Jeep Cherokee Sport -00

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 30.09.2008. 10:05

Jep jep! Kiitos!

OT:
cmalino kirjoitti:
Jamant: Mitenkäspäin se menikään? 20 kierrettä oikean puolen päihin ja 30 vasemmalle?
Mitenköhän onnistuin suoltamaan ulos ton alkuperäisen "20 kierrettä"?! :shock: Voi hyvä ihme sentään....

Ei pitäisi yrittää ajatella aamulla, eikä varsinkaan kirjoitella mitään :wink: Jos aletaan pilkkua viilaamaan, niin yksi kierroshan vastaa yhtä kierrettä, mutta en tota kyllä mitenkään selkeästi ilmaissut :roll: Äkkiä sitä liipasee näppikseltä jotain epäselvää kun ajattelee (tai ainakin yrittää ajatella) näitä yksityiskohtia samaan aikaan.

Vielä kun saisi itsensä motivoitua ajattelemaan työasioitakin :lol:

Lisää kahvia...
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.09.2008. 13:12

Ei se ollu tarkoitettu moitteeksi :wink: , tarkensin vain kysymystäsi!! Itse kyllä ymmärsin asian, mutta joku muu ei välttämättä.....

Joo, lisää kahvia..............
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 30.09.2008. 13:48

Nou hätä! Hämmästelin vaan miten ihminen voikin olla sekaisin :lol:

Tarkoitus oli kirjoittaa jo alkujaan "kierrosta", mutta niin se vaan kuitenkin lipesi "kierteeksi" :roll:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 02.10.2008. 9:50

Jeps, eli sain uuden HD raidetangon ym. kilkkeet vaihdettua sitten tiistaina. Ajoitus meni aika nappiin taas kun vettä näyttäisi vaihteeksi tulevan enemmän kun välittäisi :?

Kuvia en ehtinyt operaatiosta ottamaan kun oli vähän hoppu ja valo uhkasi loppua kesken. Pitää ottaa valmiista setupista kuvia sitten kun ei sada enää noin perk****sti :wink:

Pari hommaa pitää vielä tehdä:

Aurauskulmat kohdalleen. Mittanauhalla turailemalla jo hämärtyvässä illassa ei saa kovin hyvää tulosta aikaan. Tilanne ei ole ihan katastrofi, mutta kyllä sen selvästi huomaa että kaikki ei ole ihan kohdillaan. Taidan tänään käydä ihan mittarissa säädättämässä aurauksen oikein.

Kääntyvyyttä vasemmalle pitää rajoittaa. Ainakin toistaiseksi. Tämä oli ihan tiedossa oleva mahdollinen ongelma jo ennen sarjan tilaamista. Hanttarin puolella ohjausvarren(??) pallonivel, joka kiinnittyy raidetangon päähän, ottaa jyrkästi käännettäessä kiinni renkaaseen ja vanteen reunaan.

Vanteiden vaihto. Pysyvämpi ratkaisu edellä mainittuun ongelmaan. Tai ei se varsinaisesti ongelma ole, vaan kompromissi. Nyt pitäisi vaan minimoida kompromissin haitat. :wink: Kyseeseen tulee kai vanteiden vaihto. Pitänee vielä tutkia vaihtoehtoja, mutta äkkiä tulisi mieleen vannekoon muuttaminen 16":ksi tai sitten vanteet eri offsetillä. Pohditaan asiaa.

Onko raadilla ehdotuksia edellämainittuihin pointteihin? Mielestäni tuo kääntyvyyden rajoittaminen rajoittaa turhan paljon.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 02.10.2008. 21:23

Terves!

Omassa vuoden -85 XJ:ssäni ei akseli ollut keskellä ja korotussarjan myötä hankin säädettävän poikittaistuitangon, nyt sain akselin keskelle.

Sitten laitoin alle KJ:n 16" vanteet ja Insa Saharat kumet jotka ottivatkin kiinni alatukivarsiin ja näin jouduin rajoitin ruuvveja säätämään ulospäin, ajattelin että nyt ei peli mihinkään käänny, mutta heti siihen tottui ja hyvin taittuu ja jos ei niin otetaan pakkia.
:wink:
t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 03.10.2008. 8:51

Noh, katsotaan nyt miten tuon kanssa tekee. Pitäisi vaan tosiaan säätää sitä rajoitinruuvia ensihätään ulospäin. Nyt tiedän perstuntumalla miten paljon uskaltaa kääntää ennenkun alkaa hinkkaamaan. Kun nyt vaan ehtisi säätämään.

