WH 3.0 crd stressi-valo

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
jeeplaplander
Viestit: 30
Liittynyt: 20.05.2011. 22:45
Paikkakunta: Rovaniemi

WH 3.0 crd stressi-valo

Viesti Kirjoittaja jeeplaplander » 18.03.2012. 11:13

Minulla syttyi moottorivikavalo käynnistyksen yhteydessä palamaan eikä sammunut ollenkaan,ajelin kuitenkin kotiin 600 kilometriä ja auto pelasi mielestäni ihan normaalisti ja kulutuskin normaali.Aamulla ajattelin katsoa pellin alle ja ajoin auton talliin.Valo paloi vieläkin.Toisen käynnistyksen yhteydessä valo sammuikin normaalisti.Kysynkin jääkö tällainen häiriö vikamuistiin ja saako sen esille auton omilla "namiskoilla" vai onko hommattava lukulaite?pitääkö vikakoodi aina kuitata jotenkin pois vai poistuuko automaattisesti vian korjattua.Mikähän olisi ensimmäinen mahdollinen komponentti joka aiheuttaa kyseistä valon palamista?Jos jollain on kokemuksia niin otettais vastaan tietoa.

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 19.03.2012. 7:20

Arvailuksi menee ilman testeriä, mutta muistelen lukeneeni, että CRD:ssä hehkutulpan hajoaminen sytyttää vikavalon.

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 21.03.2012. 15:22

Ja siltä varalta, että sieltä tosiaan olisi yksi hehkuista mennyt, asia kannattaa tarkistaa pikaisesti. Jostain syystä maailmalla on useampiakin tapauksia tällä Mersun koneella, joissa rikkoutunut hehkutulppa rikkoo myös hehkujen ohjausyksikön. Käsittämätön suunnittelun kukkanen.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.03.2012. 16:05

Joo, mullakin on tossa yksi asiakas tollasella ja siitä on 5. pytyn hehku pimeänä + hehkun moduli!! Äkkiä testeriin ja hehkujen vaihtoon ennenkuin polttaa sen modulin (ei ihan halpa)!!

EDIT: tosin tossa ei asiakkaan mukaan ollut kyllä Check Engine valo syttynyt, vaikka on kaksi vikakoodia!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jeeplaplander
Viestit: 30
Liittynyt: 20.05.2011. 22:45
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jeeplaplander » 21.03.2012. 17:43

Tänään posti toi testerin ja lukasin koodin:P0703-ei muita koodeja.ilmeisesti liittyy jotenkin jarrujen sähköiseen toimintaan;ehkä jarruvaloihin.Juuri silloin kun valo syttyi kytkin peräkärryn perään jossa oli kytkentä miten sattuu.voisiko ko.koodi tulla noin pienestä?antaahan hehku vika kanssa oman vikakoodin?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.03.2012. 17:48

P0703=Brake Switch Stuck Pressed or Released, Incorrect input state detected in the brake switch circuit

Eli jarruvalokatkaisija jumissa painettuna tai vapautettuna, väärä syöttötila havaittu jarruvalokatkaisijan piirissä
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.03.2012. 20:14

Itse olen tuumaillu niin että 100tkm ja hehkut vaihtoon. Varsinkin kun uudemmissa koneissa on tuo hehkujen ohjainlaite.

Ei nuo hehkut kuitenkaan niin kalliita ole ja osa dieseleistä käyttää hehkuja muulloinkin kuin käynnistyksessä.

KJ
Viestit: 44
Liittynyt: 27.03.2008. 1:32
Paikkakunta:
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja KJ » 22.03.2012. 5:01

vaihtoon vaan hehkut tarpeaksi usein ja rasvoo väliin
se on halvempaa kun ruveta niitä porailemaan..
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla

Kirjoita vastaus