoon jää "ilmalukkoa" ja se on sulla sitten ilmeisesti toiminut jotenkin juuri väärinpäin 8) Pumppu pirskale... mitenpäin sut on asennettu?

Asentamasi venttiili on saanut sen toimimaan vihdoinkin/taas niinkuin pitää, tai sanotaan ettei ainakaan hörppää heti ilmaa.
Voi tietysti pohtia, olisko jostakin syystä weban pumpun vesikierto väärinpäin, ehkä pumppu vaihdettu tms?
Ko. letku saattaa olla myös asentajan lisäämä ja onhan se voinut pistää sen lähdön webaan väärään paikkaan. Siis ihan alunperin.

Oli nimittäin VAG 130Tdi:n Eberin kanssa ihan täsmälleen sama oire heti uusasennuksessa, ja kun tuo "lämmittimen ilmauspiiri" lisättiin niin johan alkoi pelaamaan :D Tässä ei tarvittu venttiiliä.

Syy ongelmiin oli siis se, että pumppu jäi ilmalukon vuoksi pois pelistä, laite ylikuumeni muutaman minuutin toiminnan aikana ja sammui pois.
Onneksi näissä uudemmissa on oma diagnostiikka, minkä virheilmoitukset on asentajan luettavissa.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Kirjoita vastaus