Ongelma tuon sarjan kanssa on ihan tiedossa oleva kun käyttää orkkisvanteita leveämpien läskien kanssa. Ottaa se tangonpää kyllä kiinni vanteeseenkin, mutta kuvittelisin kumin hajoavan ensin... Seuraavaksi hajoaakin sitten vanne ja hamassa tulevaisuudessa autosta ei olekkaan jäljellä muuta kun ohjausvivusto :lol:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 18.11.2008. 11:46

Vaihdoinpas sitten toissailtana pimeässä pizzaleikkurit alle. Nyt ropisee taas kivasti. Tulipahan samalla todistettua että mutiaisista on vanteesta vissiin ainakin yksi paino irronnut, kun niillä vatkasi kahdeksassakympissä niin maan vietävästi. Meinasi ihan mopo karata käsistä. Ongelma poistui nyt, joten tarvii kai tehdä noille toisille renkaille jotain talven aikana...
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.11.2008. 11:51

cmalino kirjoitti:tehdä noille toisille renkaille jotain talven aikana...
Ei oo vielä kiire, toukokuussa sitten :lol: :lol: :lol: :lol: Niin siinä yleensä käy :roll: :roll:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 18.11.2008. 13:12

No niinhän siinä AINA käy, että kevääseen jää. Nyt on niin paljon kaikenmoista kesken auton kanssa ettei oikein tiedä mihin sitä repeäisi :roll: Luulen että reissun jälkeen keskityn ensin pikkujuttuihin ja laitan Jeepin katsastuskuntoon. Rautaakin pitäisi työstää. Samalla kun noita renkaita ihmettelee, niin voisi vihdoin vaihtaa vanteet paremmin sopiviin. Voisi taas tyytyväisenä teloa autoa Kulmassa jos olisi kääntyvät eturenkaat :wink: Eipä kai ihan mettään dedikoidut kumitkaan paha rasti olisi. Eivät ehkä ole kaikkein parhaimmasta päästä noi Bridgestonen mutiaiset mettässä. Ovat kuitenkin ihan ok kompromissi tielle ja mettään mutta nälkähän kasvaa syödessä :?
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 03.01.2009. 15:36

cmalino kirjoitti:Iltaa taas Jeep-kansalle :D

Tuossa viikolla venyttelin hieman auton alustaa ajoluiskien avustuksella ja huomasin että noi XJ:n vakiot etufillareiden jarruletkut on auttamattomasti liian lyhkäset :( Ihan hyvä etteivät katkenneet Mäntsälässä kun oli kallistuksenvakaajat sielläkin irti... Hain sitten tänään Jamantilta Wrankun letkut eteenkin (taakse YJ:n letku onkin jo laitettu aikaisemmin)
Onko YJ:n letkut sitten pidemmät kuin XJ:n omat?
Sopiiko ne suoraan vanhojen paikalle?
Täällä on sama vika, korotetun alustan kanssa alkuperäiset letkut käy ääriasennoissa pelottavan tiukalla.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.01.2009. 15:50

Jorma kirjoitti:
Onko YJ:n letkut sitten pidemmät kuin XJ:n omat?
Sopiiko ne suoraan vanhojen paikalle?
On ne pidemmät ja sopii paikoilleen suoraan, samat satulat Wranglereissa on, mutta niissä letkut kiinnittyy runkoon, joka on kauempana kuin XJ:n sisälokasuoja ja XJ:ssä ne kiinnittyy akselin takapuolelle kun YJ:ssä ne kiinnittyy akselin etupuolelle, vaikka satulat on molemmissa akselin takapuolella!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 19.01.2009. 8:39

Päivitellään tännekkin jotain, vaikka mitään uutta ei nyt olekkaan saatu vielä rakenneltua :(

Vietin eilen osan päivää auton alla makoillen ja auton alustaa silmäillen, kun ilmakin oli niin mainio. Vuosikatsastus lähenee eikä ole kiva jos siellä tulee ylläreitä. Toistaiseksi näyttää ihan hyvältä. Ruostetta ei ole päässyt syntymään ja kaikki osatkin on ainakin melkein oikeilla paikoillaan. Metalli antautuu selkeästi metsässä ja panssareita pitää alkaa ihan oikeasti väkertämään mahd. pian. Kannattanee tehdä helmat uusiksi nyt kun vielä ovet aukeaa.

Pakoputki näyttäisi ennakkopeloista huolimatta olevan aika hyvässä kuosissa vaimenninta lukuunottamatta, joten Tiittanen ei taida vieläkään saada meikäläisen euroja :wink: Taidan vain itse vaihtaa pöntön...

Näyttäisi myös siltä että vannekaupoille pitää sittenkin lähteä. Yritin rajoittaa kääntyvyyttä sen verran ettei raidetanko ottaisi kiinni renkaaseen vasemmalle veivattaessa, mutta lopputulos oli ettei rajoitinpultissa riitä pituus alkuunkaan. Vaikka siihen vaihtaisi nohevasti pidemmän pultin (tai hitsaisi jatkoa vanhaan :roll:) niin ei se kuitenkaan osuisi vastakappaleeseensa... :? Niin ja onhan se mukavaa jos auto ihan oikeastikkin kääntyy vasemmalle. Tässä yhteydessä säädin myös ratin suoraan. Se kun oli jäänyt syksyllä vähän vinoon tuon vivuston vaihdon jälkeen.

