Muhkea kulutus, onko normaalia?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 20.03.2012. 17:50

jeepillä55 kirjoitti:Mulla on ollu aikaisemmistakin maastureista hyviä havaintoja. kun olen tehnyt RVS-käsittelyn moottorille ja vaihteistolle. Viime kesänä tein sen -02 CRD KJ:lle. Keskikulutus tippui kympistä/satku kahdeksaan ja puoleen. Samalla moottori äänet tasoittui suht normaaliin. Autolla ajettu nyt 370 tuhatta eikä ole helinöitä liiemmin ilmaantunut. Viime viikolla sit putsasin MAP-anturin, kyllä oli pikinen, En ole vielä saanut ajettua tankillista, et pääsis kulutuksen laskemaan, mut näyttäs se maitti vieläkin vähentyneen. Oletan et kyl se tankkaus viel eteen tulee :twisted: Kattokaa tuolta www.rvs.fi
Tuota en kyllä usko: :lol:
"Vaihdelaatikon tasauspyörästö (perä) oli kulunut, mistä oli seurauksena sivuääniä ja värinöitä. Se oli niin kulunut, että vetoakselit pyörivät kuin polkupyörän polkimet. Käsittelyn jälkeen akselit olivat kiinni, eikä mitään sivuääniä tai värinöitä ollut jäljellä… Minulla on ollut oma autokorjaamo neljä vuotta ja olen aina ruuvaillut autoja. EN ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa.”

^- tuo on suora lainaus rsv:n sivuilta. :shock: :roll: :shock:
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 21.03.2012. 10:47

"Tuota en kyllä usko:..."

Voihan kyseessä olla maksettu mainos, kun on noita korjaamoitakin jotka RVS-tuotteita jälleenmyy. Omalta osalta olen kuitenkin ollut tuotteeseen tyytyväinen jo kolmen käytetyn maasturin kohdalla, kun olen kyseistä pinnoitusainetta käyttänyt.
Kitkalukolliseen perään sitä ei kannata laittaa, koska silloin loppuu kitka.
Vinski

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 22.03.2012. 10:56

Jos sielä jäähdyttimen rupelissa on visko niin mistä se mahtaa johtua, että mokoma pyörii koko ajan myös kylmällä koneella? Pyöriiko se esim jos ilmastointi on päällä?

Termarista löyty tämmönen mielenkiintoinen sivusto

http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... =5&t=50940

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.03.2012. 12:51

TEPE kirjoitti:Jos sielä jäähdyttimen rupelissa on visko niin mistä se mahtaa johtua, että mokoma pyörii koko ajan myös kylmällä koneella?
Pyöriihän se aina kitkan voimalla, mutta pyörii hitaammin kuin hihnapyörä, sitten kun viskoöljy lämpiää, alkaa pyörimään nopeammin, max samaa nopeutta kuin hihnapyörä, sitten taas jäähtyy ja alkaa pyörimään hitaammin...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 23.03.2012. 10:15

Mites muuten 255/70/16 kitkarenkaat vaikuttaa KJ:n kulutukseen?

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 23.03.2012. 10:29

-89 wrangler 4.2l automaatti carterin originaali kaasarilla
200km taajama&kaupunki ajoa 100km maantietä 80km/h vauhissa
renkaina 30x9.5x15 bfg allterrainit
11.6l/100km tuli kulutukseks
ja trippi tarkistettu navigaattorilla ja nop.mittari

ei ollenkaan paha kun -93 grand cherokee 31t kumeilla vei maantieajossa Lahti-Turku-Lahti sellasta 16l/100km
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Jansa, muokattu yhteensä 23 kertaa

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 23.03.2012. 10:32

Tuohan pyyhkii melkein polttoaineen hajuilla menemään kun ei enempää syö :D

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 23.03.2012. 10:58

noh kahtotaa jos saahaa tilanne korjattua kun laitettiin korotusta reilu tuuma ja 31t kumit alle....

