Cherokee 6-syl. 4l joutokäynti

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Hakapaja
Viestit: 4
Liittynyt: 07.12.2010. 18:50
Paikkakunta:

Cherokee 6-syl. 4l joutokäynti

Viesti Kirjoittaja Hakapaja » 06.10.2012. 18:12

Koodi: Valitse kaikki

Vuoden 1989 Jeep Cherokeen jotokäynti on ongelma käynnistyksen jälkeen kylmänä. Jos vähänkin painaa aluksi kaasupoljinta, kone ottaa noin alle minuutin ajaksi kierroksia n. 2600. Sitten putoilee alaspäin, kohoaa uudelleen, kunnes vaipuu sammumisen rajalle, sammuukin joskus. Voi ponnahtaa ennen lopullista nyykähdystä taas 2000 kierrokseen. Tätä tekee kunnes käyttelee koneen kunnolla lämpimäksi. Sitten käynti suunnileen ok. 
Haittaa ertyisesti jos on pakko tarkasti siirrellä kylmänä. Voi mennä seinään kun ei arvaa milloin kierrokset karkaa omia aikojaan. 
Siis monipisteruisku ja 4-litran suora kuutonen.
Olisiko kaasupoljin anturi syypää. Autossa on Cruiseri, voiko temppuilla?

Nimim. Cherokee lepää
Cherokee lepää

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 08.10.2012. 10:16

Ensimmäisenä vaihtaisin IAC-venttiilin, minkäs vuotinen tuo on (valmistenumeron 10. merkki??)??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 08.10.2012. 21:00

Tuossa on alkajaisiksi jotain vinkkejä parin vuoden takaa:
viewtopic.php?t=1388&highlight=tyhm%E4k%E4ynti
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Kirjoita vastaus