Samaan syssyyn tuli käytyä pultteja ja muttereita läpi räikän kanssa ja muutamassa oli jopa pikkusen varaa kiristellä.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 21.01.2009. 8:35

Doddih, gentlemen!

Eilen oli kiva ilma ja reippaana kaverina vaihdoin sitten tuon tuhannen atomeina olleen äänenvaimentajan pakoputkeen. Kivaa oli, joo... :?

Yritin ensin hyvän tovin potkia/hakata/vääntää ja sahata rautasahalla vanhaa vaimentajaa irti katalysaattorin puolelta. Turhaan, yllättäen. Rälläkkähän siihen lopulta tarvittiin, mutta tuollaisen pohjustavan suorituksen jälkeen rälläkällä leikkaaminen tuo uskomatonta tyydytystä :twisted: :D Ensin leikkasin koko takaosan katista taaksepäin irti ja roudasin auton alta pois. Sitten piti vielä rälläköidä vanha kiinteä takaputki irti vaimentajasta, mutta se oli jo mukavaa ja helppoa touhua, kun tässä vaiheessa ei enää tarvinnut jäätyä maahan kiinni auton alla :roll:

Uusi pönttö ja vanha takaputki paikoilleen muutaman sovituspalan kanssa ja avot, kiinni on. Hätäisenä tyyppinä kokosin tuon tietenkin klemmareilla (tähän hätään ei ollut hitsausmahdollisuutta) ja luonnollisesti uusien liitosten tiiviys ei ole ihan parhaasta päästä. Pitää hakea tuohon vielä joku pakoputkenasennustöhnä saumojen väliin tungettavaksi. Otan sitten pikaisesti liitokset auki yksitellen auton alla ja isken töhnän väliin. Luulisi toimivan. Katsotaan nyt sitten miten noi klemmarit rokkaa ja hitsataan sitten keväämmällä jos innostusta riittää :roll:

Voisin kuvitella että Kulmassa viimeistään noi klemmarit ei enää tunnukkaan hyvältä idealta :lol:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 27.01.2009. 21:45

Jahas, hommat etenee :)

Eilen piipahdin duunin jälkeen hakemassa Jamantilta yhden setin pyöränmuttereita ja ZJ:n aika hyvännäköisen alemmaksi laskeutuvan pitman-arm:in (ohjaussimpukan sektorivarsi tms.). Mutterit otettiinkin jo tänään heti käyttöön, mutta saas nähdä koska ehdin rukaamaan ton sektroivarren paikalleen. Nopsahan se olisi vaikka parkkipaikalla vaihtaa :roll:

Niin, tänään hain sitten koopeelta Offivarusteesta pari kierrosta Cragar:in vanteita (Black "D" Window)... Yhdet uudet ja toiset tosi vähän käytetyt. Setit on 15x7 (talvinakeille, alla nyt) ja 15x8 (laitetaan kesäksi mutiaisille). ET on nyt hieman :wink: suotuisampi tuon uuden raidetangon suhteen eikä enää välivarren pää narahda vasemmissa käännöksissä vanteeseen kiinni.

Katsastus on sitten torstaina, joten katsotaan tuleeko ylimääräistä puuhastelua viikonlopuksi. Ei pitäisi olla enää mitään fataalia.

Tarkoitus olisi käydä leimaamassa 31" baarumit otteeseen vielä tässä lähiviikkoina, kun nyt saa ensin tuon vuosikatsastuksen hanskattua. Niin ja vaihdettua nopeusmittarin lähettimelle rattaan jotta näyttää mittari sitten enemmän oikeaan suuntaan :lol:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 29.01.2009. 9:50

Yritin sitten illalla vaihtaa sektorivartta hetken mielijohteesta, mutta reisillehän se tietenkin meni :? Ulosvetäjä &%"½ otti ja antautui. Taitaa istua wanha sektorivarsi aikalailla napakasti simpukan akselin booreissa... Tietenkään tuo pallonivelen irroituspuristin tms. ei sopinut kun tuo akseli on vähän paksumpi kun keskiverto pallonivelissä pultti yleensä. Noh, annoin kunnon annoksen crc:tä akselille ja pitänee käydä hakemassa uusi kertaluokkaa tukevampi ulosvetäjä uutta yritystä silmälläpitäen.

Niin, samalla totesin myös umpioiden säälittävän kunnon. Tiesin kyllä että toinen umpio on alkanut hapettumaan pohjalta, mutta yllätys oli kun molemmissa umpioissa on ruostetta parkin ympärillä ja toisessa on koko pohja umpiruosteessa... jippii. Vaihtoon menee.

Noh, positiivista oli että etusäleikkö meni kivuttomasti takaisin paikalleen :roll:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Kirjoita vastaus