Auto ei mennyt leimasta läpi päästöjen takia CO %= 0.83, HCpp=1340, O2=11.3 ja CO2=5.9. Pakoputkessa oli vuoto, se on vaikuttanut osaltaa ja on korjattu. Kone kuulostaa lämmettyään käyvän rikkaalla, kuten ryyppy päällä. Koneessa on yksipisteruisku, mutta itselläni ei ole kokemusta laitteesta ja mm mistä löytyy seossäätö jos sellaista on ollenkaan. Onko jollain kokemusta tai vinkkejä ?
PS olisin kiinnostunut puoliovista ja hieman isommista pyöristä sekä muusta Wrangler "roippeesta"
Wrangler 2.5i 4 cyl 1989, päästöt ja seokset
Ei oo kasutinrunko, (saivarteleejulvis kirjoitti:Se oli siinä otsikossa: Wrangler 2.5i 4 cyl, vm 1989 (kaasutinrunkoinen yksipisteruisku)


Sorry, otsikoiden luku ei näköjään natsaa



TBI:ssä joko sytytysvika tai happitunnistin tai venttiilivika (tai kaikki edellämainitut) tai ...!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jos käynti huononee koneen lämmetessä ja HC on tuota tasoa veikkaisin äkkiseltään venttiilivikaa. Jos lambda olisi viallinen ei HC:n pitäisi nousta ihan noin korkealle. Voit kokeilla onko joku sylinteri muita huonompi irrottelemalla tulpanjohtoja vuorotellen. Minkä johdon irrotus vaikutti vähiten käyntiin on syyllinen. Älä pidä irrotettuna kovin pitkään ettet tuhoa kattia lopullisesti. Voit myös kokeilla onko lambdan johdon irrottamisella jotain vaikutusta käyntiin mikä paljastaisi anturivian.
Sytytyspuolen vika on kohtuu helppo diagnosoida. Aja autolla mahdollisimman hitaasti ja mahdollisimman isolla vaihteella. Lyö kaasu pohjaan. Jos alkaa nykiä mutta rauhoittuu kaasusta irroittaessa lähtisin hakemaan vikaa sytytys puolelta johdoista ja tulpista. Sytytyspuolen huolto kannattaa aina, jos vähänkin epäillyttää osien kunto. Vaikuttaa niin paljon auton toimivuuteen ja kalliin bensan kulutukseen, ettei ole koskaan hukkaan heitettyä rahaa.
Sytytyspuolen vika on kohtuu helppo diagnosoida. Aja autolla mahdollisimman hitaasti ja mahdollisimman isolla vaihteella. Lyö kaasu pohjaan. Jos alkaa nykiä mutta rauhoittuu kaasusta irroittaessa lähtisin hakemaan vikaa sytytys puolelta johdoista ja tulpista. Sytytyspuolen huolto kannattaa aina, jos vähänkin epäillyttää osien kunto. Vaikuttaa niin paljon auton toimivuuteen ja kalliin bensan kulutukseen, ettei ole koskaan hukkaan heitettyä rahaa.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä