Wj 01 3.1d ilmastointi kompressori
Wj 01 3.1d ilmastointi kompressori
Moro!
Kesa saapui tannekkin ja ilmastointi lakkas toimimasta,kertaheitolla.
Pika diagnoosi: kompuran magneettikytkin nayttais lentaneen kokonaan maelleVoiko se tosiaankin noinvain tippua,onko kytkimia varaosina,vai pitaako koko kompura uusia ja kuin se yleensa on ollut kiinni ,ilm seegerirenkaalla?¿
Onko foorumilaisilla kokemusta ko.viasta? Ja vian korjaamisesta?
Kesa saapui tannekkin ja ilmastointi lakkas toimimasta,kertaheitolla.
Pika diagnoosi: kompuran magneettikytkin nayttais lentaneen kokonaan maelleVoiko se tosiaankin noinvain tippua,onko kytkimia varaosina,vai pitaako koko kompura uusia ja kuin se yleensa on ollut kiinni ,ilm seegerirenkaalla?¿
Onko foorumilaisilla kokemusta ko.viasta? Ja vian korjaamisesta?
Moro taas!
Nyt on taas ilmastointi kompuran kytkin kunnossa,kavin Malagan teollisuus alueen autohajoittamoissa,kun ei sattunut silmaan yhtaan ilmastointikorjaus firmaa,tassa lahella.
Hajoittamot ovat tosisiisteja ja samankadun varrella vierekkain.Kompuroita on pilvin pimein,muttei kukaan myy pelkkaa kytkinta.
Neljannen liikken kohdalla tein kaupat,siellakin sanotiin heti,etta kokokompura 90e,kytkinta ei myyda erikseen,jokaisessa liikkeessa oli oikea kompura,mutta hinta tasmalleen sama,eika tinkaaminen auttanut mitaan.
Ei kuulema ole mitaan kartellia
Kytkin on tdellakin 6mm pultilla kiinni,ilman lukko prikkaa,eika tassa ostamassani tarvinnu kayttaa yhtikas voimaa irroittamiseen,miltei sormin lahti pultti irti.
Eli nyt kaikki Jeepistit tarkistamaan kytkimen kiinnitys,10 mm hylsyn kanssa,pultinkanta on "kupissa"niin kannatanee puhdistaa se hyvin rasvasta ja tayttaa kuppi sikaflexilla-johan pysyy pultti paikoillaan
Nyt on taas ilmastointi kompuran kytkin kunnossa,kavin Malagan teollisuus alueen autohajoittamoissa,kun ei sattunut silmaan yhtaan ilmastointikorjaus firmaa,tassa lahella.
Hajoittamot ovat tosisiisteja ja samankadun varrella vierekkain.Kompuroita on pilvin pimein,muttei kukaan myy pelkkaa kytkinta.
Neljannen liikken kohdalla tein kaupat,siellakin sanotiin heti,etta kokokompura 90e,kytkinta ei myyda erikseen,jokaisessa liikkeessa oli oikea kompura,mutta hinta tasmalleen sama,eika tinkaaminen auttanut mitaan.
Ei kuulema ole mitaan kartellia

Kytkin on tdellakin 6mm pultilla kiinni,ilman lukko prikkaa,eika tassa ostamassani tarvinnu kayttaa yhtikas voimaa irroittamiseen,miltei sormin lahti pultti irti.
Eli nyt kaikki Jeepistit tarkistamaan kytkimen kiinnitys,10 mm hylsyn kanssa,pultinkanta on "kupissa"niin kannatanee puhdistaa se hyvin rasvasta ja tayttaa kuppi sikaflexilla-johan pysyy pultti paikoillaan

