Jeep Wrangler YJ '89 käyttö-/harrasteprojektiauto

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.09.2008. 20:46

TJ kirjoitti:Heips!



Renkaista. TJ:tä ja YJ:tä on myyty 31" optiolla euroopassa. suomesta en tiedä.
Mulla on nyt 325/60 BF:t ja vaihtoehto 31/9,5 rekisteriotteessa. Mutta 33" kiinnostaisi jos vain katsastukselle kelpaisi.

Tietääkö kukaan onko 2,5L:ään olemassa pakosarjan tiivistettä?Autokeskuksen varaosista sellaista ei löytynyt. Imusarjaan kyllläkin.

TJ
33" saa tuolla paperilla: http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=2168
Pelkkää pakosarjantiivistettä ei ole, mutta imu/pakosarjantiivistettä löytyy suoraan hyllystä: http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=1684
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 22.09.2008. 20:56

Oi, kun on kallis tiiviste!! :P Pitää hankkia itsellekin tässä jahka ennättää. Ei ole ainakaan hinnan kiroissa, näköjään.

TJ, sulla siis myös 2.5 litrainen VoimanPesä? (Tehoahan nimittäin riittää: ameriikan foorumilla sanovat tehoksi "100+ angry squirrels" :D )
Ainakin oma (TBI) motti on sen verran nuhapumppu, että en usko sen yli 31" renkailla jaksavan enää vetää kovin kaksisesti. Toki uudempi MPi voi olla vähän vääntävämpi. Vai miten lie?
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.09.2008. 21:04

Tero kirjoitti:Oi, kun on kallis tiiviste!! :P Pitää hankkia itsellekin tässä jahka ennättää. Ei ole ainakaan hinnan kiroissa, näköjään.
Joutuuko nostamaan hintaa :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 22.09.2008. 21:05

No melkeinpä voisit! :lol:
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.09.2008. 21:10

Tero kirjoitti:No melkeinpä voisit! :lol:
Enpä taida viittiä vielä, katsotaan sitten kunhan saadaan nettikauppa uudelle softalle!!! Parin kuukauden sisään saavat sen siirrettyä, toivottavasti ilman mitään suurempaa ongelmaa... Tosin ihmetelen jos menee niinkuin pitäis, ongelmitta :? :? :?
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 22.09.2008. 21:15

Tuossa muuten yleisellä tekniikkaosastolla kyselin RoughCountryn jousista ja sain moisista hyvän tarjouksen. Olin jo painamassa Lähetä-nappia sähköpostista tilatakseni setin, mutta yllättäen "Hallitus" ennätti estämään moiset aikeet -ainakin tältä kuulta. :evil:
Alkaa hieman turhauttamaan.. Kulmakorvessa katselin muiden menopelejä ja alkoi oikeasti v%&taa oma kyykyssä mönkivä auto. Kun eihän tuolla ole mitään asiaa siellä juuri nuotiopaikkaa etemmäksi!
Ja nyt pitäis olla reissuun lähdössä, vaikka nekin rahat olis voinu laittaa hieman järkevämpään kohteeseen.. TWUUGH!
No, onhan se toisaalta mukava päästä lämmittelemäänkin.. 8)
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Tero, muokattu yhteensä 23 kertaa
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.09.2008. 21:28

Tero kirjoitti:Tuossa muuten yleisellä tekniikkaosastolla kyselin RoughCountryn jousista ja sain moisista hyvän tarjouksen.
Laitas mulle YV:nä tai e-mailina, millaiset jouset kyseessä ja mitä siihen sarjaan kuuluu!! Katsotaan saadaanko sulle sopivasti Omix-Adalta Rugged Ridge - sarja, sarjassa on oikeasti kilpailukykyiseen hintaan kaikki, mitä korotukseen tarvitaan, ei pelkät jouset!!!
Ja Frankfurtissa Omix-Adan edustaja kertoi että sarja on siitä hyvä, että siinä on ajateltu kokonaisuutta, eli ei sisällä vain jouset vaan kaikki..... Tai tuu käymään, niin katsotaan mitä se maksaa!!!! Ja katsotaan mikä on sulle oikea sarja!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

TJ
Viestit: 9
Liittynyt: 27.07.2008. 12:11
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TJ » 22.09.2008. 22:41

Hei

Tero ja Jamant.

Joo Hehe 2,5L on "voimanpesä" kun step on it. 5-6000 tauluun niin menee siinä kun joku tavis corolla. Peltisarja antaa yläpäätä hiukan vapaammin.

