Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 31.01.2012. 1:23

Nonii elikäs keräillääs tänne tarttailu kertojen määriä ei väliä onko itselläsi bensä vai diesel? Ilman lohkoo peli tulille? Monennellako yrityksellä ootte saanu moottorin käymään, omaa tiiseliäni joutu muutaman kerran koittaan ennen kuin jäi käymään ja seiso semmoset 9,5h kylmällä pelto aukeella, pakkasta oli n.-21.C
Elä sahaa ku hehkuta....

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 31.01.2012. 1:44

Tähän mennessä aina ekalla käyntiin, ilman lämmittimiä. :wink: -Kun ei ole tolppaa kuin mökillä... :oops:
-Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0L Bensa 6-kone. Vm-95. 8)

https://picasaweb.google.com/1041766403 ... ocked=true

Kuva

5-valintainen vetotapa vipstaaki, toisissa on 3, häh....? :shock:
-No, eihän tolla ole starttauksen kanssa mitään tekemistä, ihmettelen... :roll:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 31.01.2012. 1:58

Hienoa, kertoo siitä että tekniikka on kunnossa, tosin ite oon kyllä sitä mieltä että bensakone on hiukan parempi lähteen tulille kylmässäkin tuli todettua viimetalvena nykyisen kesä auton kanssa jonka nokalla lotkottaa Efi v8 ei semmosta kertaa olut että ois tarvinnut useemman kuin yhden kerran startata. Ja vanhahan tuo minun riiseli on joka voi omalta osaltaan vaikuttaa tuohon starttaus kertojen määrään. Mutta tästä on hyvä jatkaa....
Elä sahaa ku hehkuta....

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 31.01.2012. 8:29

Kun mulla oli vielä toi Rellun diisseli keulilla, ni noi talvikäynnistykset oli yhtä tuskaa. Kunnes käytin pumpun ajoituksen säädössä. Se auttoi kummasti tohon käynnistys ongelmaan.

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 31.01.2012. 10:32

Aina laakista käyntiin. Lyhyt parin sekunnin starttaus. 3.7 bensakone, optiman akku.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 31.01.2012. 13:06

Kiitos Jerkku tiedosta, missäköhän olis mahdollista käydä säädättään ajoitusta kun musta tuntuu että tuota on hiukan ruuvattu muutenkin pumpun osalta kun näkyy tuo nafta maistuvan.
Elä sahaa ku hehkuta....

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.01.2012. 13:15

comancheman88 kirjoitti:missäköhän olis mahdollista käydä säädättään ajoitusta kun musta tuntuu että tuota on hiukan ruuvattu muutenkin pumpun osalta kun näkyy tuo nafta maistuvan.
Mikä tahansa dieseleitä ymmärtävä korjaamo, kysele lähistön korjaamot läpi, kyllä ne kertoo, osaako ne vai ei...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 31.01.2012. 13:18

Kiitos jamant nopeasta vastauksesta :) on se vaan hienoa kun saa nopeasti apua. siispä pitää kysyö hämeenlinnassa sijaitsevasta hämeen dieselistä osaisko ne tehrä jotain tolle.
Elä sahaa ku hehkuta....

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.01.2012. 13:25

comancheman88 kirjoitti:Kiitos jamant nopeasta vastauksesta :) on se vaan hienoa kun saa nopeasti apua. siispä pitää kysyö hämeenlinnassa sijaitsevasta hämeen dieselistä osaisko ne tehrä jotain tolle.
No jos ei osaa, saavat vaihtaa firman nimeä :lol: :lol:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

La-To
Viestit: 9
Liittynyt: 25.01.2012. 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja La-To » 31.01.2012. 21:01

Itekkin mielenkiinnolla starttaillu vähä aika sit hommattua -92 cheroa 4.0HO. Nyt seisoskellu reilun vuorokauden nois -15 pakkasis ja toistaseks, ku palmun alta lähteny.

comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 31.01.2012. 22:25

Tänään oli sitten tarttailujen osalta paljon poarempi päivä, laakista tulille ilman sen kummempia kommervenkkejä tais vaan comukalla olla eilen maanantai fiilikset :lol:
Elä sahaa ku hehkuta....

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 01.02.2012. 8:10

En osta ikinä teiltä autoja ku ei oo roikan nokassa. :lol:

ItalianStallion
Viestit: 31
Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)

Viesti Kirjoittaja ItalianStallion » 01.02.2012. 8:17

Vähän rapsakat 30 astetta on ollut pari päivää pakkasta ja vielä on lähtenyt diesel käyntiin. Välillä on tolpassa, välillä ei, mutta aina on ensimmäisellä lähtenyt. Melko laiskasti tuo kyllä kylmänä pyörittää, onneksi pari kierrosta on riittänyt.
Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 01.02.2012. 11:44

Minulla menee parissakympissä 30s pyöritystä ja sitten suoraan tulille. eli ei pytty kerrallaan, niinkuin hehkuvikaisessa.
Syy on oletettavasti korkeapainepumpun tiivisteissä, jotka tulisi vaihtaa tai sitten koko korkeapainepumppu--> nafta haisee.
Lohkolämppärin kanssa on kanssa pyöritystä 5-6s enämpi, kuin plussanpuolella.
Niin peli oli Grandi WG 2,7 CRD.

comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 01.02.2012. 14:06

Ei sitä jokapaikassa saa roikana nenään, harvemmalla työpaikalla on tolppa paikka, esim. mulla ei oo koskaan ollu roikka paikkaa kun teen mehtäkone hommia työkseni niin auton saattaa joutua parkeeraamaan keskelle ei mitään ja on vaan toivottava että ehtoolla pääsee kotio, muttta toistaiseksi joka kerta on saanut auton tulille ja päässyt turvallisesti kotio. Ei tuo minunkaan tarvitse kuin muutaman kerran pyärähtää niin jo hörähtää tulille vaikka vähän laiskan puoleisesti mutta pääasia että lähtee. Onkos kukaan dieselin omistaja koskaan koittanut 2 hehkutuksen tarttia josta ehjekirja kertoi?
Elä sahaa ku hehkuta....

Kirjoita vastaus