K:n korotus

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

K:n korotus

Viesti Kirjoittaja mace » 04.05.2012. 12:02

Kun toi CSI seisoo varmasti Leppojan tapahtuman yli, niin täytyy tulla CHE:llä. Jos viikonloppuna korotan 2" (Rough Country), taakse jouset ja eteen korotuspalikka, niin paljonkos ajo-ominaisuudet muuttuu/huononee. Auto kun on vaimon päivittäiskulkine maantielle? Pidempiä iskareita taakse ei ole, kärsiikö alkuperäisillä roikuttaa? Vai onko korotus turhaa tuossa käytössä?
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 04.05.2012. 13:23

Korotushan kannattaa aina. Ja ajo-ominaisuudet vaan paranee :D
Tulee ainakin ryhdikkäämmän näköinen kun ei ole niin lintta.

Itellä vain jouset vaihdettu 2" pidempiin. Alkuperäiset iskarit paikalla. Pari kertaa jo katsastettukin korotuksen jälkeen ja hyvin on kestänyt.
Enkä ole tosiaan huomannut, että ominaisuudet olisi ainakaan mitenkään huonontunut. Kulutus ehkä aavistuksen noussut korkeamman ilmanvastuksen takia.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 04.05.2012. 13:32

Miksi sitten :D paranee? Kyllähän tuossa voima riittää suurentaa kummeja, jolloin kulutus taas voisi tippua? JK:ssa pääsee asetteleen rengaskoon tietsiin, saakos KJ:ssä. En ole ehtinyt tutkailla, kun tuli vasta eilen homma mieleen.
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 04.05.2012. 15:36

mace kirjoitti:Miksi sitten :D paranee? Kyllähän tuossa voima riittää suurentaa kummeja, jolloin kulutus taas voisi tippua? JK:ssa pääsee asetteleen rengaskoon tietsiin, saakos KJ:ssä. En ole ehtinyt tutkailla, kun tuli vasta eilen homma mieleen.
Pystyy rengaskoon syöttämään BCM:lle. Itsellä sama prosessi edessä.
En tiedä onko Suomessa kukkaan vielä mokomaa teettänyt KJ:lle, mutta kun tuota kyselin n. vuosi sitten marmorilta, eivät ainakaan kieltäneet mokoman onnistumista. Pitää vaan olla star-scan laite, muilla ei taida onnistua ymmärtääkseni.
Taisi olla rajapyykkinä 32" nakki, jonka BCM vielä hyväksyi KJ:ssa, jos en nyt väärin muista.

Toimenpide suoristaa sekä laatikon vaihdot että nopeuslukemat kohdilleen ja pitäisi oleman ihan viiden minuutin juttu.

rengaskulmat tulee luonnollisesti säätää kohdilleen edestä ja kovinkaan paljon vakiota isompi pyörä ei alle mahdu, ilman moukarointia ja kuumapyssyä. Oliskohan 245/75/16" ihan siinä ja siinä mahtuuko ilman ylimääräisiä kevätjuhlaliikkeitä, riippuen jo vanteen ET:stä, leveydestä ja pyörän todellisesta halkaisijasta.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 07.05.2012. 14:49

245/70/16 kenraalikourija hieroo jo hieman etusumuvalojen luukkuun kun kääntää ratin ihan linkkuun. Tuo on kyllä melko kantikas rengas. Joku pyöreämpi profiilinen mahtuu varmaan vielä 75:kin.

Jos isommilla renkailla meinaa kulutusta tiputtaa, niin sitten ne joutuu kyllä pitämään ihan katukuvioisena. Mielestäni nuo kourijatkin hieman lisäsi kulutusta kun on isompi vierintävastus.
Toki onhan noissa senttitolkulla isompi halkaisijakin kun sliksiksi kuluneissa vakiorenkaissa, että sikäli kulutuslukemat ei ole ihan vertailukelpoisia ilman matkamittarin kalibrointia.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Kirjoita vastaus