Avatar
silva
Viestit: 16
Liittynyt: 27.01.2012. 21:47
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja silva » 23.03.2012. 21:01

Pari kuukautta takana tiisseli WHlla. matkapainotteisessa ajossa 8,4-8,6 l/satku.
normipyörittelyssä ysin,kympin huitterissa.
huomenna Leville pari kelkkaa kyydissä,tosin vain vähän toistatonnia
tulee koukkuun,saas nähdä mitä lukemia saadaan...

(Aiemmin ollut 1 ja 2gen Grandia 4l bensakoneella kulutus oli
13-16l satasella.)
Jeep Grand Cherokee Limited CRD(-05)
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"

Avatar
högge
Viestit: 11
Liittynyt: 21.02.2010. 20:21
Paikkakunta: Hanko

Re: Muhkea kulutus, onko normaalia?

Viesti Kirjoittaja högge » 26.03.2012. 22:20

ItalianStallion kirjoitti:Hankin muutama kuukausi sitten 2.8 CRD KJ:n. Mitään säästöpossua ei ollut tarkoituskaan hankkia, mutta silti tuon ruokahalu on mielestäni melkoinen. Alkuun ajoin melko paljon matka-ajoa, jolloin kulutus asettui 10 litran tuntumaan. Kaupunkipainotteisesti ajellen kulutus on ollut noin 13 litraa. Ensimmäiset melkein pakkaskelit ja hyvin kaupunki/taajamapainotteinen ajo nostivat kulutuksen 20 litraan. Mielestäni tuo on dieselille melko tajuton kulutus. Kulutuksen ole laskenut ihan litrat jaettuna kilometreillä. Hiukan jo ihmettelinkin, kun tankillisella pääsi alle 300 kilometriä.

Auto on toki korotettu, mutta eihän tuon pitäisi juurikaan kaupunkikulutukseen vaikuttaa? Pitäisköhän tuonne runtata joku uusi softa, sillä nuo lukemat alkavat olemaan jo kipukynnyksellä?

Millaisia lukemia muut kohtalotoverit ovat CRD KJ:llä ajaneet. Auto on siis automaatti.

Sama olis kai hankkia GC bensakasilla, tulisi kaiketi halvemmaksi :D
Jeepit taitaa olla yleisestikkin aika janoisia, En ole ikinä päässy vanhoilla cherokeilla alle 20 litran minkäänlaisessa ajossa, tosin nythän puhut kuitenkin suhteellisen uudesta autosta, joten tekniikka on vissiin hieman muuttunut:)
Mulla oli ennen Suburban 6.5 TD ja tuo vei maantiellä sen 10..12litraa, mut kyllä tuo sun kulutus aika ronskilta kuullostaa noin "pieneksi" koneeksi..

Toivottavasti löydät vian ennen ku Huoltamoilta loppuu polttoaine =)
Mennään niin pitkälle pöpelikköön kun pääsee...

Jeep Comanche 4.0 -88

Avatar
silva
Viestit: 16
Liittynyt: 27.01.2012. 21:47
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja silva » 01.04.2012. 16:14

silva kirjoitti:Pari kuukautta takana tiisseli WHlla. matkapainotteisessa ajossa 8,4-8,6 l/satku.
normipyörittelyssä ysin,kympin huitterissa.
huomenna Leville pari kelkkaa kyydissä,tosin vain vähän toistatonnia
tulee koukkuun,saas nähdä mitä lukemia saadaan...

(Aiemmin ollut 1 ja 2gen Grandia 4l bensakoneella kulutus oli
13-16l satasella.)
Levin reissun saldona 11,5 sataselle. Vakkari yleensä oli asetettu GPS mukaan 85 km/h ja motareilla loikottelin satasta(joskus muuallakin 8) )
Jeep Grand Cherokee Limited CRD(-05)
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 05.04.2012. 19:53

Juu ei jukolauta sentään. 100 vauhdilla kulutus 11.5l....ei hyvä. Mikä tuossa katiskassa nyt on vikana. Renkaat on 255\70\16 kitkat, mutta ei kai nuo renkaat noin paljon tee kulutukseen? Kyllä tuolla pitäisi tasaisella tiellä päästä 8.5l sataselle. Map anturi seuraavaksi vaihtoon ja pitäisikö se käsittely tehä voimansiirtoon?? Jos ei noilla ala rauhottua niin ois varmaan yks renegade jeeppi kohta myynnissä :)

ItalianStallion
Viestit: 31
Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)

Viesti Kirjoittaja ItalianStallion » 09.04.2012. 8:41

Tuttu hankki juuri Patriotin seuraajaksi vuoden 2007 Cherokee 2.8 CRD:n. Matka-ajo taittui seiskalla alkavalla lukemalla ja yleiskulutus on hänellä jäänyt alle 11 litran, vaikka autolla ajetaan pääkaupunkiseudulla.

