CRD

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

CRD

Viesti Kirjoittaja Hunter » 21.04.2008. 22:55

Mulla kun on jeeppi crd-koneella niin kyselen sellaista asiaa että: kun kylmänä koneen hehkuttaa ja käynnistää niin käy ensimmäiset 10 sekuntia kehnosti hörsköttämällä ja savuttaakin riisseli-savua mutta jos esilämmittää
hetken 10 min webastolla tai verkkovirralla niin lähtee käymään heti nätisti ilman savutusta+hörsköttämistä.
Itse epäilin että olisi yks hehku pimiänä ja vein yhteen puljuun tutkittavaksi ja siellä sanoivat että hehkut on ok kun olivat tutkineet .
Mikäpä sen sitten aiheuttaisi :?: Vieläkin epäilen hehkuja. Muuten pelaa crd vallan mainiosti ja kilsoja on pian 100tkm.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.04.2008. 8:49

Tarkastivatko varmasti kaikki hehkut?? Hehkuvikaa epäilisin myös!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
hentpe
Viestit: 180
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 22.04.2008. 12:35

Samaa mieltä asiasta. Tulpan vastus voi mitattaessa olla vielä sinne päin mutta kun kokeilee irto hehkua ulkoisella virta lähteellä, niin ei lämpene kunnolla tai aivan sairaan hitaasti. Hehkujen uusiminen ei mielestäni ole hukkaan heitettyä rahaa jos mittarissa on yli 100tkm.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

no joo

Viesti Kirjoittaja Hunter » 22.04.2008. 23:19

Kiitosta vaan, itsekkin olen hehkuvian kannalla vahvasti . Pulju joka hehkut ainakin muka tutki ,sanoi että varmaankin ruiskutuspuolen vika. Pitääpä tutkituttaa uudelleen ja eri paikassa tai sitten vaan suosista vaihtaa kaikki hehkut -eri paikassa. Samassa kun hehkuvikaa tutkittiin niin vaihtoivat nokkaremmen kiristäjineen ja aikaa kului 12h .. aika paljon mielestäni ja laskukin oli runsas :evil: suullisesti sanoi kaveri että 3h homma ja sitten joku kesämies tai mikälie oli auto ruuvannut tosiaankin 12h, nooh rahaahan se vaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.04.2008. 9:26

Oletkos oikeasti tutustunut sen jakopään rakenteeseen?? Ei ole maailman yksinkertaisin tehtävä. Varmasti kestää tehdä yli kome tuntia, jos sen tekee kunnolla ja vaihtaen kaikki osat. Ei ole vain etukäteen tiennyt, mistä puhuu!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

crd remmenvaihto

Viesti Kirjoittaja Hunter » 24.04.2008. 22:49

Niin jakoremmen vaihdolle sanoi kirja 2h ja asentaja joka ei hommaa tehnyt sanoi että tohon 2h joutuu 1h lisätä ja 3h.ssa homman tekee.Kait tämä tiesi mistä puhui mutta eri heebo sen teki 12 tunnissa johon sisältyi hehkujen tarkistus..jos tarkisti-miten tarkisti.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Hehkut taas tarkistettu.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 23.10.2008. 18:31

No niin Bosch ketjuun kuuluva autokorjaamo tarkisti CRD-jeepistäni hehkut ja vikakoodit ja kaikki oli Ok. Eli vikaa ei löytynyt. Kylmäkäynnistys ongelmat ovat entisellään. Täytynee nähtävästi mennä jonnekkin mittauttamaan ruiskutuspaineet, josko jokin suutin vuotaa? Vai voisiko jokin ilmavuoto aiheuttaa edellämainitut oireet?

Avatar
hentpe
Viestit: 180
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 24.10.2008. 20:40

Jamant korjatkoon, jos ajatus karkaa väärään suuntaan.............tuli vaan mieleen, että jos hehkut on kunnossa ja oireet on kuin hehku viassa niin mikä niitä ohjaa??

