Yj wrangler panhard tanko

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
sako
Viestit: 15
Liittynyt: 09.02.2010. 21:58
Paikkakunta: Lpr

Yj wrangler panhard tanko

Viesti Kirjoittaja sako » 23.10.2012. 19:06

Ahistaako panhard tanko jos laittaa pidempiä riippuja ?
Kun pinion kääntyy vähän ylöspäin.
Tarviiko panhard tankoa olla välttämättä wranglerissa etu ja taka-akselissa ?
Ilmoisesti se rajoittaa joustoja...
Ja mitäs katsuri sanoo asiasta jos ei ole tankoja ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.10.2012. 19:29

Poista vaan, ei haittaa katsastuksessa (ainakaan ei ole mulla haitannut, kun asiakkaiden autoja on leimattu), lehtijousitettu akseli ei semmoista tartte, tosin saattaa kyllä tarvita, jos riipukkeet on pitkät...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

sako
Viestit: 15
Liittynyt: 09.02.2010. 21:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja sako » 23.10.2012. 19:35

No jos riippukket olis n.50-60mm pidemmät alkuperäisestä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Yj wrangler panhard tanko

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.10.2012. 19:49

sako kirjoitti: Ilmoisesti se rajoittaa joustoja...
Ei rajoita joustoja, tukee jousitusta sivusuunnassa, riipukkeet spöjjää..
sako kirjoitti:No jos riippukket olis n.50-60mm pidemmät alkuperäisestä.
Ja puslat on kumiset vai jotain muuta??

Kumiset puslat ainakin tekee siitä tosi kiikkerän (spöjjää, sanoo ruottalainen :D ) , siis ne riipukkeet taipuu puslistaan ja akselit (myös taka-akseli) ohjaa ja ainakin jos taka-akseli ohjaa, se on kettumainen ajettava (vrt. trukki tai leikkuupuimuri, taka-akselissa ohjaus) ja sillä panhardilla just yritetään välttää sitä!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

sako
Viestit: 15
Liittynyt: 09.02.2010. 21:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja sako » 23.10.2012. 19:58

Alkuperäiset kumiset puslat

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.10.2012. 20:04

sako kirjoitti:Alkuperäiset kumiset puslat
Tulee spöijäämään, mutta kokeile kuinka käy, aja ilman tankoja ja jos ei toimi, laita tangot takaisin...

Joku syy siihen on, että jenkkilässä ne ottaa ne tangot pois, mutta puslat pitää olla sitten jäykemmät...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

talviko

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 26.10.2012. 21:08

jepulis. korokesarjan 2,5" asennusohjeissa käskettiin tuo ks. tanko takaa jättää pois mutta etutangolle tuli lisäpala. voi kyllä tulla meleko velmu ajettava maantiellä jos jättää molemmat pois ja pidentää riipukkeita..[/list]
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Kirjoita vastaus