Oma Cherokee veteli viimeisen tankillisen 16 litraa satasella. Taidanpa alkaa purkamaan tätä yhtälöä osanen kerrallaan. Ensimmäisenä suoritetaan ecun uudelleenohjelmointi, sitten antureita jonossa vaihtoon, MAP, MAF ja ketä meitä oli? :D
Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 09.04.2012. 9:45

Ruiskutussuuttimet?
Tietokoneen softa?

Jos ne ei pelaa kunnolla, niin ei voi kulutuskaan olla kohdillaan.
Toinen juttu onkin, että pitäiskö sen savuttaa havaittavasti, jos ne ei oo tikissä.

En nyt epäile yhtään ketään, mutta varoituksen sana...
Olen vaan varauksellinen yleensäkin kaikkien ilmoitettujen kulutuslukemien suhteen...
Tossa just yks kaveri ei ollenkaan osannut laskea kulutusta, vaan sille piti kädestä pitäen ja rautalangasta vääntäen näyttää miten se lasketaan tankkausten välillä.
Vaikka yksinkertainen toimitushan tuo on, varsinkin useamman tankkauksen jaksoilla, kun virhemarginaali pienenee.

Ajoin yhden tutun bensavanilla tampereelle ja takasin, tasasta kahdeksaakymppiä isovarvas tarkkana ja yllätys yllätys, gasoa meni 4,2 litraa/100 enemmän, kun mitä omistaja väitti sen kuluttavan sekalaisessa ajossa.

Toisaalta samalla matkalla lastutettu 130Tdi ibiza peräkärryn kanssa, vei sitten litran verran vähemmän, kuin mitä valmistaja ilmoittaa...
Ajotietokone ei tiennyt kulutuksesta hönkäsen pöläystä, kun tekniikassa oli muutoksia joita se ei ymmärtänyt. Kyllä se vakuuttavia arvoja näytti. Ne vaan eivät olleet totta.

Ajotietokoneet... :D
Mikä tahansa arvo pielessä missä tahansa, niin väärin näyttää.
Ne antavat vain laskennallisia arvoja speksien mukaan, eivät mittaa paljonko suutinten läpi menee todellisuudessa tavaraa.

Vr6 Transporter kulutti Kiteen reissulla muhkeat 9,6L/100 enemmän kuin valmistaja ilmoitti... Pelkkää maantietä. Siihen oli varmaan syynä vain lasti ja vauhti :roll: Helsinki-Kitee-Helsinki: 3-tankkausta.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 09.04.2012. 10:48

Onko tuossa 2.8 koneessa maf anturia ylipäätään? Sehän pitäisi olla turbolle menevässä imutorvessa, mutta omassa sitä ei ole. Itse tulppasin egr:n eilen joten toivotaan ettei imusarja sotkeennu enää ja sitä kautta myös map anturi saisi olla rauhassa öljysotkulta. Sitä tuossa vaan mietin että voisko map anturin lämpötilanmittaus toimia päin honkia, kun selkeästi pakkasilla tuo kulutus nousee ihan hirveäksi. Varmaan myös voimansiirron öljyillä on iso vaikutus, mutta niinkuin Aapo sanoi niin renkailla ei mahtanut olla niin iso vaikutus kulutukseen. Tätä kyllä sietää tutkia näillä dieselin hinnoilla ja viimeistään vuoden vaihteessa kun dieselin hinta nousee vieläkin enemmän. Itse ajan sen verran paljon, että noissa kilometreissä se turha iso kulutus jo tuntuu.

Kirjoita vastaus