Mulla nyt sama probleema, ilmastointi ei toiminu ja huomasin että se kompuran kytkin kilisee. Kaikki hilut oli paikallaa mutta kytkin ei ota? Mikä mättää? Ulko kehä pyörii hyvin levyt ei vaan ota siihen laippaan joka on sillä 6mm mutterilla kiinni.
Onko sieltä jokin rikki kun ulko kehän takana kompuran ja kehän välissä joku levy vastaa vähän kompuraan ja kilkattaa.
Onko sieltä jokin rikki kun ulko kehän takana kompuran ja kehän välissä joku levy vastaa vähän kompuraan ja kilkattaa.
Jeep Grand Cherokee -01 QD
Moro!
Ei missaan nimessa saa kompuraa laittaa vakisin pyorimaan,alta puolentunnin on kaikki paskana.
Kun kaytitt kytkinlevya pois paikoiltaa,niin oliko sen vastalevy hihnapyorassa irti?
Jos se levy on jostain syysta irti on sen korjaaminen vaikeaa,kun sen levyn takana on kaamitys,jolla vetomagneetti saadaan aikaseksi,pitanee kayda katsomassa millainen rakenne se on,mulla on koko kompura,ilman kytkinlevya viela jeepin perassa.
Ei missaan nimessa saa kompuraa laittaa vakisin pyorimaan,alta puolentunnin on kaikki paskana.
Kun kaytitt kytkinlevya pois paikoiltaa,niin oliko sen vastalevy hihnapyorassa irti?
Jos se levy on jostain syysta irti on sen korjaaminen vaikeaa,kun sen levyn takana on kaamitys,jolla vetomagneetti saadaan aikaseksi,pitanee kayda katsomassa millainen rakenne se on,mulla on koko kompura,ilman kytkinlevya viela jeepin perassa.
cerdo kirjoitti:Moro!
Ei missaan nimessa saa kompuraa laittaa vakisin pyorimaan,alta puolentunnin on kaikki paskana.
Kun kaytitt kytkinlevya pois paikoiltaa,niin oliko sen vastalevy hihnapyorassa irti?
Jos se levy on jostain syysta irti on sen korjaaminen vaikeaa,kun sen levyn takana on kaamitys,jolla vetomagneetti saadaan aikaseksi,pitanee kayda katsomassa millainen rakenne se on,mulla on koko kompura,ilman kytkinlevya viela jeepin perassa.
Selvä, Eli mulla on semmonen vika että ne 2 johtoa jotka menee kompuran kytkimeen on poikki (hienoa työtä eräällä firmalla etelässä vaihtoi kompuran 2v sitten ja johot nyt hankautunut poikki)
Hihnapyörän sisällä olevat levyt ei ole irti mutta se uloin kytkin joka on sill 6mm pultilla ei ota niihin levyihin, kun se kytkin ei toimi jos johot on poikki. Hihnapyörän ja kompuran välillä on semmonen levy joka kilkattaa koneen käydessä siihen kompuraan kylkeen.
Sitä hihna pyörä hässäkkää ei vissiin saa irti ilman kompuran irroittamista? vai saako? Menee varmaan vaihtoon kokonaan.
Ihana ahtaita paikkoja näissä nyky autoissa.
Jeep Grand Cherokee -01 QD
Joo,yhdella seegerirenkaalla kokohomma kiinni,pikkuruuvarilla purkaantui helposti.
Paikallan ollessa tarvii lukkorengas pihdit ja pitaa yrittaa peilin avulla saada rengas pois.Varmaan kannattaa loysata jaahdytinta,mieluummin kuin kompuraa tilan saamiseksi.
tastahan nama joutaismyyda,hihnapyora laakereineen ja magneettikela,ehjalla johdolla(testattu ja hyvin vetaa rautaa)45Euroa ,
plus postikulut,tulisivat n.viikossa.



Paikallan ollessa tarvii lukkorengas pihdit ja pitaa yrittaa peilin avulla saada rengas pois.Varmaan kannattaa loysata jaahdytinta,mieluummin kuin kompuraa tilan saamiseksi.
tastahan nama joutaismyyda,hihnapyora laakereineen ja magneettikela,ehjalla johdolla(testattu ja hyvin vetaa rautaa)45Euroa ,
plus postikulut,tulisivat n.viikossa.



Vaan eipäs pelaakkaan ihan. Kun lähtee ajamaan, toimii n. tunnin ja sitten ei magneettikytkin ota. Tällöin kun antaa kumivasaralla kytkimen ulkopyörälle kevyitä laakeja menosuuntaan, niin lähtee pyörimään, mutta kun seuraavan kerran kompura huilaa, niin jää siihen tilaan. Lämpökö tekee jotain? Aina kun käynnistää koneen kylmänä, niin lähtee normaalisti kompura pyörimään.
Sitten vielä testasin lämppärin vikakoodit ja sieltä tuli 20 ja 22. Blend door range travel too large. Kun auton sammuttaa, niin sellasta rutinaa välillä kuuluu, on kuulunut jo vuoden verran. Pystyykö niitä liikeratoja jotenkin säätämään? Vai korkkaako sieltä läpät akseleista kohta?
Sitten vielä testasin lämppärin vikakoodit ja sieltä tuli 20 ja 22. Blend door range travel too large. Kun auton sammuttaa, niin sellasta rutinaa välillä kuuluu, on kuulunut jo vuoden verran. Pystyykö niitä liikeratoja jotenkin säätämään? Vai korkkaako sieltä läpät akseleista kohta?
EX Jeep Grand Cherokee Limited 4,7 V8 A5 -01