80' wagoneeriin 4,2+4 v manuaali->6,2dsl+th700

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
laapottij
Viestit: 4
Liittynyt: 27.04.2012. 8:41
Paikkakunta: Susiraja

80' wagoneeriin 4,2+4 v manuaali->6,2dsl+th700

Viesti Kirjoittaja laapottij » 01.05.2012. 10:48

Tuollainen vm 80 wagoneeri sattui silmaan omilla nurkilla ja kävin ostamassa sen poies. Pelleiltään yllättävän hyvä, 10 vuotta pihalla seisoneeksi autoksi. Laskin että takahelmojen lisäksi saa sisätiloihin laittaa 4 paikkaa... Auto siis 258? ja nelivaihteinen quadra tac. Käyttöauton meinasin tuosta virpoa kun nämä meidän tiet täällä rajan viesressä on hiukan mitä ovat... Paremmin pääsee pientareella.

Onko kellään kokemusta, huhu puhetta, ajatuksia, moisesta swapista. tuo chevyn 6.2 disukka kun on ollut hyvä kone kun sen oikein huoltaa ja kulutuskin on kohdillaan vääntöä unohtamatta.

Merkki uskolliset älkää tervatko...Yrittäkää ymmärtää.. :roll:

pajatonttu
Viestit: 13
Liittynyt: 03.05.2012. 20:54
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja pajatonttu » 04.05.2012. 22:33

J 20 -82 sama projekti menossa parasta aikaa. Täysin tehtävissä blazerin palikoita hyödyntäen. Wagoneerissä tulee helposti etuakseli painot vaan vastaan joten joudut olemaan tarkkana kilojen kanssa kun chevyn kone ei mikään kevyt ole. Moottorin kiinnikkeet uusiksi ja vähän runkokovahvistusta niin siitä lähtee. Ja onhan noita wagonereja leimattu 5.7 chevyn diisselillä eikä ne painot/tehot 6.2sta kovin kaukana ole.

laapottij
Viestit: 4
Liittynyt: 27.04.2012. 8:41
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja laapottij » 11.05.2012. 10:07

pajatonttu kirjoitti:J 20 -82 sama projekti menossa parasta aikaa. Täysin tehtävissä blazerin palikoita hyödyntäen. Wagoneerissä tulee helposti etuakseli painot vaan vastaan joten joudut olemaan tarkkana kilojen kanssa kun chevyn kone ei mikään kevyt ole. Moottorin kiinnikkeet uusiksi ja vähän runkokovahvistusta niin siitä lähtee. Ja onhan noita wagonereja leimattu 5.7 chevyn diisselillä eikä ne painot/tehot 6.2sta kovin kaukana ole.
Liekköhän 5.7 bensa minkäverran kevyempi ja meneekö jeepin lootaan?

dweezil85
Viestit: 1
Liittynyt: 15.03.2012. 19:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja dweezil85 » 30.09.2012. 19:54

Tossa lukemista:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57795

Wagoneerin 401 painaa 600 lb, mutta.
Painavin noista wagon orggis koneista on 327cid, 601 lb = 273kg
273kg + 20% = 327kg eli 721lbs

6.2d paino?
En tiedä, jenkkifoorumeilla painoksi arveltu 650-800lbs tarkkaa virallista lukua ei vissiin saatavilla?
Itsekin mieti samanlaista swappia paitsi sm465+np241 yhdistelmällä.
Menisköhän läpi inssille jos siirtelis painoa taaksepäin esim akkua ja ööö.. mitäs muuta?
Katsastuksessa vissiin mitataan etuakselin paino, kun virallista lukemaa moottorin painosta ei ole saatavilla?
Ketään punninnu 6.2 diesel pataa?

Kirjoita vastaus