Eli jos lämmität konetta 10min niin ei ongelmaa. Yleensä 10min lämmitys ei juurikaan vielä muuta moottorin lämpötilaa niin, että sillä olisi noin paljoa vaikutusta esim. vialliseen suuttimeen. Ja kun kyseessä on vielä common rail kone niin viallinen suutin kyllä oireilee läpi kierrosalueen. Toisaalta moottorin lämpötila tunnistin saattaa muuttaa jo jotain asetusta tuon ajan jälkeen. Pitäisi päästä PCM:n (ECU:n) sisään tutkimaan millaista signaalia lämpötila tunnistin antaa ja verrata sitä todelliseen lämpötilaan. Jos anturi väittää lämpötilan olevan jotain ihan muuta kuin todellisuus, voi hehkutus aika olla väärä tai sitä ei tapahdu lainkaan. Väärä lämpötila signaali vaikuttaa myös ruiskutus aikaan ja ennakkoon mikä saattaa aiheuttaa myös kuvaamasi käynti ongelman.

Mainitsit mahdollisesti ilma viasta. Jos polttoaineeseen pääsee ilmaa on yleisin oire pitkä käynnistysaika seisomisen jälkeen. Tähän ei esilämmityksellä ole mitään vaikutusta.

Joskus aikanaan vanhempi TD Transitti kaasutteli itsekseen kun ko. anturi oireili. Anturin PCM:lle välittämä signaali väitti nesteen lämpötilan olevan miinuksen puolella kun todellisuus oli 60 astetta plussan puolella.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Avatar
hentpe
Viestit: 180
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Re: Hehkut taas tarkistettu.

Viesti Kirjoittaja hentpe » 24.10.2008. 20:45

Hunter kirjoitti:No niin Bosch ketjuun kuuluva autokorjaamo tarkisti CRD-jeepistäni hehkut ja vikakoodit ja kaikki oli Ok. Eli vikaa ei löytynyt. Kylmäkäynnistys ongelmat ovat entisellään. Täytynee nähtävästi mennä jonnekkin mittauttamaan ruiskutuspaineet, josko jokin suutin vuotaa? Vai voisiko jokin ilmavuoto aiheuttaa edellämainitut oireet?
Common railin ruiskutuspaineita voi olla vähän paha mitata. Joutokäynnillä luokaa 200-400bar ja maksimissaan luokkaa 1400bar. Mömmönreilin suutinvikoja tutkitaan yleensä mittaamalla paluuvirtoja. Näiden pitäisi olla alle 20% sisällä toisistaan määrä ajan sisällä mitattuna.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Hehkut yms.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 26.10.2008. 12:14

Niin tuskin ovat tuollakaan korjaamolla irtohehkuina hehkuja kokeilleet.
Siellä tämä vanhin huoltomies puhui ilmavuodosta ja paluupaineiden mittauksista joita kehotti jossain diesel-huollossa teettämään. En tiedä pitääkö vaan tilata uudet hehkut ja ne suosista vaihdattaa. Mitähän mahtavat maksaa? Viimmeisen tutkimuksen tehnyt pulju lupasi asian selvittää mutta asia jäi auki. Kun tilasin ajan korjaamolle niin kehotin tilaamaan uudet hehkut jotka olis olleet Bosch Duratermit jos niitä jeeppiin saa ja vaihtamaan ne joka tapauksessa mutta niin ei nyt kumminkaan tehty. Muutenkin suhtautuminen oli koko asiaan jotenkin
ei kiinnostava kun automerkki oli heille tuntemattomampi eli Jeep. Saakohan tähän niitä duraterm hehkuja? Sekin kun jäi epäselväksi.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Duraterm hehkut

Viesti Kirjoittaja Hunter » 27.10.2008. 14:03

Bosch maahantuojalle soitin ja Crd -jeeppiin saa duraterm hehkuja.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Hehkut vaihdettu

Viesti Kirjoittaja Hunter » 27.12.2008. 12:58

Nyt on hehkut vaihdettu uusiin duraterm hehkuihin. Eipä poistunut epätasainen käynti kylmäkäynnistyksessä. Ompa ainakin tuo hehkuvika pois-suljettu...kaiketi.

Kirjoita vastaus