Just suunnitteln välityksiä. Jos tohon sais nuo 33":t niin 4.88 vois olla aika cool välitys. Käyttö autona ei voi liian tiuhaa ajatella.
Mä en oikein tarkkaan tiedä mutta vitosella 120km /3500 rpm vois olla sopiva.

Ai että pakosarjan tiiviste löytyy? S..anan autokeskus,

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.09.2008. 9:17

TJ kirjoitti: Ai että pakosarjan tiiviste löytyy?
Kolme erikseen ja varmaan neljä lisää yläpään tiivistesarjassa heti vapaana!!
TJ kirjoitti: S..anan autokeskus,
Niinpä, ammattitaidottomuutta, mielenkiinnottomuutta, välinpitämättömyyttä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 23.09.2008. 23:54

Laitetaanpa paremman puutteessa edes tämmöinen kuva:
Kuva
Huomaa asennusolut lokarin päällä. Menossa siis öljyn vaihto maasto-oloissa. :D
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 13.10.2008. 14:14

Muita isompia projekteja edelleen odotellessa ajattelin väsäillä renkaantäyttölaitteen. Valmiina komerosta löytyy 10l terässäiliö 300bar täyttöpaineella, parit setit sukellusregulaattoreita, painemittaria jne.
Vapaapäivän ratoksi autoilin tänään käymään Biltemassa, josta mukaan tarttui pikaliitin, letkuklemmareita, 5m kierreletku ja renkaantäyttöpistooli painemittarilla.

Kuva

Ajattelin poistaa ylimääräiset härpäkkeet paineenalentajasta ja tekaista lyhyen letkunpätkän, johon pikaliitin kiinni. Saa nähdä pysyykö klemmarilla vai pitääkö käydä jossakin teettämässä kestävämpi liitos. Tällä hetkellä paineenalentajan työpaine on 8bar hujakoilla, joten voi olla että joutuu ruuvaamaan sitä hiukan pienemmäksi.

Autoon pitää kehitellä joku hyvä kiinnityssysteemi pullolle, että pysyy paikallaan. Tyhjänä pullo painaa melkein 20kg ja täytenä tietty vähän enemmän. .
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Tero, muokattu yhteensä 14 kertaa
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 13.10.2008. 20:01

Kuva

Ja tässä valmis tuote. Hintaa tuli huikeat 26 euroa -jos ei lasketa mukaan valmiiksi löytyneitä, muissa harrastushommissa tarvittavia osia.
En uskaltanut vielä koeponnistaa, mutta ehkäpä huomenna olemma viisaampia sillä saralla! :D
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 14.10.2008. 16:24

No nyt on koeponnisteltu. Hiukan ihmetytti huonohko ilmantuotto ja se, ettei säiliönpainemittarin neula juuri värähtänytkään. Aloin jo epäillä mekaanista vikaa paineenalentajassa, kunnes kuitenkin päätin raottaa pullon venttiiliä ilman alentajaa. Aika onneton pihinähän sieltä kuului, eli pullo lähes tyhjä. :( Hassua vaan, kun muistan sen täyttäneeni keväällä, enkä sen jälkeen ole sukeltamassa käynyt.. Lie ollu vena raollaan jonkin aikaa.
Eli pullon täyttöön ja kokeillaan uudestaan!
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 24.02.2009. 15:42

Moi taas pitkästä aikaa! Mitään en ole tälle projektille ehtinyt vieläkään tekemään, mutta arvelin laittaa parit kuvat taas..
Kävi nimittäin niin, että yksi kaunis päivä alkoi ohjauspylvään sisältä kuulumaan kummaa rutinaa ja hankaavaa ääntä. Ja eipä aikaakaan, kun vilkut lakkasivat toimimasta. Sain ratin irti hiukan nykäisemällä ja löysin pari irtonaista jousta kurkkimasta lukkolevyn takaa. Jipii!


Kuva

Ja eipä ollut pahemmin hajua, mihin jouset tulee ja missä asennossa (toinen niistä oli aika solmussakin), joten eipä muuta ku sisälle ja interwebbiin ihmettelemään. Onneksi parikin CJ-kuskia oli dokumentoineet ohjauspylvään purku-/kasausprojektin ja jousien asema ja asento näkyi parissa kuvassa kivasti.

Kuva
Sinne ne nätisti istuivat pienen oikomisen jälkeen.. Näköjään tuosta leveämmästä jousesta on katkennut 2 läppää, saa nähdä pysyykö paikoillaan pitkään..
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.02.2009. 16:11

Sen alemman vilkun palautusjousenkin olisit voinut uusia!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus